قطعات خودرو

امیدواری رئیس بورس به حذف قیمت دستوری خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایرنا : رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انجام اقدامات برای عرضه سهام دولت در مجموعه خودروسازان خبر داد و گفت: قدم‌های خوبی برای حذف قیمت‌گذاری دستوری برداشته شده و امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از محصولات خودروسازان را از این سیاست حذف و با قیمت بازار عرضه کنیم. مجید عشقی در حاشیه بازدید از ایران‌خودرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط حاکم در صنعت خودرو طی سالیان گذشته سخت و مشکلات انباشته‌ای در این صنعت ایجاد شد که از یک سال گذشته فرآیند خوبی برای رفع آنها شروع شده است.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی مانند افزایش تولید در نظر گرفته شد که این اقدام در یک سال گذشته با نتایجی مثبت همراه بود، افزود: در این مدت اقدامات مربوط به تکمیل خودروهای ناقص به‌درستی انجام شد و اکنون شاهد عدم‌وجود خودروهای ناقص در کارخانه‌ها هستیم.

 

رئیس سازمان بورس به بحث اصلاح ساختاری خودروسازان و قیمت فروش محصولات اشاره کرد و گفت: در این مورد قدم‌های خوبی برداشته شده که این فرآیند را با کمک بورس کالا ادامه خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از محصولات خودروسازها را خارج از قیمت‌گذاری دستوری و با قیمت بازار عرضه کنیم.

 

رئیس سازمان بورس اصلاح ساختار مالی خودروسازها را دیگر مساله مدنظر مسوولان دانست و گفت: به دلیل انباشته شدن مشکلات از سالیان گذشته، شاهد ورود به شرایط سخت در خصوص زیان انباشته ایران‌خودرو و سایپا هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به تصدی‌گری و واگذاری سهام خودروسازان از سوی سازمان خصوصی‌سازی در حال پیگیری است، اظهار کرد: اقدامات لازم در راستای عرضه بخشی از سهام دولت در مجموعه خودروسازها و نیز آنچه در مالکیت دولت قرار دارد، در حال انجام است.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است