امروز : دوشنبه 10 بهمن 1401

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • عبدالحسین آزاد
  • 13 دی 1401

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=74319

نوسان نرخ ارز عامل التهاب قيمت‌ها در بازار خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بيان کرد: شرکت هاي خودروساز با تمام مشکلات و سختي روند خوبي در افزايش توليد و عرضه خودرو به بازار داشته اند، اما به علت عدم ثبات نرخ ارز در چند ماه اخير، شاهد افزايش خارج از تصور قيمت خودرو در بازار بوديم در حالي که افزايش قيمتي توسط خودروساز صورت نگرفته است.

 

وي به نياز بازار خودرو در ايران اشاره کرد و ادامه داد: در شرايط عادي نياز واقعي خودرو در بازار سالانه حدود يک ميليون ۶۰۰ هزار دستگاه است که امکان دستيابي به اين عدد با توجه به اقدامات خودروسازان وجود دارد.

 

 

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با مثبت ارزيابي کردن افزايش توليد افزود: ايران خودرو موفق شد تا پايان آذر ماه از مجموع توليد سال گذشته عبور کند و اين نشانه خوبي براي پاسخ گويي به نياز مشتريان و کنترل بهتر بازار است، البته تا زماني که نرخ ارز توسط دولت کنترل نشود شاهد هجوم مردم براي خريد خودرو به بازار خواهيم بود.

 

موتمني فروش خودرو به قيمت اقتصادي را از حقوق توليدکننده دانست و گفت: در شرايط فعلي که شاهد افزايش هزينه توليد، مواد اوليه، هزينه نيروي انساني و ديگر هزينه هاي مرتبط با توليد هستيم تاکيد دولت بر قيمت گذاري و دستوري بودن آن فقط باعث زيان خودرو و در آينده نزديک کاهش توليد و عدم توسعه در شرکت هاي خودروساز خواهيم بود.

 

وي به عرضه خودرو در بورس اشاره کرد و گفت: عرضه خودرو در بورس شرايطي را فراهم خواهد کرد که مشتري واقعي اقدام به خريد کند و دلال بازي کمتر خواهد شد، اما اگر مي خواهيم به نتيجه بهتر در کنترل قيمت خودرو برسيم بايد تعداد عرضه و تنوع محصول زياد باشد.

 

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: با توجه به شروع تحريم ها بر صنعت خودرو در سال هاي ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، شاهد بوديم که ميزان توليد خودرو در کشور حدود دو ميليون و ۴۰۰ هزار دستگاه بود، در حالي که نياز به خودرو به چهار ميليون دستگاه مي رسيد و باعث انباشت تقاضا و افزايش قيمت خودرو شد ولي در سال جاري شاهد همت خودروسازان براي افزايش توليد هستيم و اميدوارم دولت اقدام عاجلي براي کنترل نرخ ارز انجام دهد تا از افزايش قيمت خودرو در سطح کشور جلوگيري کند.

 

 

موتمني ارتباط قيمت ارز و خودرو يادآور شد و افزود: تا زماني که اين نوسانات وجود داشت باشد ثبات قيمت بي معني است، الان قيمت دلار کاهش پيدا کرد و قيمت محصولات سايپا تا ۶۰ ميليون و سمند و ۲۰۶ حدود ۱۰۰ ميليون کاهش داشت اگر اين روند نزولي قيمت ها ادامه دار باشد با افزايش توليد و عرضه خودرو شاهد کاهش بيشتر محصولات خواهيم بود.

 

وي به عرضه خودرو در نمايندگي هاي مجاز اشاره کرد و ادامه داد: ايران خودرو شبکه گسترده اي در سراسر کشور دارد و لازم است که در کنار عرضه خودرو در بورس و قرعه کشي، از اين ظرفيت براي معرفي بهتر محصول و فروش خودرو به صورت مستقيم به مردم استفاده کنند.

 

 

موتمني در پايان گفت: براي رسيدن به تعادل بايد سه مساله مورد توجه قرار گيرد که شامل کنترل نرخ ارز، افزايش توليد و عرضه که توسط خودروسازان در اين شرايط سخت قابل تقدير است مي شود. موضوع ديگري که مي تواند در اين زمينه نقشي داشته باشد واردات خودرو به کشور است.

Print 🖨
  • بازار خودرو, تولید خودرو, خودروسازان, سعید موتمنی, صنعت خودرو, قطعات خودرو, قیمت خودرو
[ctp_print]
قبلیقبلعرضه ۵۰۲ دستگاه لاماری ایما در بورس کالا
بعدیشاهین و تارا، تاکسی‌های جدید تهرانبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت دست دوم‌ها را هم کاهش داد
محمدامین الهی 10 بهمن 1401
بی‌طرفی «صمت» در کشمکش خودرویی
حسین پورمحمد 10 بهمن 1401
خودرو جدید سایپا در دهه فجر رونمایی خواهد شد
محمدامین الهی 09 بهمن 1401
پول های کهکشانی برای ماشین های کهکهشانی برای یک روز معمولی
حسین پورمحمد 09 بهمن 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی لانچیا تاسیس شد

حسین توکلی 25 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

خودرو اتاق تعویض چیست؟

علی محمد اخوان 04 بهمن 1401

چگونه خط و خش روی ماشین را از بین ببریم؟

علی محمد اخوان 30 دی 1401

ماشین دنده ای بخریم یا اتوماتیک؟

عبدالحسین آزاد 22 دی 1401

عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین

مرتضی مهدوی 16 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

03 دی 1401

چشم اسفندیار
گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

25 آبان 1401

مقصد انبیا آبادی دنیا نیست
مقصد حکومت نیست

حسن بشارت‌نیا مدیر مسئول ماهنامه قطعات خودرو Print 🖨

مرصاد رنگرز 19 آبان 1401

مطالب توصیه شده

خودروهای داخلی و چینی در مدار ریزش بها!

خودروهای وارداتی کیا مدل 2023 به ایران را بشناسید + مشخصات فنی و عکس

نخستین سری از کامیون‌های وارداتی «بدون شرط اسقاط» ترخیص شدند

شرایط جدید قرعه کشی خرید خودرو را بشناسید، همه چیز درباره شرط حساب وکالتی

تصاحب ۸۰ درصدی بازار جهانی خودرو از آن کیست؟

پیش‌بینی فروش جهانی خودرو در ۲۰۲۳

معرفی آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت، تولید محدود با قیمت ۴۰۰ هزار دلار

احتمال تولید نسخه آفرود دو در شورولت بلیزر در آینده نزدیک

معرفی شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۵ ثانیه

تحلیل

«اکونومیست» خرابی‌های توفان رکود ملکی را بررسی کرد
هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

داده‌های پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از رکود کسب‌وکارهای مجازی منتشر شد
ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

بسته، باز، نیمه بسته -گزارش میدانی از روزهای 25، 26 و27 آبان 1401
همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

در صورت تغییر قیمت چه اتفاقی برای کد شناسه نصب شده می‌افتد؟
عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

گزیده نشست خبری رئیس اتحادیه
تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

سرانجام راه‌بندهای کوچه آذرطوس چه شد؟
تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو:
تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن