قطعات خودرو

استفاده بی ام و از هوش مصنوعی برای طراحی خودروها!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بی ام و اعلام کرده است از هوش مصنوعی برای کمک به فرایند طراحی محصولاتش استفاده خواهد کرد. البته همه کارها به هوش مصنوعی سپرده نشده و همواره مسئولی برای نظارت روی امور وجود خواهد داشت.

 

اخیراً بی‌ام‌و درباره فلسفه طراحی خود بسیار سخن گفته است. باواریایی ها اظهار داشته‌اند برندهایی را که از زبان طراحی مخصوصی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند درک نکرده و درعین‌حال قول داده‌اند محصولات آتی بی‌ام‌و طراحی یک دست‌تر و تمیزتری خواهد داشت. نسل جدید سری ۵ و مدل برقی i5 احتمالاً مدرک خوبی برای اثبات این ادعاها هستند اما ویژگی جدیدی که به فلسفه طراحی ژرمن‌ها اضافه شده هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی که این اواخر بسیار خبرساز شده فرایندهای هوش انسانی را شبیه‌سازی می‌کند و با گذشت زمان بر یافته‌های خود افزوده و عملکرد بهتری دارد. این تکنولوژی چیزی فراتر از گفت‌وگوی ربات و انسان بوده و بی‌ام‌و اذعان دارد استفاده از آن در طراحی خودروها را شروع کرده است. آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بی‌ام‌و اخیراً خاطرنشان ساخته هوش مصنوعی در چندین فرایند طراحی محصولات این برند بکار رفته است. او در مصاحبه با تاپ گیر می‌گوید:

ما در حال استفاده از هوش مصنوعی در طراحی خودروها هستیم و یکی از مثال‌های آن طراحی رینگ‌هاست. شما می‌توانید چندین پارامتر همچون رینگ ۵ پره را در نظر بگیرید و مواردی همچون وزن، ابعاد ۲۰ اینچی و… را برای هوش مصنوعی ارائه کرده و سپس ایده‌هایی را دریافت کنید.

از نظر ما چنین ویژگی‌ای هم جالب و هم ترسناک به نظر می‌رسد. ایده‌های تولید شده توسط کامپیوتر ضرورتاً بد نیستند اما شما نیازمند مرزبندی‌هایی در آغاز خواهید بود و خوشبختانه بی‌ام‌و مجوز کاملی به هوش مصنوعی در طراحی خودروها نمی‌دهد. مدیر بی‌ام‌و می‌افزاید:

شما همچنان به عنوان یک انسان نیازمند هدایت کارها خواهید بود. شما باید تصمیم بگیرید. شما هنوز هم باید فرایند را پیش برده و کارها شبیه این نیست که کامپیوتر بتواند همه‌چیز را اختراع کند؛ اما هوش مصنوعی می‌تواند پارامترهای گوناگون را ترکیب کرده و پیشنهادهای بسیار سریع‌تری را نسبت به انسان ارائه کند

آیا شما می‌توانید برای طراحی کامل خودرو به هوش مصنوعی تکیه کنید؟ پاسخ به این سؤال منفی خواهد بود زیرا تکنولوژی موردبحث از تصاویر و رندرهای موجود در فضای مجازی استفاده کرده و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا ایده‌های جدید را تولید کند. اگرچه چنین چیزی برای بسیاری از افراد جالب خواهد بود اما هوی دونک می‌گوید نتیجه کار شبیه این است که شما قبلاً چنین چیزی را دیده‌اید.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است