چو دانی ؛ توانی

امروز : سه‌شنبه 18 مرداد 1401

  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری

http://ghatatnews.ir/?p=58374

خانه » بیش از ۱۰ سال است که از حمل‌ و نقل عمومی حمایت نشده است!

  • سارا رستگار
  • 13 مرداد 1401

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=58374

بیش از ۱۰ سال است که از حمل‌ و نقل عمومی حمایت نشده است!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، این روزها خرابی اتوبوس، دیر آمدن قطار مترو و تاکسی‌های فرسوده در تهران خاطره مشترک پایتخت‌نشینان هستند اما با عزم جدی می‌توان مشکلات حمل‌ و نقل تهران را حل کرد. حال این روزهای حمل‌ و نقل عمومی پایتخت بد است و خبر کمبود قطعات مترو و تعطیلی خطوط اتوبوس در شرایط کرونا مردم را نیز نگران کرده است. میزان فرسودگی حمل‌ و نقل عمومی تهران چنان عمیق است که بودجه‌های چند ده‌میلیاردی شهرداری گره از کار آن باز نمی‌کند و باید کمکی فراتر دریافت شود.

 

بازسازی حمل‌ونقل عمومی با همکاری بخش‌خصوصی

اتوبوس‌های شرکت واحد تهران این روزها همزمان با کاهش آمار کرونا با افزایش آمار مسافران مواجه شده البته رفع کمبود وسایل حمل‌ و نقل عمومی از مطالبات اصلی تهرانی‌هاست.

 

ازسوی‌دیگر شهردار پایتخت خبر از تحولی بزرگ داده امسال بیش‌از ۳هزار اتوبوس به چرخه ناوگان حمل‌ونقل اضافه و ۱۴۰۰ اتوبوس نیز اورهال شوند. شرکت‌واحد اتوبوسرانی تهران و حومه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران است که در ۲۵فروردین ۱۳۳۵ تاسیس شد.

 

در این ۶۵سال، اتوبوسرانی پایتخت با فرازونشیب‌های بسیاری همراه بوده به‌ویژه در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، وضعیت اقتصادی و تحریم، سخت‌ترین سال برای اتوبوسرانی پایتخت رقم خورد.

 

تیغ کرونا بر گلوی اتوبوسرانی قرار گرفت و کاهش آمار مسافران ازیک‌سو و فرسودگی ازسوی‌دیگر نفس اتوبوسرانی پایتخت را به شماره انداخت. اما مدیران شهری جدید تغییر و تحول در اتوبوسرانی را موردتوجه قرار داده‌اند و در یک ماه گذشته، خبرهای خوشی در این زمینه داشته‌اند ولی در کنار این موضوع به‌تازگی بحث خصوصی‌سازی حمل‌ونقل عمومی هم داغ شده است. موضوعی که اعضای شورای شهر تهران هم به آن پرداختند و از آن استقبال کرده‌اند.

 

سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره وضعیت اتوبوسرانی گفت: «در گام نخست تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا با برگزاری جلسات متعدد با اعضای کمیسیون عمران و تلفیق مجلس بتوانیم توجه ویژه آنها را به وضعیت پایتخت جلب کنیم. حمل‌ونقل عمومی در سال‌های گذشته رها شده و این روزها اگر وضعیت آلودگی هوا به این شرایط نگران‌کننده رسیده و مردم ناراحت هستند، به‌دلیل کاستی‌ها در سال‌های گذشته است، باید این مساله جبران و برای ترافیک و هوای پردود تهران راه‌حلی اندیشیده شود.»

 

وی افزود: «در این زمینه همکاری بخش خصوصی ضرورت دارد، شهرداری و بخش خصوصی باید مکمل هم باشند. به‌هر حال نوسازی و بازسازی حمل‌ونقل عمومی جزو اولویت‌های اصلی است و باید منابع لازم برای تحقق آن را اختصاص داد.»

 

وی با بیان اینکه شهرداری تهران به دنبال برون‌سپاری حمل‌ و نقل عمومی به بخش خصوصی است، تاکید کرد: «باتوجه به درآمد شهرداری تهران بهتر است منابع خرید این اتوبوس‌ها از طریق تهاتر، اعتبارات بانک‌ها و وزارت نفت (از محل کاهش هزینه سوخت) تامین شود.»

 

شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند اتوبوس خریداری کند!

معاون شهردار مهم‌ترین و پیچیده‌ترین موضوع شهری را چالش‌های حمل‌ونقلی دانست و گفت: «براساس نظرسنجی، دغدغه ۸۰درصد شهروندان شهرهای دنیا، حمل‌ونقل و ترافیک است.»

 

مجتبی شفیعی افزود: «حوزه حمل‌ونقل هم از نظر ماموریت شهرداری و هم از نظر ارائه خدمات، حوزه حساسی است.»

 

شفیعی با بیان‌اینکه در حمل‌ونقل تهران دچار عقب‌ماندگی بزرگی هستیم، اظهار کرد: «بیش از ۱۰سال است حمایت جدی از حوزه حمل‌ونقل عمومی نشده است.»

 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه توجه دولت از این حوزه برداشته شده است، تاکید کرد: «بی‌توجهی به این حوزه موجب شده است این عقب‌ماندگی همه‌جانبه و ناوگان حمل‌ونقل شهری دچار فرسودگی جدی شود.»

 

معاون شهردار تهران تامین منابع را مهم‌ترین مشکل این حوزه عنوان کرد و گفت: «تهران به ۵۳۰ هزارمیلیارد تومان منابع مالی احتیاج دارد که تامین این عدد در توان مدیریت شهری نیست.»

 

وی افزود: «تامین نیازهای تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی در توان شهرداری نیست، هیچ گاه شهرداری نمی‌تواند به تنهایی مشکل حمل‌ونقل تهران را حل کند.»

 

شفیعی یادآور شد: «در گذشته، یک‌سوم هزینه جابه‌جایی مسافران برعهده مسافر، یک‌سوم برعهده دولت و یک‌سوم برعهده شهرداری بود اما اکنون ۹۰درصد این هزینه برعهده شهرداری است. دولت بیش‌از ۸۰درصد منابع اتوبوس‌هایی را که دربلا وارد تهران می‌شد، تامین می‌کرد اما از سال ۸۶ این مورد نیز از بین رفت.»

 

شهردار تهران صددرصد ناوگان اتوبوسرانی تهران را فرسوده دانست و ادامه داد: « صددرصد ون‌های تهران و ۵۰درصد تاکسی‌ها نیز فرسوده هستند.»

 

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به جریمه‌های راهنمایی‌ورانندگی به‌عنوان یکی از منابع ارتقای حمل‌ونقل عمومی، گفت: «چهارهزارمیلیارد تومان اصل طلب شهرداری در این حوزه فقط در سال‌های اخیر است که تخصیص پیدا نکرده است.»

 

برای مطلوب شدن شرایط به پنج هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم، گفت: «در سال ۸۶ تعداد اتوبوس‌ها ۴هزار و ۸۰۰ دستگاه بود اما اکنون ۲هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس داریم که ۲هزار و ۳۰۰دستگاه اتوبوس قابل اورهال هستند، البته امسال یک‌هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس اورهال می‌شود.»

 

شفیعی با بیان اینکه اتوبوس‌های تهران را با چنگ و دندان نگه داشته‌ایم، گفت: «از نظر اقتصادی استفاده از این اتوبوس‌ها اشتباه است اما آنقدر اتوبوس گران شده که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اتوبوس خریداری کند.»

 

  • اتوبوس, تاکسی فرسوده, حمل و نقل, شهرداری تهران, قطعات خودرو
قبلیقبلچطور جلوی لرزش موتور خودرو را بگیریم؟
بعدیسرمایه‌گذاری ۶۶۷میلیون دلاری میتسوبیشیبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

بیش‌از ۸ میلیون حلقه تایر در کشور تولید شد
محمدامین الهی 17 مرداد 1401
بحران قطعه در خودروسازی پاکستان
مجتبی علوی 16 مرداد 1401
تشرح دلايل کمبود روغن موتور در بازار
محمدامین الهی 15 مرداد 1401
با ممنوعیت عرضه بدون شناسه لوازم یدکی خودرو صورت می گیرد: پایان سوداگری در تولید و توزیع لوازم یدکی قاچاق
حسین پورمحمد 15 مرداد 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

ناکارآمدی ایستگاه‌های شارژ، مانع گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی
محمدامین الهی 17 مرداد 1401
فیس‌لیفت ون داچیا داستر 2023 با لوگوی جدید داچیا معرفی شد
سارا رستگار 17 مرداد 1401
با بزرگترین پروژه شرکت هیوندای آشنا شوید، ساخت یک ابرشهر آینده
علی محمد اخوان 17 مرداد 1401
معضل بزرگ برای خودروسازان لوکس
مجتبی علوی 16 مرداد 1401

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودروی چکر ساخته شد

حسین توکلی 17 مرداد 1401

تاریخ خودرو : ای.ال.کورد شرکت کورد را تاسیس کرد

حسین توکلی 16 مرداد 1401

تاریخ خودرو : مدارکی برای ادغام شرکت فورد

حسین توکلی 15 مرداد 1401

تاریخ خودرو : استارت مدرن برای خودروها به ثبت رسیده است

حسین توکلی 14 مرداد 1401

بانک خودرو

از 2023 در اروپا: فولکس‌واگن تایرون در نمایی تازه

حسام مهجور

سانگ‌یانگ متحول شده / نگاهی به سانگ‌یانگ تورس

حسام مهجور

اولین گام از تاثیر تحریم‌های روسیه / لادا نیوا به بازار روسیه برگشت؟

مرصاد رنگرز
آئودی Q6

بزرگ‌ترین اتومبیل آئودی در خیابان‌های چین / آئودی Q6 معرفی شد

حسام مهجور

آموزشی

این بوها در خودرو یعنی خبر بدی در راه است

محمدامین الهی 17 مرداد 1401

چه مواردی را در هنگام بنزین زدن بهتر است رعایت کنیم؟

مرتضی مهدوی 15 مرداد 1401

تعمیر شیشه‌ بالابر خودرو: روش‌ها و راهکارها و هرآنچه باید بدانید

سارا رستگار 14 مرداد 1401

چرا چراغ سرویس خودرو روشن می شود؟ چطور آن را خاموش کنیم؟

مجتبی علوی 14 مرداد 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

سیداحمد حسینی: صدای ما شنیده نمی‌شود / اصناف در همه حوزه‌ها پیشتازند

مرصاد رنگرز 13 مرداد 1401

گزارش تصویری کمیسیون مالیاتی با هیات مدیره جدید

مرصاد رنگرز 08 مرداد 1401

گزارش تصویری از اهدا لوح یادبود به کمیسیون اقتصادی اتحادیه

مرصاد رنگرز 06 مرداد 1401

گزارش تصویری جلسه کمیسیون اقتصادی اتحادیه لوازم یدکی -1

مرصاد رنگرز 06 مرداد 1401

همراه با قطعات خودرو

از 2023 در اروپا: فولکس‌واگن تایرون در نمایی تازه
15 مرداد 1401
تولیدکنندگان صنفی تحت پوشش اتحادیه قرار می‌گیرند
15 مرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

ناکارآمدی ایستگاه‌های شارژ، مانع گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی
تاریخ خودرو : نخستین خودروی چکر ساخته شد
توسط معاون اول رئیس جمهور: عوارض جدید خودروها تصویب شد + جزییات
بازار خودرو چشم انتظار مذاکرات وین /5 خودرو گران شدند
۴ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده
این بوها در خودرو یعنی خبر بدی در راه است
فیس‌لیفت ون داچیا داستر 2023 با لوگوی جدید داچیا معرفی شد
صافکاری خودرو را بیش از حد جدی بگیرید
نسخه ارزان قیمت MVM ایکس 55 با نام Lada Xray مدل 2022-2023 در روسیه
بیش‌از ۸ میلیون حلقه تایر در کشور تولید شد
رونمایی چری از کراس اوور اکسید AtlantiX
نمایندگی شرکت آمیکو در زنجان افتتاح شد
از کاهش صدای کابین تا بهبود ارگونومی صندلی‌ ها و رفع نقص شیشه‌ بالابرها: سه تغییر خودرو شاهین از اردیبهشت ۱۴۰۱
فردا 511 مدل N-Sport ، تیونینگ اختصاصی
با بزرگترین پروژه شرکت هیوندای آشنا شوید، ساخت یک ابرشهر آینده

برترین‌های قطعات خودرو

معرفی شرکت سرکان فیلتر
بانوی کارآفرین در حوزه تولید تجهیزات تعمیرگاهی / سام صنعت پارس
حضور موفق شرکت دانش‌بنیان دیجی خودرو در اولین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»
مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند

وب‌گردی

بستن