قطعات خودرو

تحویل سمند و تیبا به مشتریان در نبود تمدید اعتبار ایمنی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان چندی قبل گفت: شرکت‌های خودروساز برنامه داشتند خودروهای سمند، تیبا ۱ و تیبا ۲ را از خط تولید خارج کنند و اکنون که سازمان ملی استاندارد هم اعلام کرده، این اتفاق صورت می‌گیرد.

دبیر انجمن خودروسازان، پس از اعلام سازمان ملی استاندارد، مبنی بر توقف تولید خودروهای سمند و انواع تیبا افزود: یک نگرانی برای مشتریانی که قبلا در طرح پیش فروش شرکت کرده بودند به وجود آمدکه آیا تولید آن‌ها متوقف می‌شود که باید گفت تولید آن‌ها ادامه دارد.

نعمت بخش گفت: خودروسازان پس از برگزاری هر دوره از پیش فروش قراردادهای طولانی مدت با قطعه سازان می‌بستند و قطعات مورد نیاز هر خودرو را سفارش می‌دادند، بنابراین اکنون قطعات برای تمام خودروهای پیش فروش شده موجود است و به موقع یا حتی زودتر تحویل مشتری می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قراردادهای پیش فروش خودرو، خودروهای تیبا و سمند تحویل مشتریان می‌شود، گفت: در صورت تاخیر در تحویل، خودروساز جریمه دیرکرد در تحویل می‌دهد.

چندی پیش آقای مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه، به خودروسازها درباره ایمنی برخی خودروها تذکرات جدی داده شده است، گفت: اگر برخی مطالبات سازمان ملی استاندارد درباره برخی خودروها اجرا نشود، آن خودروها هم مانند تیبا ۱، تیبا ۲ و سمند از خط تولید خارج می‌شوند.

چهارم خرداد ۱۴۰۱ نیز آقای اجرلو روابط عمومی سازمان ملی استاندارد اعلام کرد سمند و تیبا از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند.

آنطور که عنوان شده برخی از این ایرادات در سیستم انتقال قدرت، سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها بوده است.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است