قطعات خودرو

تاکسی‌های برقی داخلی در راهند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از مهر : مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل گفت: به تازگی کمیته فنی تاکسی‌های برقی که متشکل از نمایندگانی از وزارت کشور، اتحادیه تاکسیرانی، معاونت علمی و برخی دانشگاه‌ها، متخصصان و خبرگان حوزه خودروهای برقی است، تشکیل شد.

شهریاری زینی با بیان اینکه در این کمیته، مشخصات فنی تاکسی‌های برقی مناسب کلان‌شهرها با اولویت شهر تهران استخراج خواهد شد تا بر اساس آن، قراردادهای خرید منعقد شود، گفت: در این کمیته علاوه بر تصمیمات در خصوص مشخصات فنی تاکسی‌های برقی موردنیاز، در خصوص استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی که موفق به طراحی و ساخت خودروهای برقی داخلی شده‌اند نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

زینی گفت: در‌حال‌حاضر عمده گلوگاه‌های فناوری طراحی و تولید این نوع خودروها در کشور رفع و تمرکز اصلی معاونت علمی نیز حمایت از تجاری‌سازی و اخذ تاییدیه نوع و پلاک برای خودروهای موردنظر است.

 

وی تاکید کرد: ‌درصدد هستیم با این اقدامات گامی موثر در راستای استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برداریم و ضمن کمک به اشتغال‌زایی برای نخبگان علمی و صنعتی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت خودرو، اقدام عملی در کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها داشته باشیم.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات اخیر کمیته فنی تاکسی‌های برقی وزارت کشور در راستای انعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروسازی گفت: پیش‌بینی می‌شود قراردادی در راستای تولید خودروهای برقی زیر نظر این کمیته با حمایت وزارت کشور منعقد کنیم.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است