قطعات خودرو

آمار فروش خودروهای الکتریکی استلانتیس در اروپا، بالاتر از تسلا!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال،  این خودروساز از نظر فروش خودروهای بدون آلایندگی پشت سر فولکس‌واگن قرار دارد. به گزارش carscoops، کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس می‌گوید:

 

 

ما در بحث فروش خودروهای الکتریکی در بازارهای اروپایی یک جنگ تمام‌عیار داریم

این شرکت در بازه زمانی یاد شده ۱۰۵۴۱۳ دستگاه خودرو به فروش رسانده درحالی‌که آمار فروش خودروهای الکتریکی گروه فولکس‌واگن ۱۱۶۳۰۷ دستگاه بوده است.

 

تسلا نیز ۷۸۲۷۷ دستگاه خودرو به فروش رسانده که یکی از دلایل آن قرنطینه ناشی از کرونا در چین بوده و تولید این خودروساز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

یکی از دلایل اصلی عملکرد خوب گروه استلانتیس به فیات ۵۰۰ مربوط می‌شود که پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی ایتالیا و آلمان در سه‌ماهه دوم امسال به شمار می‌رود. در شش‌ماهه ابتدایی امسال استلانتیس ۳۲۳۱۵ دستگاه فیات ۵۰۰ را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

 

دیگر محصول مهم این شرکت پژو ۲۰۸ الکتریکی بوده که فروش ۲۱۹۱۸ دستگاهی آن به معنی رشد ۱۱ درصدی نسبت به شش‌ماهه ابتدایی سال پیش است.

 

این هاچبک فرانسوی پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی کشور خود بوده و پسرعموی آن یعنی اوپل کورسا الکتریکی هم فروش ۱۳۳۸۰ دستگاهی را بر جای گذاشته است.

 

 

آمار فروش خودروهای الکتریکی تسلا در بازه سه‌ماهه به کمترین میزان در دو سال اخیر رسیده اما دلیل اصلی آن تعطیلی کارخانه‌ها بوده نه عدم علاقه به محصولات این شرکت.

 

علیرغم چالش‌های موجود، تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی اروپا محسوب می‌شود و در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری فروش ۳۹۹۶۹ دستگاهی داشته است. تسلا مدل ۳ نیز با فروش ۳۸۲۸۰ دستگاهی پشت سر برادر خود قرار دارد. فروش این خودرو نسبت به مدت مشابه سال پیش افت ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 

 

حالا که محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در چین کمتر شده انتظار می‌رود تسلا بازگشتی قدرتمند در نیمه دوم سال داشته باشد.

 

البته استلانتیس هم قدرت خود را حفظ کرده و به دنبال شکست دادن تسلا در این رقابت خواهد بود. با عرضه خودروهای الکتریکی پژو ۳۰۸ و ۳۰۰۸ و همچنین اوپل آسترا، استلانتیس تلاش‌های زیادی برای پیشتازی خود انجام می‌دهد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است