قطعات خودرو

لزوم برخورد با نمایندگی‌های غیر مجاز تعمیر خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، علیرضا نیک آیین، فعالیت برخی تعمیرگاه‌های بدون مجوز  تعمیر خودرو را غیرقانونی دانست و افزود: مردم هنگام مراجعه به تعمیرگاه‌ها به مجوز آن‌ها دقت کنند چرا که برخی از آن‌ها با وجود ابطال مجوز همچنان کار می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: هم اکنون بازرسان اتحادیه در سطح شهر گشت می‌روند و همکاری خوبی هم با اتاق اصناف دارند ضمن اینکه فعالیت تعمیرکاران بی جواز در حال پیگیری است و به آن‌هایی که جواز ندارند، اخطار پلمپ می‌دهیم.

 

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به اینکه نمایندگی‌های زیادی خلع قرار داد شده اند، اما هنوز هم فعالیت می‌کنند، گفت: برخی نمایندگی خودروسازان با وجود ابطال مجوز فعالیت می‌کنند که باید خودروسازها در این رابطه اقدام و مجوز فعالیت آن‌ها را چک کنند.

 

به گفته نیک آیین، نرخ مصوب برای تعمیرکاران خودرو مشخص شده که نباید بیش از این نرخ از مشتریان هزینه دریافت کنند؛ در صورت مواجه با این تعمیرکار اخطار پلمپ داده می‌شود که جریمه‌های مختلفی هم نسبت به تخلفی که دادند، انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: برخی تعمیرکاران برای نیاز اورژانسی خودرو، اقدام به فروش لوازم یدکی می‌کنند که نباید این میزان از حد بیشتر بگذرد در غیر اینصورت کاری غیرقانونی انجام می‌دهند؛ مثلا اگر در روز جمعه مغازه‌های لوازم یدکی تعطیل هستند، این تعمیرکار برای راه افتادن کار مشتری می‌تواند از لوازم یدکی اورژانسی استفاده کند، اما اینکه در حد یک مغازه لوازم یدکی، لوازم داشته باشد کاری غیرقانونی است.

 

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در خصوص افزایش قیمت روغن موتور در بازار، گفت: هر زمان قیمت روغن موتور افزایش می‌یابد، عرضه روغن‌های تقلبی هم زیاد می‌شود که این به یک چالش اساسی هم برای مصرف کننده و هم برای تعمیرکار تبدیل می‌شود؛ استفاده از روغن تقلبی باعث آسیب به خودرو شده و مالک زیان زیادی می‌بیند، اما از طرفی نحوه تشخیص اصل یا جعلی بودن آن‌ها سخت است چرا که به حدی بسته بندی روغن‌های تقلبی بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود که نمی‌توان تشخیص داد کدام اصل و کدام تقلبی است.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است