قطعات خودرو

رونمایی از تنها کمپرسی 10چرخ ساخت ایران در ارس‌خودرو دیزل

به گزارش «قطعات خودرو»:مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت ارس‌خودرو دیزل (آمیکو) طی هفته گذشته و با حضور مدیرعامل منطقه آزاد، مدیران عامل شرکت‌های بزرگی مانند چرخشگر و همچنین بسیاری از مقامات ارشد نظامی و انتظامی استان آذربایجان شرقی و شهر جلفا برگزار شد.

مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت ارس‌خودرو دیزل (آمیکو) طی هفته گذشته و با حضور مدیرعامل منطقه آزاد، مدیران عامل شرکت‌های بزرگی مانند چرخشگر و همچنین بسیاری از مقامات ارشد نظامی و انتظامی استان آذربایجان شرقی و شهر جلفا برگزار شد. در این مراسم، آمیکو از تنها کمپرسی 10چرخ ایران که دارای استاندارد یورو5پلاس است رونمایی کرد. محصول ام2631 تنها کمپرسی 10 چرخ ساخت ایران است که قدرتی معادل 400 اسب بخار تولید می‌کند. این محصول توانسته است استاندارهای خود را نسبت به سال ۹۵ بالا ببرد و علاوه بر تقویت سیستم های تعلیق، موتور و شاسی، استاندارد این کمپرسی را از یورو۲ به یورو۵ پلاس ارتقا بدهد. قرار است از این محصول بیش از 2500 دستگاه خودرو در سال 1400 تولید شود. به‌گفته مدیران شرکت آمیکو، درحال‌حاضر تقاضای بسیار بالایی برای این محصول وجود دارد و شرکت روزانه 20 دستگاه از آن تولید می‌کند. قدرت بالای این محصول و امکانات فوق‌العاده‌ای که در آن وجود دارد، تقاضا برای آن را افزایش خواهد داد. آن‌طور که گفته می‌شود؛ کمپرسی ام‌2631 در بازه قیمتی بین 2میلیارد و 600میلیون تا 2میلیارد و 700میلیون تومان قیمت‌گذاری خواهد شد و طی هفته آینده پیش فروش آن آغاز خواهد شد.

ام‌2631؛ تلفیقی از هنر و فناوری

مدیر فروش شرکت ارس‌خودرودیزل در مراسم رونمایی از کمپرسی 2631 یورو5 این خودرو را تلفیقی از هنر، تکنولوژی و اندیشه دانست و گفت: «آماده‌سازی و تولید خودرو 2631 یورو5 پلاس که یکی از بهترین‌ محصولات داخلی است، امروز انجام شده و از هفته آینده برنامه‌ فروش خوبی را برای این محصول در نظر داریم.» 
حمید عبدالمحمدی افزود: «با توجه به تحریم‌ها علیه کشور، واحد تامین قطعات شرکت بلافاصله بعد از افتتاح خط، قطعات این خودرو را در سراسر کشور و در تمامی نمایندگی‌ها توزیع خواهند کرد و با اطمینان‌خاطر می‌گویم که تامین خودرو این قطعات انجام شده است.» وی با اشاره به فعالیت 16 شرکت در حوزه تامین قطعات تجاری و باری اظهار کرد: «این محصول به‌روز است و می‌تواند 16 تا 20 درصد بازار کشور را پوشش دهد. » 
محمدی عنوان کرد: «در سال 92 با تولید مدل 2631 یورو2 حدود 20 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دادیم و امیدواریم در سال 1400 حدود 16 تا 20 درصد از سهم بازار را با کمپرسی 2631 یورو5 در اختیار بگیریم.» وی با اشاره به قابلیت کمپرسی آمیکو برای استفاده به‌عنوان دامپ‌تراک‌ تصریح کرد: «این محصول با قیمتی بسیار مناسب به بازار عرضه خواهد شد و می‌تواند در پروژه‌های راهسازی مورد استفاده قرار گیرد.»


جایگاه صادراتی برای ام‌2631 در بازارهای منطقه

مدیر پروژه توسعه خودروهای سنگین این شرکت نیز با اشاره به صادرات این خودرو گفت: «نسل قبلی این کمپرسی  در بازار صادراتی جایگاه مناسبی داشت.» محسن باقری با اشاره به ارتقای کمپرسی 2631 اظهار کرد: «اصلی‌ترین دلایل ارتقا و تولید این کمپرسی آمیکو، رقابت با دیگر محصولات خارجی و داخلی، افزایش قدرت موتور، تغییرات در استانداردهای ملی، افزایش تناژ، تغییرات در الزامات سازمان محیط‌زیست و ارتقای برند و بالا بردن ظرفیت‌های فیزیکی ارس‌خودرودیزل است.» وی عنوان کرد: «کمپرسی ۲۶۳۱ از استاندارد آلایندگی یورو۲ به یورو۵ رسیده و همگام با استانداردهای ۸۵گانه تولید شده است.»  مدیر پروژه توسعه خودروهای سنگین شرکت ارس‌خودرودیزل از دیگر تغییرات این خودرو به افزایش 24 سانتی‌متری طول آن اشاره کرد و گفت: «این تغییر هندلینگ بهتری را برای کمپرسی جدید آمیکو به همراه داشته است.» به‌گفته وی، این خودرو از یک موتور 12لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 400اسب‌بخار تولید کند. باقری افزود: «گشتاور این محصول ارس‌خودرودیزل از ۱۳۵۰نیوتون‌متر به ۱۹۵۰نیوتون‌متر افزایش یافته است.» وی همچنین بیان کرد: «این کمپرسی توان حمل ۳۲ تن بار را در محور عقب دارد.» مدیر پروژه توسعه خودروهای سنگین شرکت ارس‌خودرودیزل همچنین به بحث کاربری‌سازی این شرکت در راستای توسعه ظرفیت‌ها اشاره کرد و مزایای این اقدام را کاهش در هزینه‌ متقاضیان دانست.


ویژگی‌های ام2631 که باعث اقبال مشتریان می‌شود

قدرت موتور این خودرو توسط کلاچ تک‌صفحه‌ای خشک به گیربکس منتقل می‌شود. گیربکس این خودرو با تکنولوژی ایتون آمریکا تولید شده است. اکسل جلوی آن 8 تن و اکسل‌های عقب هر یک 16 تن تحمل بار دارد و در مجموعه تحمل وزن آن به 32 تن می‌رسد. جعبه‌فرمان این خودرو ساخت شرکت زد.اف آلمان است و از سیستم خنک‌کننده انرژی Buer آلمان بهره می‌برد. پدال گاز این خودرو نیز با بهره‌گیری از سیستم شرکت ویلیامز کانادا برقی شده، همچنین سیستم اگزوز، ECU و سیستم ادبلو این کمپرسی با استفاده از برند بوش آلمان تامین شده است. 
ضریب ایمنی این خودرو با بهره‌وری از 5 سیستم ترمز شامل EBS، ABS، اینریتارد و خفه‌کن سیستم ترمز بسیار بالاست. یکی از شاخص‌های اصلی این خودرو که آن را از سایر کمپرسی‌های موجود در بازار متمایز می‌کند، قابلیت تبدیل خودرو به مدل باری است. باک این خودرو قابل بازیافت بوده که یک ویژگی منحصر به فرد است. آلایندگی این خودرو را می‌توان شاخصه اصلی آن در نظر گرفت؛ خودرو ملی با استانداردهای آلایندگی روز اروپا یعنی یورو5 پلاس EEV که قابلیت تبدیل به یورو6 را هم دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *