قطعات خودرو

سید مسعود میرصاقی: 70 درصد شکایت مردم نسبت به کالاهای بی‌کیفیت است/ نمایشگاه‌ها نقش مهمی در معرفی برندهای معتبر دارند

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو کرج برگزاری نمایشگاه‌های قطعات خودرو برای معرفی برندهای معتبر را ضروری توصیف کرد و عنوان کرد: برگزارکنندگان نمایشگاه‌های قطعات خودرو باید غرفه‌ها را در اختیار برندهای معتبری که لوازم یدکی خودرو با کیفیت تولید می‌کنند قرار دهند و این مهم لازمه نگاهی وسیع‌تر و بالاتر از اهداف مادی است.

 

 

سید مسعود میرصادقی ، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو کرج در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو با اشاره به هدف برگزاری نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» در جهت همگرایی اتحادیه‌ها و انجمن‌ها بیان کرد: ارتباطات میان اتحادیه‌ها و انجمن‌های خودرویی قطعا در طول زمان مثمرثمر خواهد بود و تجربه ثابت کرده کارهای انفرادی خروجی خاص ندرد و همیشه خردجمعی راهبردهای بهتری برای رفع موانع و مشکلات در اختیار جمع قرار می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» تنها یک نمایشگاه نیست…

 

وی با اشاره به کالاهای بی‌کیفیت موجود در سطح بازار گفت: بازار لوازم یدکی خودرو و به دلایل مختلفی در این روزها تنشهای زیادی دارد و همه این تنش‌ها گریبانگیر تعمیرکاران و مصرف کنندگان نهایی است. وقتی کالایی غیراصل و بی‌کیفیت باشد، عملا خدمات بی‌کیفیتی نیز توسط تعمیرکاران به مصرف کننده ارائه می‌شود. با ساماندهی بازار و نظارت درست و جمع‌آوری قطعات بی‌کیفیت باید این تنش‌ها را از بازار لوازم یدکی خودرو دور کرد.

 

 

این مقام صنفی تصریح کرد: قطعا بهبود بازار لوازم یدکی خودرو با این متر و معیار و وسعت نیازمند هم‌اندیشی و متحد شدن همه روسای مربوطه خواهد بود و این اتفاق در مجموع به نفع همه ما و رضایتمندی مشتری است. مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند نباید معیشت مردم به خطر بیفتد و بخش خدمات ما هم به نحوی با معیشت مردم گره خورده است و ضروری است فکری عاجل و اصولی برای بازار لوازم یدکی خودرو صورت بگیرد.

 

 

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو کرج برگزاری نمایشگاه‌های قطعات خودرو برای معرفی برندهای معتبر را ضروری توصیف کرد و عنوان کرد: برگزارکنندگان نمایشگاه‌های قطعات خودرو باید غرفه‌ها را در اختیار برندهای معتبری که لوازم یدکی خودرو با کیفیت تولید می‌کنند قرار دهند و این مهم لازمه نگاهی وسیع‌تر و بالاتر از اهداف مادی است.

 

 

وی با بیان اینکه کلای بی‌کیفیت موجب ضرر و زیاد مادی و جانی گسترده‌ای خواهد شد اظهار کرد: در نشست‌های مختلفی با مهندس نیک آئین و دیگر دوستان درباره مسائل و مشکلات موجود صحبت می‌کنیم و در مجموع می‌توان گفت تقریبا 70 درصد شکایات مردم در مورد کالاهای بی‌کیفیت و نارضایتی آنها از خرید لوازم یدکی خودرو است. ما در مبحث ارتباط با مشتری و فرهنگ‌سازی در این زمینه هنوز ضعف داریم و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

 

 

او همچنین بیان کرد: از زمانی که حریم‌های صنفی برداشته شد، تداخلات خاصی به وجود آمد و قشر تعمیرکار جوانی به صنف ما اضافه شدند و رزق و روزی حلال رفته رفته کمرنگ‌تر شد. طبق قوانین صنفی که قبلا تدوین شده بود حریم شعاعی بر اساس موقعیت محیطی و جغرافیایی تعریف شده بود به این معنی که یک تعمیرگاه با توجه به نیاز هر منطقه‌ای باید فاصله مناسبی از هم داشته باشند و در آئین‌نامه‌ها این فاصله‌ها به دقت بررسی شده بود. در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد برای اشتغال‌زایی این حریم‌ها را از بین بردند و تنها برای نانوایی‌ها این حریم رعایت شد آن هم به اینصورت که مشکلی ندارد حتی دو نانوایی کنار هم باشند اما نباید هر دو آنها نان یکسانی پخت کنند.

 

بیشتر بخوانید: تامین منافع دوطرفه اساس نمایشگاه‌های حرفه‌ای است

 

سید مسعود میرصادقی در پایان تاکید کرد: این موضوع یکی از آسیب‎های مهمی است که امیدواریم با درایت و بدون کمتین آسیبی به کسبه حل شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است