قطعات خودرو

تویوتا هایلوکس مدل 2021

از ابتدای سال جاری میلادی اخبار و تصاویری از مدل جدید تویوتا هایلوکس انتشار یافته اما اکنون شرکت سازنده به صورت رسمی از تصاویر و اطلاعات مربوط به این خودرو پرده‌برداری کرده است.

تویوتا هایلوکس مدل 2021

تویوتا هایلوکس 2021 در تایلند ساخته و برای عرضه در بازار منطقه جنوب شرق آسیا و استرالیا آماده شده است.
هرچند این خودرو نیز همچون همتای شاسی‌بلند خود یعنی فورچونر از نظر ظاهری دگرگون شده اما در زیر پوسته آن هم تغییراتی روی داده است.
تویوتا هایلوکس 2021 به یک پیشرانه دیزل قدرتمندتر از قبل مجهز شده که 2.8 لیتر حجم و 201 اسب‌بخار قدرت داشته و حداکثر گشتاوری معادل با 500 نیوتن‌متر تولید می‌کند. بد نیست بدانید حداکثر گشتاور تولید شده در دورموتور 1600 قابل دسترس خواهد بود. به لطف نصب این پیشرانه جدید اکنون می‌توان ادعا کرد که هایلوکس به سایر رقبای خود همچون فورد رنجر و شورولت تریل‌بلیزر بیشتر نزدیک شده است. لازم به ذکر است که قدرت پیشرانه دیزل 2.4 لیتری قابل سفارش برای هایلوکس نسبت به قبل بدون تغییر باقیمانده است.
غیر از این‌ها، تویوتا اعلام کرده که حداقل دورشمار پیشرانه هایلوکس را از 850 به 680 دور در دقیقه کاهش داده که باعث افزایش کشش و کاهش مصرف سوخت می‌شود.
در فضای کابین نمایشگر 8 اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی جلب نظر می‌کند. کامل‌ترین نسخه هایلوکس از سامانه Toyota Safety Sense بهره‌مند شده که مواردی همچون سامانه پیشگیری از برخورد، کروزکنترل به همراه رادار و هشدار خروج از خط را دربرمی‌گیرد.
فعلاً درباره سایر بازارهایی که قرار است تویوتا هایلوکس در آن حضور داشته باشد مطلبی اعلام نشده اما مشتریان اهل تایلند از اواخر ماه جاری میلادی می‌توانند هایلوکس جدید را دریافت نمایند.

شرکت تویوتا از نسخه فیس‌لیفت هایلوکس برای بازارهای استرالیا و تایلند رونمایی کرد. تغییرات رخ داده شامل بروزآوری‌های محدود ظاهری و فنی بوده و پیش‌بینی می‌شود در بازار اروپا این نسخه به جای مدل 2021 به عنوان مدل 2020 به فروش برسد.

تویوتا هایلوکس 2021

در نگاه نخست به فیس‌لیفت هایلوکس، پیدا کردن تغییرات کار سختی به نظر می‌رسد، اما با کمی دقت بیشتر می‌توان متوجه شکل جدید جلوپنجره شدکه بسته به تریم دارای رنگ مشکی یا نقره‌ای خواهد بود. علاوه‌بر تغییر شکل، ابعاد جلوپنجره نسبت به قبل بزرگ‌تر نیز شده است.

تویوتا هایلوکس 2021

طراحان تویوتا در قاب و گرافیک چراغ‌های جلو و همچنین چراغ‌های LED روشنایی در روز هایلوکس 2021 هم بازنگری کرده‌اند. این فرمول در نمای عقب نیز پیاده‌سازی شده و چراغ‌های تازه هایلوکس را مدلی بروزتر نشان می‌دهند.

فیس‌لیفت تویوتا هایلوکس

در داخل کابین، دامنه تغییرات محدودتر احساس می‌شود. در تایلند و استرالیا مدل‌های رده‌بالا به نمایشگری جدید برای سیستم اینفوتینمنت و یک صفحه دیجیتال کوچک در پشت فرمان مجهز خواهند شد. در کنار نمایشگر اصلی چند دکمه فیزیکی برای تنظیم صدا و امکانات دیگر تعبیه شده است. تویوتا می‌گوید سیستم اینفوتینمنت هایلوکس 2021 از اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می‌کند.

تویوتا هایلوکس 2021

خودروساز ژاپنی نسخه فیس‌لیفت هایلوکس را با موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر و توربودیزل جدید عرضه خواهد کرد. این موتور توانایی تولید 201 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را دارد. البته گشتاور 500 نیوتن متری مختص مدل مجهز به گیربکس خودکار است و در مدل دستی موتور مذکور به گونه‌ای تنظیم شده که 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

تویوتا هایلوکس 2021

در استرالیا پیکاپ محبوب ژاپنی‌ها با موتور 2.4 لیتری توربودیزل و موتور 2.7 لیتری چهار سیلندر بنزینی نیز قابل انتخاب خواهد بود. به غیر از لیست پیشرانه‌ها تویوتا در سیستم تعلیق هایلوکس 2021 هم بازنگری کرده تا ضمن حفظ توانمندی‌های آفرود میزان راحتی خودرو ارتقا یابد. این بازنگری‌ها شامل مواردی مثل تنظیم دقیق کمک‌فنرها، استفاده از بوش‌های جدید و طراحی بهتر فنر شمش (برگه‌ای) می‌شود.

هایلوکس 2021 با سیستم صوتی JBL به فروش خواهد رسید

تمامی مدل‌های 4×4 هایلوکس 2021 که از گیربکس اتوماتیک در آنها استفاده شده باشد، همانند مدل‌های دستی توانایی کشش باری به وزن 3.5 تن را خواهند داشت. این رقم در مدل‌های 4×2 برابر با 2.8 تن اعلام شده است. تویوتا هایلوکس در استرالیا بسیار پرطرفدار بوده و انتظار می‌رود با آپدیت‌های صورت گرفته جایگاه آن نزد مشتریان بیش از پیش تثبیت شود. فروش این پیکاپ محبوب از ماه آگوست (مرداد) در استرالیا آغاز خواهد شد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است