قطعات خودرو

بهبود تولید و تحویل خودرو در نیمسال ۱۴۰۱

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، خودروساز بزرگ کشور با افزایش تیراژ تولید موفق به افزایش صدور فاکتور خودروهای تولیدی شده و در این شاخص نیز رشد ۴۸درصدی را تجربه کرده است. از ابتدای امسال حدود ۲۸۶هزار دستگاه خودرو فاکتور شده و در سال گذشته تعداد فاکتور در همین بازه زمانی حدود ۱۹۴هزار دستگاه خودرو بوده است.

عرضه خودرو به بازار نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۵درصدی را به ثبت رسانده است، به‌گونه‌ای که از ابتدای امسال بیش از ۲۸۷هزار دستگاه تحویل مشتریان شده است.

این در صورتی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۲۱۴هزار دستگاه تحویل مشتریان شده بود. خودروهای دارای کسری قطعه نیز از شاخص‌های مهم عملکردی در حوزه تولید ایران‌خودرو به شمار می‌رود. این خودروها در ابتدای امسال بیش از ۶۲هزار دستگاه بوده که در انتهای شهریورماه با کاهش ۹۷درصدی به هزار و ۷۶۵ دستگاه رسیده است.

حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید یکی از اقدامات مهم ایران‌خودرو در سامان‌دهی به وضع تولید بوده است. از ابتدای خردادماه خودروی ناقصی از خطوط تولید ایران‌خودرو خارج نشده و آمار تولید کامل و قابل عرضه به جای محصول در جریان تولید و ناقص به عنوان عملکرد این گروه صنعتی اعلام شده است.

 

از دستاوردهای آنی این اقدام، افزایش ۲۵درصدی کیفیت محصولات و کاهش قابل‌توجه مراجعات به تعمیرگاه‌های خدمات پس از فروش است.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است