قطعات خودرو

اثرات اجتماعی ماه رمضان

ماه مبارک رمضان همانند یک کلاس تربیتی و عملی است و انسان در این کلاس، بهتر زندگی کردن را تمرین می‌کند.

رفتار و اعمال انسان، بر همه چیز اعم از انسان‌های دیگر، جامعه، طبیعت و… تاثیرگذار است. حال خود انسان انتخاب می‌کند که این تاثیرگذاری مثبت باشد یا منفی. با توجه به اینکه در روزهای ماه مبارک رمضان قرار داریم به دو اثر مهم روزهای بندگی معبود اشاره می‌کنیم.

کاهش جرم در جامعه

ماه مبارک رمضان همانند یک کلاس تربیتی و عملی است و انسان در کلاس، بهتر زندگی کردن را تمرین می‌کند. فرد روزه‌دار در این ماه، با یاد خدا و خواندن نماز؛ بردباری، پایداری و راستی و دوری از بدکاران را تمرین می‌کند و می‌کوشد از سخن ناروا، کینه‌توزی، دروغ، افترا، دشمنی، گمان بد، غیبت و سخن‎چینی بپرهیزد. در چنین شرایطی مراقبت فردی و اجتماعی مردم تقویت می‌شود و در پی آن شاهد کاسته شدن جرم در جامعه خواهیم بود.

تحکیم روابط خانوادگی

فضای صمیمی و معنوی سفره‌های افطار و سحر، محبت را میان اعضای خانواده تقویت می‌کند و منجر به افزایش معنویت و تحکیم روابط در خانواده‌ها خواهد شد. البته با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا در این روز‌ها و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراعات فاصله اجتماعی ایمن، می‌توانیم با انتخاب راهکار‌های جایگزین مثلا دید و بازدید و گپ و گفت مجازی و برگزاری جلسات قرآن به صورت آنلاین و… هم در برپاداشتن سنت حسنه صله رحم و گفت‌گو با آشنایان و عزیزان‌مان کوشا باشیم و هم نقش موثری در عدم گسترش این ویروس منحوس ایفا کنیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است