• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=3755

خانه » برنامه‌ بلند مدت استلانتیس برای موفقیت

  • علی محمد اخوان
  • 9 فروردین 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=3755

برنامه‌ بلند مدت استلانتیس برای موفقیت

به گزارش «قطعات خودرو»:به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۲ به بعد باید شاهد هم‌افزایی‌های کلان باشیم یعنی زمانی که نخستین پروژه‌های مشترک دو گروه خودروسازی سابق وارد خط تولید شوند

استلانتیس، جدیدترین گروه خودروسازی جهان، حیات خود را با بودجه‌ای ۱۷.۸ میلیارد دلاری آغاز کرده، اما هنوز هیچ برنامه راهبردی‌ای منتشر نشده تا نشان دهد که چگونه این شرکت قصد دارد ۱۴ برند خود را در سه قاره و با ۴۰۰ هزار نفری که در استخدامش هستند اداره کند و سالانه به هم‌افزایی‌ای معادل ۵ میلیارد یورو دست پیدا کند.

مجهول اما بلند مدت

کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس در روزهای اخیر به تحلیل‌گران گفته که برای تشکیل نشست سرمایه‌گذاران این گروه خودروسازی باید تا پایان سال جاری یا آغاز سال ۲۰۲۲ منتشر بمانند.

به گفته تاوارس برنامه‌ای که در آن زمان اعلام خواهد شد، تا سال ۲۰۳۰ بسط پیدا خواهد کرد که این مدت زمان بسیار بیشتری نسبت به سایر برنامه‌های راهبردی است که معمولا ۲ تا ۴ ساله هستند.  

تاوارس در جلسه ارائه نتایج PSA و فیات کرایسلر گفت که استلانتیس هیچ عجله‌ای ندارد و با اشاره به تجربه ناخوشایند یکی از ادغام‌های ناموفق گفت: «ما فراموش نمی‌کنیم که در گذشته چه اتفاقی برای ادغغام دایملر-کرایسلر افتاد».

پرهیز از عجله

 او در ادامه توضیح داد: «استلانتیس زاده یک بحران نیست، بلکه برآمده از درک این مساله است که دو شرکت خودروسازی قبلی در کنار هم می‌توانند قوی‌تر از زمانی باشند که به تنهایی فعالیت می‌کنند. در نتیجه این بسیار مهم است که ما کارهای درست را به شیوه‌هایی درست انجام دهیم تا اساس و بنیانی درست بنا کنیم». 

در عین حال به گفته او برنامه‌های کاری فعلی که از قبل برای PSA و فیات کرایسلر مشخص شده، به قوت خود باقی خواهند ماند. به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۲ به بعد باید شاهد هم‌افزایی‌های کلان باشیم یعنی زمانی که نخستین پروژه‌های مشترک دو گروه خودروسازی سابق وارد خط تولید شوند.

به گفته تاوارس: «تمام چیزهایی که به تجهیزات، مهندسی، پلتفرم، افزونه‌ها و پیشرانه‌های مشترک مربوط می‌شود به مدت زمانی برای به ثمر نشستن نیاز دارد ، حتا با وجود این‌که برخی از این عملیات‌ها در حال انجام گرفتن هستند».

اقدامات راهبردی

اما تاوارس در این نشست اعلام کرد که کارهای زیادی وجود دارد که امسال او و سایر مدیران ارشد استلانتیس را مشغول نگه خواهند داشت:

تصمیم‌گیری درباره ادامه سرمایه‌گذاری‌ها در کارخانه السمرپورت در بریتانیا به زودی باید انجام گیرد و این تصمیم میزان حمایت دولت بریتانیا از استلانتیس را مشخص خواهد کرد. همچنین تاوارس و تیم مدیریتی‌اش احتمالا با اتحادیه‌های کارگری در ایتالیا و فرانسه با مشکلاتی مواجه شوند. زیرذا نگرانی‌هایی درخصوص برقراری توازن نیروی کار در کارخانه‌های PSA و فیات کرایسلر وجود دارد.

در ۱۰۰ روز نخست دستلانتیس ساختار رهبری خود را تثبیت و چارت سازمانی خود را تکمیل خواهد کرد. که به طور مشخص این گروه خودروسازی در حال حاضر به یک مدیر ارشد فناوری و همچنین مدیر برای بازار چین نیاز دارد. با تصمیم گیری در این خصوص ۹ کمیته‌ای که مسئولیت تمام عملیات‌های استلانتیس را برعهده خواهند داشت تکمیل خواهد شد.

تیم‌هایی از دو گروه خودروسازی سابق (PSA و فیات کرایسلر) شامل مایک منلی، مدیرعامل سابق FCA، روی برنامه نجات در بازار چین کار خواهند کرد، یعنی جایی که غیبت استلانتیس بیش از هر جایی احساس می‌شود. آقای تاوارس در این باره گفت: «ما در چین خواهیم ماند، ما زمان قابل ملاحظه‌ای را با مایک و برخی مدیران دیگر صرف این کردیم تا بفهمیم مشکل از کجاست و چه چیزهایی باید عوض شود تا بتوانیم در این بازار موفق شویم».

هم‌افزایی و صرفه‌جویی‌های نهایی از همکاسه شدن هزینه‌های مربوط به تامین ناشی خواهد شد که در این فرآیند تقدم با بهترین و معقول‌ترین هزینه‌هایی خواهد بود که از سوی PSA یا فیات کرایسلرارائه می‌شود. همچنین خریدهای مشترک، بهره‌گیری از رسانه‌های مشترک و فرایندهای لجستیک مشترک و کاهش هزینه‌های توزیع  در رسیدن به هم‌افزایی و صرفه‌جویی به این گروه خودروسازی کمک خواهد کرد.

تاکنون کارلوس تاوارس جزئیات دقیقی را برای راهبردهای بعد از سال ۲۰۲۱ استلانتیس مطرح نکرده است. هم‌افزایی‌های بلندمدت در نهایت با اجرایی شدن استفاده از پلتفرم‌های مشترک، کاهش پیچیدگی‌ و تنوع پیشرانه‌ها و حذف تلاش‌های همزمان PSA-FCA روی الکتریکی‌سازی، اتصال‌پذیری و فناوری خودران صورت خواهد گرفت.

  • استلانتیس, بلند مدت, سال ۲۰۲۲, موفقیت, نخستین
قبلیقبلمهمترین دستاوردهای ایلان ماسک
بعدیمشکل کمبود لاستیک سنگین رفع شدبعدی

مشخصات فنی و قیمت ریرا/ رونمایی از محصول جدید ایران‌خودرو

عبدالعلی مجد 07 تیر 1401

استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان چگونه قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند؟

مرتضی مهدوی 10 تیر 1401

«ری‌را» با کیفیت بسیار مطلوب وارد بازار خواهد شد

محمدامین الهی 06 تیر 1401

تولید حدود ٤٤ هزار دستگاه خودرو در خردادماه و 100 هزار دستگاه در سه ماهه اول سال در سایپا

مرتضی مهدوی 04 تیر 1401

پورشه ۹۱۱ توربو S تیونینگ تاپ کار؛ شاهکار بدنه با فیبرکربن سبز

مرتضی مهدوی 09 تیر 1401

۵ خودرو موتور گرانی را استارت زدند| وعده های وزیر صمت محقق نشد

سارا رستگار 06 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟
افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده
پیکاپ تاگا H به‌ صورت رسمی توسط صنایع خودروسازی پادرا رونمایی شد
شرکت سوئدی آینراید به دنبال عرضه کامیون‌های خودران است
گک EA6 | زیبا ، پرآپشن با قیمت مناسب
چری تیگو 7 پرو به بازار اروپا می رود
آینده در دستان خودروهای متصل
افزایش قیمت خودروهای برقی تسلا، فورد و جنرال موتورز
ب ام و یک شاهکار دیگر معرفی کرد؛ فقط برای خانواده های آتشین!
فراری هم الکتریکی می‌شود
جوان‌سازی پیرمردها! عجیب‌ترین فیس‌ لیفت‌ از پراید و ۴۰۵ تا گلف و آوانته
استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان چگونه قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند؟
لاستیک «Mud terrain»؛ ویژه محیط آفرودی
چطور جلوی لرزش موتور خودرو را بگیریم؟

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن