• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=1069

خانه » سهم بیشتر لاستیک در بازار فروش آنلاین

  • حسین پورمحمد
  • 19 آذر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=1069

سهم بیشتر لاستیک در بازار فروش آنلاین

پس از باتری حالا لاستیک توانسته به سمت سهم بیشتری در فروش آنلاین حرکت کند. این یک حقیقت است که اگر شرکت‌های فروش آنلاین روش‌ها و خدمات خود را مرتباً بهینه سازی کنند. قطعا اقبال بیشتری از سوی مشتری نهایی خواهند داشت. گرفتن سهم بازار بیشترمستلزم جلب اعتماد در قیمت، زمان تحویل، سهولت خرید، خدمات پس از فروش و تطابق مشخصات کالای خریداری شده با محصول تحویلی دارد.
سهم فعلی دیجیتال مارکتینگ لوازم و قطعات خودرو در ایران با خوش بینانه‌ترین برآوردها 2.8 درصد است. باتری،چراغ های لوکس، انواع لامپ، لنت، لوازم جانبی و لوکس به ترتیب بیشترین تعداد درخواست را ثبت کرده‌اند اما لاستیک شانس زیادی خواهد داشت. چون تنوع برند و مدل کمتری دارد و قیمت آن نیز مشخص‌تر است.

در سطح جهانی

به گزارش تایرریویو «tirereview» درحال‌حاضر تا ۱۰درصد مشتریان تایر؛ خرید خود را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌دهند.با گسترش  این شیوه خرید، ‌مردم نیز علاقه  بیشتری به کسب اطلاعات و تحقیق درباره تایر پیدا خواهند کرد. درهمین‌راستا و برای  پاسخ به این نیاز، هرروز اطلاعات بیشتری در فضای مجازی  منتشر می‌شود و همین اطلاعات باعث جذب مشتریان‌ بیشتر خواهد شد. البته خرید اینترنتی تنها به تایر ختم نمی‌شود البته شیوع کرونا نیز باعث شد خریدآنلاین به‌عنوان گزینه قابل‌اعتماد در صنایع مختلف مطرح شود. شیوه‌ای که تا پیش از این سهم چندانی درمقابل فروشندگان سنتی نداشت. 

حال این روند در برخی موارد حتی منجر به دو تا سه برابر شدن خرید آنلاین محصولات سنتی همچون تایر شده است.اگرچه  اقتصاد دیجیتال در حال تبدیل شدن به رقیب اصلی برای کسب‌وکارهای سنتی است اما به باور بسیاری از کارشناسان، درحال‌حاضر هر دو شیوه فروشِ سنتی و آنلاین برای دراختیار  داشتن بازار  لازم است آن هم تا زمانی‌که شرایط اقتصادی بهبود یابد.

البته در عین‌حال می‌توان روند فعلی را جالب و ترسناک دانست. زیرا ازیک‌سو برندهای تایرساز از تصاویر و ویدیوها برای بیان طراحی محصولات جدید خود استفاده می‌کنند که بسیار هیجان‌انگیز است و نشان می‌دهد چه پتانسیلی در پس‌زمینه این صنعت، نهفته است. اما ازسوی‌دیگر از این واقعیت هراس دارند که ممکن است فشار اقتصادی به برخی کسب‌وکارهای سنتی؛ آنها را به مرز نابودی بکشاند. 

حال این روزها با توجه به شرایط کنونی؛ کارخانه‌ها باید صنعت را تشویق کنند با فروشندگان تجارت الکترونیک تعامل بیشتری داشته باشند و درگاه‌های فروش آنلاین خود را باز کنند. اما مشکل اینجاست بسیاری از کارخانه‌ها سعی کرده‌اند استقلال فروش خود را حفظ کنند.  البته اتخاذ این تصمیم باعث می‌شود فروشندگان خُرد توان حضور در فضای مجازی را از دست بدهند.

بنابراین زمان آن رسیده است تا برندهای تایر در محلی حضور پیدا کنند که این محصولات در آنجا خریداری ‌شود تا به جای قیمت‌گذاری کنترلی در بازار، براساس تقاضاوتشویق (در هر دو عرصه دیجیتال و فیزیکی) اقدام به فروش محصولات خود کنند. 

در واقع از قیمت به ‌عنوان ارزش خود در بازار بهره ببرند. در واقع به‌نوعی فاصله بین مشتری نهایی و تولیدکننده کاهش پیدا کند و حتی امکان دریافت بازخورد از مشتری برای تولیدکننده نیز فراهم شود. برای اجرای این روند لازم نیست حتما سازنده دست‌به‌کار شود، بلکه بسترهای فروش آنلاین که در اختیار مشتری‌ها قرار دارد، بهترین روش به شمار می‌روند.

 اَبَرفروشگاه‌هایی همچون آمازون را نمی‌توان به‌عنوان تهدیدی برای صنعت دانست، بلکه آنها بستری را ایجاد می‌کنند تا مشکل ارتباط با مشتری برطرف شود.

در این زمینه می‌توان از صنعت موسیقی الهام گرفت. زیرا چند سال پیش مخاطبان فقط  اقدام به خرید سی‌دی می‌کردند اما با تغییراتی که در این صنعت رخ داد، امروزه به غیر از فروش؛ اشتراک، اجاره و حتی پخش آنلاین موسیقی هم امکان‌پذیر شده است.

تجربه خرید موزیک طی سال‌های اخیر با چالش‌هایی روبه‌رو شد که حالا به نظر می‌رسد در صنعت تایر در حال تکرار است، روند ارتباط مردم با این محصول تغییر یافته است. بنابراین به فروشگاه‌های خشت و آجری توصیه می‌شود ابتدا با مشتری خود ارتباط بیشتری برقرار کنند تا متوجه شوند چه مواردی برای آنها مهم است، سپس شریکی پیدا کنند تا اطلاعات کاملی از آینده فروش دیجیتال در اختیار آنها بگذارد.

اندی چالفسکی، مدیرعامل سیمپل ‌تایر اعلام کرد بهترین دیدگاه این است  که پس از پذیرش تغییر، راهکارهای نوآورانه‌ای را برای کسب نتیجه بهتر جست‌وجو کنید. 

حال این روزها، ‌تغییرات قیمتی در بازار تایر کشور از یک‌سو و گرایش مردم به خریدهای غیرحضوری، ازسوی‌دیگر سرانجام تایرسازان ایرانی را نیز به‌نوعی ملزم به ورود به فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی خواهد کرد. چراکه با از بین رفتن فاصله قیمتی بین بازار و آنچه مصوب شده است، فروش برای تایرسازان مشکل خواهد شد، بنابراین تولیدکنندگان بزرگ باید چاره‌ای برای تغییر رویه فروش و  حضور در بخش آنلاین بیندیشند.

  • باتری, بازار لوازم یدکی, خدمات, دیجیتال مارکتینگ, سهم بازار, لاستیک
قبلیقبلفعلا بیمه نامه خودروها رسیده
بعدیشورای رقابت در مورد خودروهای همکلاس ورود نمی کندبعدی

تاریخ خودرو : نخستین مرگ در حالت اوتوپایلت خودروهای خودران

حسین توکلی 09 تیر 1401

پژو ۲۰۶ بالاخره ارزان شد / واکنش بازار خودرو به عدم استیضاح وزیر صمت

محسن فاطمی 11 تیر 1401

قیمت خودرو در 7 تیر 1401 + وانت کاپرا 619 میلیون

سارا رستگار 07 تیر 1401

وزارت صمت نباید برای خودروسازان تصمیم بگیرد

عبدالعلی مجد 06 تیر 1401

ویریتک آپریکال: ابرخودرو هیدروژنی با توان 1073 اسب بخار با طراحی پنین‌ فارینا

حسین پورمحمد 10 تیر 1401

مشخصات فنی و قیمت ریرا/ رونمایی از محصول جدید ایران‌خودرو

عبدالعلی مجد 07 تیر 1401

یک نظر

  1. محمد باقر پرهام گفت:
    19 آذر 1399 در 3:18 ب.ظ

    سلام ممنون جالب بود و متن کمی داشت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن