قطعات خودرو

شش خودرویی که در بازار ارزان شدند|کاهش قیمت یا فروکش کردن هیجان بازار؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛ قیمت خودرو در بازار خودرو آزاد اواخر سال گذشته همزمان با آغاز ثبت نام سامانه عرضه یکپارچه خودرو، رفتار «هیجانی» مشتریان منجربه افزایش قیمت خودرو شد. با ایجاد این شرایط سودجویان نیز نهایت استفاده را از نگرانی مشتریان در بازار داشته و موتور گرانی خودرو در بازار را گرمتر از هر زمانی کردند. صف طولانی ثبت نام برای خرید خودرو در سامانه مذکور منجربه سرازیر شدن نقدینگی از بازارهای موازی به بازار خودرو شد، این عامل تورم و تقاضا کاذب در این بازار را از هر زمانی بیشتر کرد. البته با خبر استیضاح وزیر صمت، طرح دو فوریتی برای واردات خودرو کارکرده و آغاز تحویل خودروهای وارداتی، به نظر می رسد رفتار هیجانی در بازار فروکش و به موازات این مساله قیمت خودرو نیز سیر نزولی را در پیش گرفته است. با این تفاصیل به بررسی شش خودرو پر فروش در بازار داخلی پرداختیم:

 

 

شش خودرویی که در بازار ارزان شدند|کاهش قیمت یا فروکش کردن هیجان بازار؟

شاهین تا سه شنبه هفته جاری با قیمت ۷۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد. ولی امروز قیمت این خودرو به ۷۲۰ میلیون تومان رسیده است

شاهین ۲۰ میلیون تومان ارزان شد

شاهین به عنوان جدیدترین سدان گروه خودروسازی سایپا این روزها در بازار مشتریان فراوانی دارد، به تازگی دو تیپ جدید از این خودرو با موتور به روز تر در «سایپا» رونمایی شده است. شاهین تا سه شنبه هفته جاری با قیمت ۷۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد. ولی امروز قیمت این خودرو به ۷۲۰ میلیون تومان رسیده است. به نظر می رسد در هفته آتی باتوجه به اخبار واردات خودروها به کشور، قیمت برخی از محصولات در بازار روند نزولی را به خود بگیرد. البته عرضه تیپ های جدید از شاهین طی سه ماه آینده نیز در کاهش قیمت این خودرو در بازار اثر گذار بوده است. شاهین با پیشرانه جدید می تواند سهم بازار قابل توجهی از سایر محصولات داخلی تصاحب کند.

شش خودرویی که در بازار ارزان شدند|کاهش قیمت یا فروکش کردن هیجان بازار؟

کوییک در مدار ثبات قیمت

کوییک در نسخه اتوماتیک به عنوان ارزان ترین خودرو اتوماتیک بازار داخل شناخته می شود، این محصول را می توان جایگزین به حق پژو ۲۰۶ تیپ دو در بازار معرفی کرد. کوییک در نسخه اتوماتیک از اواسط هفته جاری تا امروز در مدار پایداری قیمت قرار دارد، با توجه به رفتار بازار نسبت به ریزش قیمت ها می توان انتظار داشت این ماشین طی روزهای آتی با سیر نزولی قیمت همراه شود. البته ثبات قیمت این خودرو متاثر از رونمایی محصولات اخیر گروه خودروسازی سایپا است. خروج سرمایه های سرگردان از بازار ماشین می تواند سبب کاهش تقاضا کاذب در این بازار شود.

شش خودرویی که در بازار ارزان شدند|کاهش قیمت یا فروکش کردن هیجان بازار؟

 

دنا پلاس در نسخه اتوماتیک در اواسط هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسیده است

کاهش ۳۰ میلیون تومانی دنا پلاس اتومات

دنا به عنوان پر فروش ترین سدان گروه صنعتی ایران خودرو این روزها در بازار با نوسان شدید قیمت ها مواجه است، دنا پلاس در نسخه اتوماتیک در اواسط هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این ماشین به یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسیده است. کاهش ۳۰ میلیون تومانی قیمت دنا نشان از افت معاملات ماشین در بازار براساس اخبار منتشر شده دارد. هرچند که بازار ماشین طی روزهای اخیر متاثر از بازار ارز روند افزایش قیمت را دنبال می کرد. مشتریان برای حفظ سرمایه، نقدینگی خود را به سمت بازار ماشین معطوف کردند. این مساله می تواند تورم بازار ماشین را به شدت افزایش دهد.

شش خودرویی که در بازار ارزان شدند|کاهش قیمت یا فروکش کردن هیجان بازار؟

 

پژو ۲۰۷ هاچ بک در نسخه اتوماتیک تا اواسط هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این محصول به ۹۹۰ میلیون تومان رسیده است

پژو ۲۰۷ چند؟

پژو ۲۰۷ هاچ بک در نسخه اتوماتیک به عنوان یکی از خودروهای محبوب گروه صنعتی ایران خودرو در بازار شناخته می شود. این ماشین تا اواسط هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این محصول به ۹۹۰ میلیون تومان رسیده است. کاهش ۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ هاچ بک در بازار نشان از ارزانی ماشین در بازار طی هفته های جاری را دارد. البته افت قیمت خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل در بازار متاثر از کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار است. چرا که قیمت خودروهای داخلی وابستگی فراوانی به قیمت محصولات وارداتی موجود در بازار دارد.

شش خودرویی که در بازار ارزان شدند|کاهش قیمت یا فروکش کردن هیجان بازار؟

 

تارا در نسخه اتوماتیک در اواسط هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو در بازار به یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان رسیده است

تارا اتوماتیک ۲۰ میلیون تومان ارزان شد

تارا به عنوان سدان جدید گروه صنعتی ایران خودرو در بازار شناخته می شود، این ماشین را می توان جایگزین پژو ۳۰۱ در گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد. تارا در نسخه اتوماتیک در اواسط هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این ماشین در بازار به یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان رسیده است. افت قیمت ۲۰ میلیون تومانی این ماشین در بازار نشان از تداوم سیر نزولی قیمت خودرو طی روزهای آینده در بازار ماشین دارد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است