قطعات خودرو

خرید نقدی مواد اولیه؛ چالشی بزرگ

عباس گلیج، مدیر فروش شرکت ابزار اندیشه

هیئت مدیره اتحادیه برای تهیه مواد اولیه با شرکت‌های بزرگ رایزنی کند

مدیر فروش شرکت ابزار اندیشه گفت: هیئت مدیره جدید اتحادیه لوازم یدکی خودرو می‌بایست در زمینه آسان‌تر کردن شرایط  تهیه مواد اولیه برای تولیدکنندگان ورود کند. به عنوان مثال اعضای هیئت مدیره می‌توانند با شرکت‌های بزرگ رایزنی کرده و ارتباطات خود را با کمپانی‌های مهم  تقویت کنند.

عباس گلیج در گفت‌و‌گو با خبرنگار «قطعات خودرو» با اشاره به فعالیت شرکت ابزار اندیشه اظهار کرد: شرکت ما تولید کننده قطعات خودرو – قطعات پلاستیکی تزریقی و بادی است. در حال حاضر این شرکت با ۷۰ نفر پرسنل فعالیت می‌کند و با شرکت‌های اصلی خودروساز و مجموعه ‌های خودرو سازی درحال همکاری است. کارکنان شرکت‌های تولیدی در واقع کارگران ماهر و مهندسانی هستند با تجربه و دانش که اگر روند تولید شرکت‌ها متوقف شود این سرمایه های انسانی از دست می‌روند.

خرید نقدی مواد اولیه؛ بزرگترین چالش

وی با اشاره به مشکلات خرید مواد اولیه برای تولیدکنندگان بیان کرد: بزرگترین چالش ما خرید نقدی مواد اولیه است؛ این درحالیست که باید محصولات را به صورت چهارماهه به خودروسازان بفروشیم.

مدیر فروش شرکت ابزار اندیشه از عدم تامین مواد اولیه صنعتی در کشور گلایه کرد و گفت: متاسفانه در زمینه تهیه مواد اولیه صنعتی در کشور با مشکل مواجهیم. این مواد اولیه مانند پلی‌آمیدهای دو جزئی برای قطعات بست تسمه پیش‌تر از اروپا تهیه می‌شد که در حال حاضر این امکان فراهم نیست.

بازار لوازم یدکی گزینه آلترناتیو شرکت ابزار اندیشه

وی در زمینه ارتباط شرکت با بازار قطعات خودرو خاطرنشان کرد: بازار لوازم یدکی یکی از گزینه‌های آلترناتیو (جایگزین) شرکت ابزار اندیشه بود که آن را در اختیار داریم. خوشبختانه با وجود مشکلات در صنعت خودرو سازی ، با گرایش به سمت بازار یدکی توانسته‌ایم شرایط  فعلی را حفظ کنیم.

رایزنی هیئت مدیره اتحادیه به‌منظور سهولت تهیه مواد اولیه

گلیج با اشاره به انتخابات هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تصریح کرد: هیئت مدیره جدید اتحادیه می‌بایست در زمینه آسان‌تر کردن شرایط  تهیه مواد اولیه ورود کند. به عنوان مثال اعضای هیئت مدیره می‌توانند با شرکتهای بزرگ رایزنی کرده و ارتباطات خود را با کمپانی‌های مهم  تقویت کنند.

فاصله چهارماهه فروش به شرکت خودروساز حذف شود

وی در پایان گفت: اتحادیه می‌تواند شرکت‌های خودروسازی را مجاب کند تا فاصله چهار ماهه تسویه ازسوی شرکت خودروساز حذف شود. در چنین شرایطی قطعه ساز می‌تواند عملکرد سریعتری نسبت به تامین قطعات لوازم یدکی داشته باشد. در صورت تحقق این امر قطعه‌سازان می‌توانند ایده‌های جدید و نوآورانه‌ای را در صنعت کشور پیاده‌سازی کنند. متاسفانه در حال حاضر تولیدکنندگان به دنبال تامین منابع برای مواد اولیه محصولات خود هستند و فرصت نمی‌کنند به هدف اصلی خود یعنی تولید مبتنی بر نوآوری دست پیدا کنند.

اگر بخواهیم تولید در کشورجان بگیرد و اقتصاد داخلی شکوفا شود باید برای تولید کننده بسترهای لازم را فراهم آوریم به طور مثال با تخصیص وام‌های کم بهره و بلند مدت خطوط تولیدی را بروزرسانی کرده و به سمت آخرین فن‌آوری برویم.

یاد آور می شود شرکت ابزار اندیشه تولید کننده کاورهای گردگیر پلوس خودروهای سورای است و برخی از محصولات خود را به عراق صادر می کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *