قطعات خودرو

لزوم اجازه واردات لوازم و قطعات يدکي خودرو استوک

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران،محمدرضا برازنده، رئيس اتحاديه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران بيان کرد: رسته اي از صنف آهنگران خودرو در حوزه فروش استوک فعال هستند، اما افراد سودجو براي اينکه صنف استوک فروش را از صحنه کسب و کار خارج کنند مرتب با نصب بنرهايي با عنوان اوراق فروش، فعاليت شان را مخدوش مي کنند.

 

 

رئيس اتحاديه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران در خصوص تلاش هاي شبانه روزي اتحاديه در راستاي ساماندهي طرح استوک فروشان شوش بيان داشت: در پي تلاش هاي برخي از افراد سودجو براي چشم پوشي از حضور و اشتغال صنف استوک فروش در ميدان شوش دارند، اتحاديه آهنگران و صنعتگران خودرو هرگز اجازه نخواهد داد اعضاي محترم و زحمتکش اين صنف که قدمتي بيش از ۸۰ سال در اين بازار دارند ناديده گرفته شوند.

برازنده در ادامه تاکيد کرد: جلسه بسيار ارزنده و مثبتي با دکتر بشيري معاون فرماندار تهران برگزار و مقرر گرديد براي ساماندهي منطقه شوش به لحاظ، سنگ فرش– چراغ– فضاي سبز و … از سوي مسئولان ذيربط با اتحاديه همکاري هاي لازم انجام شود. متاسفانه در گذشته برخي از قول ها و برنامه هايي که مسئولان براي ساماندهي اين منطقه در نظر داشتند با سنگ اندازي تعداد معدودي کسبه چيني و بلور فروش بدون پروانه که در بازار شوش موجب اشباع شغل چيني و بلور و رکود اعضاي مجوز دار اين صنف شده اند به تعويق افتاد که تلاش هاي مجدد اتحاديه آهنگران، باعث سرعت همکاري مسئولان گرديد.

برازنده با اشاره به نامگذاري سال از سوي رهبر معظم انقلاب بيان داشت: با توجه به تاکيد مقام معظم رهبري بر اشتغال و توليد، بايد در راه توسعه اشتغالزايي تلاش کنيم. شغل استوک فروش با ۸۲ سال سابقه و وجود ۵ هزار نفر فعال صنفي که ۲۰۰۰ نفر مستقيم و ۳۰۰۰ نفرشان غيرمستقيم در حال اشتغال هستند، قشر عظيمي از افراد را تحت پوشش دارند، اما عده اي با شانتاژ، استوک فروشان را اوراقي فروش معرفي مي کنند.

رئيس اتحاديه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران در لزوم و ضرورت اجازه واردات لوازم و قطعات يدکي خودرو استوک از ديگر کشورها تصريح کرد: از سازمان صمت و وزارت صنعت و معدن و تجارت درخواست داريم نسبت به واردات قطعات خودرو از طريق تاجران مجوزدار اقدام نمايند.

وي تاکيد کرد: ورود قطعات خوردو قاچاق از مرزها و چند گانگي قيمت ها و بي کيفيت بودن اين لوازم باعث آسيب هاي زيادي به خودرو ها شده و در بسياري از مواقع جان افراد را در جاده ها نشانه مي گيرد. قطعات چيني وارد شده اغلب چيني بوده و اين کشور اين قطعات را تقلبي توليد مي کند. ورود برندهاي اصلي از کشورهاي کره جنوبي و فرانسه مي تواند به طول عمر خودروها و در نتيجه خروج ارز جلوگيري کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *