قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد. شرکت دوزنبرگ، خودروی مدل جی، در روز 10 آذر ماه در سال 1307 خورشیدی برابر با روز 1 دسامبر در سال 1928 میلادی، را در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. نخستین خودروی دوزنبرگ مدل جی نخستین خودروی جدید ساخت این شرکت از زمان ای.ال کورد بود که دو سال پیش این خودروساز لوکس را خریداری کرد. خودروی مدل جی، که برای رقابت مستقیم با شرکت هایی مانند رولزرویس و هیسپانو-سوئیزا طراحی شده بود، شبیه هیچ خودرویی نبود که پیشتر در جاده ها آمده بود. در زمان نمایش، تنها یک مورد تکمیل شده بود، شماره سریال جی-101 (J-101). این خودروی چشم‌گیر که در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی به پایان رسید، جمعیت زیادی را تا حد زیادی به لطف قیمت هتگفت هشت هزار و پانصد دلاری دلاری آن به خود جلب کرد. 

آغاز دوزنبرگ مدل جی : شکوه لوکس بودن

ای.ال کورد، دو سال پیش این خودروساز لوکس را خریداری کرده بود

نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد. شرکت دوزنبرگ (Duesenberg)، خودروی مدل جی (Model J)، در روز 10 آذر ماه در سال 1307 خورشیدی برابر با روز 1 دسامبر در سال 1928 میلادی، را در نمایشگاه خودروی نیویورک (New York Auto Show) رونمایی کرد. نخستین خودروی دوزنبرگ مدل جی (Duesenberg Model J) نخستین خودروی جدید ساخت این شرکت از زمان ای.ال کورد (E.L. Cord) بود که دو سال پیش این خودروساز لوکس را خریداری کرد.

خودروی مدل جی و رقابت با رولزرویس

خودروی مدل جی، برای رقابت با شرکت هایی مانند رولزرویس طراحی شده بود

خودروی مدل جی (Model J)، که برای رقابت مستقیم با شرکت هایی مانند رولزرویس (Rolls-Royce) و هیسپانوسوئیزا (Hispano-Suiza) طراحی شده بود، شبیه هیچ خودرویی نبود که پیشتر در جاده ها آمده بود. در زمان نمایش، تنها یک مورد تکمیل شده بود، شماره سریال جی101 (J-101). این خودروی چشم‌گیر که در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی به پایان رسید، جمعیت زیادی را تا حد زیادی به لطف قیمت هتگفت هشت هزار و پانصد دلاری دلاری آن به خود جلب کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *