قطعات خودرو

افزايش نرخ‌ از سوي فروشندگان است نه توليدکنندگان توزيع و عرضه روغن موتور افزايشي بوده است

‌به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران ، محمدرضا آل سارا، رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، روغن و پنچرگيران تهران گفت: قيمت روغن موتور را دستوري ثابت نگه داشتند و به نظر مي رسد توليدکنندگان عرضه را محدود کردند تا قيمت روغن موتور در بازار واقعي شود؛ اين در حالي است که توليدکنندگان ادعا مي کنند توزيع و عرضه روغن موتور نه تنها کاهش پيدا نکرده؛ بلکه افزايشي نيز بوده است.

 

وي با بيان اينکه روغن موتور وارداتي نيست، افزود: بيش از نياز داخلي روغن موتور توليد مي شود و در حال حاضر نگراني در بحث تامين وجود ندارد؛ اينکه گاهي در بازار تنش ايجاد ميشود طبيعي است؛ چراکه اين احتمال وجود دارد در يک مقطع شاهد افت توليد و عرضه آن در بازار باشيم.

 

 

آل‎سارا در پاسخ به اين پرسش که آيا عرضه روغن هاي تقلبي در بازار را تاييد مي کنيد؟ گفت: روغن هاي تقلبي در واحدهاي صنفي که فاقد پروانه کسب هستند عرضه مي شود؛ چراکه در اين واحدها نمي توانند روغن موتور از کارخانه ها خريداري کنند از اينرو به ناچار از بازار روغن تهيه مي کنند که امکان تقلبي بودن آنها وجود دارد؛ واحدهاي صنفي که داراي پروانه کسب هستند از کارخانه هاي توليدي سهميه مشخص دريافت مي کنند.

 

به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، روغن و پنچرگيران تهران، روغن موتور قيمت مصوب دارد و قيمت آنها درب قوطي درج شده است و مصرف کنندگان مي توانند به قيمت هاي حک شده در قوطي توجه کنند.

 

 

وي در پاسخ به اين پرسش که گزارش هاي ميداني نشان مي دهد که ميزان عرضه روغن‌موتور در بازار کاهش پيدا کرده است آيا موضوع را تاييد مي کنيد؟ خاطر نشان کرد: قيمت روغن‌موتور را دستوري ثابت نگه داشتند و به نظر مي رسد توليدکنندگان عرضه را محدود تا قيمت روغن‌موتور در بازار واقعي شود؛ اين در حالي است که توليدکنندگان اين ادعا را طرح مي کنند که توزيع و عرضه روغن موتور نه تنها کاهش پيدا نکرده بلکه افزايشي نيز بوده است.

 

 

آل‎‎سارا ادامه داد: توليدکنندگان براي ايجاد تعادل در بازار بايد شبکه توزيع را تقويت کنند و عرضه روغن‌موتور نيز بايد از طريق واحدهاي خدماتي داراي پروانه کسب انجام شود که اينگونه امکان توزيع روغن موتورهاي تقلبي کاهش پيدا کند.

 

 

رئيس اتحاديه فروشندگان لاستيک، روغن و پنچرگيران تهران در پايان با بيان اينکه افزايش قيمتي در نرخ لاستيک اعمال نشده است، خاطر نشان کرد: قيمت لاستيک خودرو داخلي مانند پرايد، سمند و پژو در بازار افزايشي است و بقيه لاستيک ها زير نرخ مصوب عرضه و به فروش مي رسد. دليل افزايش نرخ لاستيک هاي خودرو داخلي اين است که نسبت لاستيک هايي که در سبدها مي گذارند متناسب با نياز داخلي نيست و عرضه آنها محدود است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *