قطعات خودرو

شاسی‌ بلندهای «کیا» با تایرهای مختلف تحویل مشتری شدند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از « اخبار خودرو » ، خودروهای مورد بحث پنج دستگاه سورنتو و سه دستگاه تلورایدِ مدل سال 2022 هستند. همه آنها در کارخانه کیا در گرجستان بین 28 مارس تا 13 ژوئن سال جاری ساخته شده‌اند و اگرچه همه آنها به عنوان تایر یدکی ارائه شدند اما اندازه آنها اشتباه است.

 

اسناد اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) گزارش داد یک نفر در خط مونتاژ به‌سادگی لاستیک‌های اشتباه را در خودروها جا داده است. بنابراین به نظر می‌رسد این فراخوان به دلیل خطای انسانی است.

 

این کارخانه؛ سورنتو، تلوراید و سدان K5 را تولید می‌کند.

طبق سند کمپین فراخوان ایمنی کیا که برای فروشندگان ارسال شده است، سورنتو 2022 باید دارای تایر یدکی 17اینچی (T135/90D17) باشد و تلوراید باید دارای تایر یدکی 18اینچی (T155/90R18) باشد. اگرچه مشخص نیست سایز تایری که روی این خودروها نصب شده، چه ابعادی است، اما داشتن تایر با قطر نامناسب می‌تواند بر عملکرد ABS و سیستم‌های کنترل کشش تاثیر منفی بگذارد درنتیجه خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

 

البته این خطا به این معنی است که این خودروها از استاندارد فدرال ایمنی خودروهای موتوری 110 پیروی نمی‌کنند.

 

مورد دیگر قابل بحث، الزام نصب پلاکارد هر خودرو برای تعیین اندازه تایر و سایر قطعات یدکی است. ازآنجاکه اندازه‌های دیگر نیز نادرست هستند بنابراین پلاکارد نصب‌شده باعث گیج شدن مالک می‌شود. خوشبختانه راه‌حل این فراخوان باید نسبتا ساده باشد.

 

کیا از طریق پست درجه یک با هر هشت مالک تماس می‌گیرد و از آنها می‌خواهد که وسایل نقلیه خود را به نزدیک‌ترین نمایندگی بیاورند.

 

در آنجا قطعات یدکی بازرسی می‌شوند و هر خودرویی که تایر زاپاس با سایز نادرست دارد، تایر زاپاس آن تعویض خواهد شد.

 

علاوه‌بر این کیا پروتکل جدیدی را در کارخانه خود در گرجستان پیاده‌سازی کرده است تا اطمینان حاصل کند تایر زاپاس مناسب از این پس روی خودروها قرار می‌گیرد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است