قطعات خودرو

تولیدکنندگان بدهکار و معضل خلأ قانونی

مصطفی طاهری با اشاره به سیاست های نظام بانکی در فرآیند تولید کشور گفت: در حال حاضر ما با افزایش نرخ تورم در کشور مواجه هستیم و از سوی دیگر بانک‌ها موظف‌اند سپرده‌های مردم را جمع‌آوری کرده و با این منابع، تولید را رونق دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها در پی عدم پرداخت تسهیلات تولیدکنندگان اقدام به مصادره واحدهای تولیدی آنها می‌کنند، تاکید کرد: به‌واقع اگر بانک‌ها پیش از ارائه تسهیلات واحد تولیدی کار کارشناسی انجام داده و پس از آن تسهیلات فوق را ارائه دادند در واقع شریک تولیدکننده محسوب می‌شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با همه این تفاصیل اگر تولیدکننده‌ای نتوانست تسهیلات خود را به بانک پرداخت کند، بانک با منابع هنگفتی که دارد نباید بگذارد تا آن واحد تولیدی متوقف شود البته درست است که از نظر قانونی تولیدکننده بدهکار بانک است و کارخانه تولیدکننده به بانک می‌رسد اما در این شرایط دیگر بانک نباید آهن‌آلات و تجهیزات کارخانه بدهکار را به فروش برساند تا بدین نحوه تولید بخوابد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : بانک‌ها باید با در نظر گرفتن زنده نگه داشتن واحد تولیدی به سراغ بدهی خود از تولیدکننده بروند تا اینکه واحد تولیدی را تعطیل کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه در رابطه  با روابط فی‌مابین بانک‌ها و تولیدکنندگان خلأ قانونی داریم و مجلس می‌تواند خلأ قانونی فوق را برطرف کند.

وی تاکید کرد: البته باید در این زمینه دقت لازم را تا داشت تا آسیبی به منابع عمومی در بانک‌ها نخورد و هر دو طرف قضیه دیده شود.

منبع: خبرگزاری بازار

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است