قطعات خودرو

در بازار خودرو وارداتی‌ها گران شدند؛ داخلی‌ها ارزان

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرآنلاین، نوسانات قیمتی در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته متوقف شده است و تنها تعداد انگشت شماری از خودروهای موجود در بازار نوسانات قیمتی را در این مدت تجربه کردند که از جمله آنها می‌توان به پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ اشاره کرد که از ۲۸۴ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۸۲ میلیون تومان رسیده است و یا سمند سورن پلاس مدل ۱۴۰۰ که در این مدت ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است و در حال حاضر ۳۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

بازار خودرو از روز چهارشنبه تا یکشنبه گذشته ریزش گسترده قیمت‌ها را تجربه کرد و خودروهای موجود در بازار از دنا گرفته تا سمند، ساینا و حتی پراید در این مدت کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند اما در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش نوسانات نرخ ارز ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو نیز متوقف شد.

در ۲۴ ساعت گذشته نرخ ارز نوسانات قیمتی بسیار ناچیزی را تجربه کرد به طوری که هر دلار آمریکا از ۲۷ هزار و ۷۴۳ تومان در روز یکشنبه به ۲۷ هزار و ۷۷۶ تومان رسید و ترمز ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو را کشید.

بازار در انتظار نهایی شدن طرح واردات خودرو است

در حال حاضر تقاضا در بازار خودرو به کف رسیده است و مصرف کنندگان واقعی به دنبال اجرایی شدن طرح واردات خودرو و یا به نوبه‌ای به دنبال نهایی شدن این طرح هستند؛ کاهش چشمگیر تقاضا در کنار نوسانات نزولی قیمت ارز در روزها و حتی هفته های گذشته در کاهش قیمت خودروهای داخلی موجود در بازار نیز بی تاثیر نبوده است.

پیش‌بینی ها حاکی از آن است که در صورت نهایی شدن طرح واردات خودرو تقاضا برای خودروهای داخلی بیش از پیش کاهش یابد و این امر منجر به کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو خواهد شد و در صورتی که شرایط تغییری نکند و نوسانات نرخ ارز بالا نگیرد بازار خودرو در همین مسیر به پیشروی ادامه خواهد داد و نوسانات شدید قیمتی را شاهد نخواهد بود.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

وارداتی‌ها گران شدند؛ داخلی‌ها ارزان/ پیش‌بینی روند قیمتی در بازار خودرو

خودروهای وارداتی گران شدند

در هفته های گذشته اما همزمان با بالا گرفتن نوسانات قیمتی در بازار ارز و از طرف دیگر عدم اجرایی شدن طرح واردات خودرو روند قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی صعودی و تا امروز با وجود کاهش نرخ در بازار آزاد و برقراری ثبات نسبی در بازار خودروهای داخلی نوسانات قیمتی در بازار خودروهای وارداتی کماکان صعودی باقی مانده است.

در بین خودروهای تویوتا موجود در بازار قیمت تویوتا C-HR هیبرید مدل ۲۰۱۸ از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در روز های گذشته امروز به ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است و در بین خودروهای ب‌ام‌و موجود در بازار قیمت ب ام و سری ۲ اکتیوتورر ۲۱۸i مدل ۲۰۱۸ از ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در روزهای گذشته امروز به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مرسدس بنز ای ۲۰۰ تا پایان هفته گذشته با بهای ۸ میلیارد تومان معامله می‌شد، اما امروز قیمت این خودرو، به ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودروهای وارداتی در جدول زیر آمده است:

وارداتی‌ها گران شدند؛ داخلی‌ها ارزان/ پیش‌بینی روند قیمتی در بازار خودرو

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است