قطعات خودرو

حسین خرم: اتحادیه را از دست ندهیم /خودروسازان درصدد تصرف بازار لوازم یدکی‌اند

یک عضو پاساژ کاشانی معتقد است: صنف لوازم یدکی با همه صنوف متفاوت و حفظ و حراست از آن بر عهده تمامی اعضا است. تک تک ما باید احساس مسئولیت کنیم و با صحبت و گپ و گفت با همکاران، آنها را ترغیب به آمدن پای صندوق رای کنیم. اتحاد ما برطرف کننده مشکلات صنف است و بی‌مسئولیتی در درجه اول ضربه به صنف و خودمان است.

 

 

 

به گزارش قطعات خودرو، سال گذشته و در بحبوحه ماه پایانی ۱۴۰۰ دور اول انتخابات در حالی برگزار شد که اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با زمان آن مشکل داشت اما این تاریخ به قوت خود باقی ماند و سرانجام با به حدنصاب نرسیدن تعداد رای دهندگان، دور دوم آن در تاریخ ۱۰ خردادماه برگزار خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: هدف ما ریل‌گذاری اصولی و درست در اتحادیه است

 

تنها چند روز دیگر تا برگزاری انتخابات فرصت داریم و نامزدهای انتخابات تبلیغات و همایش‌های خود را برگزار و با دعوت از کسبه، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و … بر حضور پای صندوق رای تاکید دارند. اما چرا دوازدهمین دور انتخابات اتحادیه تا این حد حیاتی و ضروری است؟

 

 

 

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت این دوره، تصویب قانون جدیدی است که بر مبنای آن اگر دور دوم به حد نصاب نرسد، اتحادیه لوازم یدکی خودرو با اتحادیه همگن دیگری ادغام خواهد شد. این مهم بدین معنا است که اتحادیه‌ای با بیش از ۷۰۰۰ عضو از حالت مستقل خود خارج و در صورت ادغام اثرگذاری قبلی خود را نخواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید: دست‌هایی پنهان درصدد ادغام اتحادیه لوازم یدکی هستند

 

گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان که تاکنون همایش‌های مختلفی را برای معرفی و طرح برنامه‌های خود برگزار کرده‌اند، سعی بر آن داشتند تا اعضای اتحادیه را از این اتفاق مهم باخبر کنند‌. آنها فارغ از اینکه اعضا به چه کسی رای می‌دهند، اولویت اصلی را برای حفظ و شان اتحادیه، حضور در انتخابات عنوان می‌کنند.

 

 

حسین خرم، عضو شورای پاساژ کاشانی با حضور در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان با اشاره به اینکه دور اول انتخابات دوازدهمین دوره، یکی از پرشورترین انتخابات برگزار شده اتحادیه لوازم یدکی بود، عنوان کرد: با وجود اینکه دور اول مصادف با پایان سال بود و همه کسبه درگیر مسائل شخصی و برنامه‌ریزی برای مسافرت بودند اما در صف‌های طویل پای صندوق آمدند. متاسفانه سیستم ثبت رای دچار کندی بود و مدت زمان آن هم تمدید نشد و بسیاری از همکاران ما نتوانستند در انتخابات شرکت کنند.

 

 

این عضو شورای پاساژ کاشانی دور دوم انتخابات را با اهمیت توصیف کرد و افزود: چندین دلیل مهم برای آمدن پای صندوق رأی وجود دارد که اعضای اتحادیه باید از آن آگاه باشند. یکی آنکه در صورت به حد نصاب نرسیدن، اتحادیه بزرگ لوازم یدکی خودرو با اتحادیه همگن ادغام خواهد شد و بی‌شک این اتفاق به ضرر تمامی اعضای صنف است.

 

 

 

خیز خودروسازان برای انحصار در فروش لوازم یدکی

 

 

وی ادامه داد: دوم آنکه در حال حاضر شاهد رقابت نابرابر و خیز خودروسازان برای ایجاد انحصار در فروش لوازم یدکی در سطح عمده و خرده‌فروشی هستیم و برای جلوگیری از این اتفاق باید اتحادیه‌ای مستقل و هیئت مدیره‌ای با دانش، هوشیار و توانمند داشته باشیم که این مهم با شرکت در انتخابات و رأی به افراد باصلاحیت میسر می‌شود.

 

 

خرم با تاکید بر این موضوع که اعضای اتحادیه باید خودشان در طلب خواسته‌های خود باشند بیان کرد: هیئت مدیره قبلی با اینکه زحمات زیادی کشید اما برای رسیدن به خواسته‌های اعضا، مسیر دشوار و صعبی را پیش رو داریم. از ابتدای امسال با اجرای طرح شناسه کالا و فضاسازی رسانه‌ای، صنف ما ضربه خورد. ما باید از حیثیت صنف در برابر مردم، رسانه‌ها، وزارتخانه‌ها و … دفاع کنیم و آنها متوجه شوند که بدنه اصلی اعضا و بخش اعظمی از ما نقشی در این موضوع نداشته‌ایم و خشک و تر نباید با هم بسوزند. اتحادیه خانه ماست و نباید این پایگاه مهم اعضای صنف را از دست بدهیم.

 

 

مطالبه‌گر حقوق خود باشیم

 

 

خرم تاکید کرد: مسئله مهم در این دوره از انتخابات فقط و فقط مشارکت است. در صورتیکه مشارکت لازم شکل نگیرد صنف با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد شد و قدرت چانه‌زنی آن در قبال ارگان‌ها و سازمان‌ها به شدت پایین آمده و تصمیماتی که به ضرر صنف است، در پشت درهای بسته و بدون حضور نمایندگان صنف انجام شود.

 

 

 

او با تاکید بر اینکه مطالبه‌گر حقوق خود باشیم، تصریح کرد: از همه فروشندگان و اعضای اتحادیه درخواست می‌کنم در انتخابات اتحادیه شرکت کنند و به نامزدهای مورد نظر خود رای بدهند. هیئت مدیره‌ای که با اکثریت اعضا راهی اتحادیه شود، توان دفاع از اعضا را دارد و از اتفاقات ناگوار آینده پیش‌گیری خواهد کرد. صنف لوازم یدکی با همه صنوف متفاوت و حفظ و حراست از آن بر عهده تمامی اعضا است.

 

 

با اتحاد مشکلات را برطرف کنیم

 

 

حسین خرم با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل پاساژ کاشانی و دیگر پاساژها کم نیست و باید انگیزه رفع آن را داشته باشیم، گفت: تک تک ما باید احساس مسئولیت کنیم و با صحبت و گفتگو با همکاران، آنها را ترغیب به آمدن پای صندوق رای کنیم. اتحاد ما برطرف کننده مشکلات صنف است و بی‌مسئولیتی در درجه اول ضربه به صنف و خودمان است. امیدوارم ۱۰ خردادماه همه همکاران، پیش‌کسوتان و جوانان را پای صندوق رای ببینیم و بزرگی و اتحاد خودمان را به همه اعلام کنیم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *