• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=1584

خانه » بیشتر اعضای صنف راهسازی تحصیل‌کرده‌اند

  • زهره حاجیان
  • 8 دی 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=1584

بیشتر اعضای صنف راهسازی تحصیل‌کرده‌اند

یکی از پیشکسوتان بازار لوازم یدکی رسته ماشین‌آلات راهسازی در گفتگو با قطعات خودرو:
پیشکسوتان اتحادیه با دل وجان کار کرده‌اند اما مسلح به علم روز نبودند

به اعتقاد جواد نظام دوست از پیشکسوتان بازار لوازم یدکی رسته ماشین‌آلات راهسازی اداره اتحادیه با روش‌های سنتی دیگر جواب نمی‌دهد و با اینکه پیشکسوتان اتحادیه سال‌ها با دل و‌ جان کار کرده‌اند اما از آنجایی که مسلح به علم روز نبودند در بسیاری از موارد عملکرد موفقی نداشتند.
نظام دوست در پاسخ به این سوال که فضای حاکم بر رسته ماشین‌آلات و حضور در انتخابات ۷ بهمن را چطور ارزیابی می کنید گفت: در واقع اتحادیه‌ها یک ساختار ‏مردمی هستند که در دنیا ۲۰۰ سال سابقه دارد و در ایران اگر جمع‌های هیئتی‌ها و محلی مردم را حساب کنیم سابقه‌اش از دنیا هم بیشتر می‌شود ولی اتحادیه‌ها از نظر سازمانی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال در ایران سابقه دارد. NGOها یا سازمانی که قرار است در کنار هم مشکلات و گرفتاری‌های جمع خودشان را حل کند بایستی غیر دولتی باشد.

مسئولان اتحادیه‌ها مقصر نیستند

وی افزود: در مورد مشکلات اتحادیه‌ها مسئولان اتحادیه‌ها مقصر نیستند بلکه ساختار و نوع قوانین کشور ما مشکل دارد که اتحادیه‌ها را نیمه دولتی کرده‌اند و این اولین مشکل صنفی اتحادیه‌های ماست اما اگر اعضای اتحادیه صنفی اتحادیه را از خودشان بدانند و مطمئن باشند که این اتحادیه برای احقاق حق آنها تشکیل شده و گزارش کامل کارهایشان را دریافت کنند مسلماً وارد گود می‌شوند ودر تصمیم‌گیری‌ها و کارهای عام المنفعه شرکت می‌کنند ولی متاسفانه به اتحادیه‌ها شکل دولتی داده شده و گویا فقط اعضا می‌بایست حق عضویت پرداخت کنند و این اولین و مهمترین مشکل اتحادیه‌هاست.

روش‌های سنتی مدیریتی دیگر جواب نمی‌دهد

نظام دوست ادامه داد: دومین مشکل این است که در اتحادیه‌ای ‌به بزرگی و گستردگی اتحادیه خودرو و ماشین‌آلات راهسازی حدود یک سوم اعضای خود ( رسته ماشین آلات راهسازی ) را در امور اجرایی و تصمیم‌گیری‌های اتحادیه تاکنون دخیل نکرده است.
این پیشکسوت بازار لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی تاکید کرد: ازمدیران قبلی که زحمت‌های زیادی کشیده‌اند باید تشکر کنیم و جای خوشحالی است که آنها که تصمیم گرفتند که تحولی ایجاد کنند. همانطور که شکل مدیریتی در دنیا در حال پیشرفت است و به سرعت تغییر می‌کند در خصوص اداره کردن اتحادیه‌هایی مانند اتحادیه ما روش‌های سنتی دیگر جواب نمی‌دهد.

بیشتر اعضای صنف راهسازی تحصیل‌کرده‌اند


وی افزود: من سابقه ۴۰ سال فعالیت در رسته لوازم یدکی دارم و در این مدت شاهد یکسری تعارفات در رای گیری‌ها بودم. همه ما به بزرگترها احترام گذاشته و می‌گذاریم و همین بزرگترها و پیش کسوتان سالها با دل و جان اما بدون مسلح شدن به علم روز تلاش کردند اما در بسیاری از موارد هم موفق نبودند‌.
امیدواریم با این روش جدید و شکل انتخابات پیش رو توجه و توجه همکاران و هم صنفی های من جلب شود و بدانند اگر قرار است در تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند و به بیان دیگر به حساب بیایند باید در انتخابات شرکت کنند و از طرفی دیگر انتظار می‌رود از اتحادیه صنف لوازم یدکی کشور که از اتحادیه های بزرگ به شمار می‌رود کمی دقت نظر داشته باشند که یک سوم از این اعضا افرادی هستند که در رسته و شاخه راهسازی فعالیت می‌کنند و بین آنها افراد تحصیل کرده بسیاری حضور دارند .
نظام دوست گفت: در این صنف اگر نه به اندازه لوازم یدکی سبک ولی برابر آن‌ها افرادی هستند که در این کار استخوان خرد کرده‌اند و 50-60 سال سابقه کار دارند و تجربه خوبی کسب کرده‌اند. فرزندان آنها هم در کنار تحصیلات دانشگاهی درکنارشان کار کرده‌اند و می‌توانند با استفاده از تجربیات پدران شان و افراد با تجربه قسمتی از مسئولیت این اتحادیه وسیع را برعهده بگیرند.
وی در پایان تاکید کرد: بدون شک اگر اتحادیه این رسته شغلی را بازوی کارهای خود بدانند من مطمئنم و سعی هم خواهم کرد که از همکارانم بخواهم که در انتخابات شرکت کنند کما اینکه متاسفانه نه تنها این انتخابات داخلی، انتخابات دیگر هم به دلیل مشکلات و اشتباهات مدیران و مسئولان خدشه‌دار شده است.
امیدواریم در بخش کوچکی که ادعا داریم می‌توانیم یک NGOغیر دولتی باشیم همفکری و چه در شرکت کردن و چه در اجرای کار مشارکت کنیم.
جواد نظام دوست رئیس انجمن غار و غارشناسی کشور و موسس انجمن کوهنوردی ایران است و در رسته ماشین آلات راهسازی در غرب تهران فعالیت می‌کند.

  • اتحادیه لوازم یدکی تهران, اعضای اتحادیه, انتخابات هیئت مدیره, حقوق اعضاء, دفتر غرب, ماشین آلات راهسازی
قبلیقبلکمبود برخی قطعات خودروهای سنگین
بعدیشرایط بازار لوازم یدکی مناسب الزام به الصاق شناسه کالا نیستبعدی

قیمت انواع روکش صندلی خودرو (به روزرسانی تیر 1401)

محمدامین الهی 06 تیر 1401

ضرورت استیضاح وزیر صمت/چرا وعده ساماندهی بازار خودرو عملی نشد؟

مرتضی مهدوی 05 تیر 1401

در آستانه پایان عصر خودروهای احتراق داخلی، کدام دوره خودروسازی نوآورانه‌تر بود؟

حسین پورمحمد 09 تیر 1401

ماهانه ۸۰ هزار خودرو کمتر از نیاز بازار تولید می‌شود

محسن فاطمی 07 تیر 1401

این ادبیات خودرویی برای 25 سال پیش است

علی محمد اخوان 06 تیر 1401

چند نفر در صنعت خودرو کشور مازاد هستند؟

محمدامین الهی 07 تیر 1401

یک نظر

  1. محمود قرنلی گفت:
    15 دی 1399 در 11:13 ق.ظ

    تحصیلاتی که همراه باتجربه و مدیریتهای خورد و کلان داشته اند و صد افسوس که هیچگاه در اتحادیه نتوانستند از این اموخته ها در جهت ارتقاء صنف مثمر ثمر باشند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن