قطعات خودرو

شناسایی بخشنامه‌ها و قوانین مزاحم تولید

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم رفع موانع ناشی از وجود قوانین مزاحم، گفت: گاهی یک بخشنامه ساده از انجام یک فعالیت بزرگ در حوزه تولیدی و صنعتی جلوگیری می‌کند. وی به شناسایی و بررسی بخشنامه و دستورالعمل‌هایی که از سوی هیات وزیران صادر شده است اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم دستورالعمل های دست و پاگیر تولید را با کمک هیات وزیران از پیش پای صنعتگران برداریم تا موانع تولید برطرف شود.

محمد دامادی وظیفه ذاتی وزارت صمت را حمایت از تولید و کارآفرینی دانست و افزود: بازدیدهای میدانی از تولید و آشنایی از نزدیک با موانع پیش روی صنعتگران، مسیر تولید را تسهیل کرده و با احصای دقیق مشکلات موجب تسریع در برطرف شدن مشکلات خواهد شد.

دامادی همچنین با اشاره به وجود برخی قوانین مزاحم و دست و پاگیر نیز گفت: برخی قوانین با وجود اینکه مصوبه مجلس هستند کارآیی لازم برای گره گشایی از تولید را در شرایط کنونی ندارند. چه بسا که این قوانین در گذشته و بسته به شرایط آن مقطع زمانی کارآمد و کارآیی لازم را داشته اما در شرایط فعلی از این مزیت برخوردار نیستند که در جلسات متعددی با نمایندگان مجلس و رئیس قوه مقننه این قوانین مطرح و برای اصلاح آن تصمیم گیری شده است.

وی از آمادگی مجلس برای همکاری در زمینه تنقیح قوانین متناسب با حمایت از تولید و به حداقل رسیدن موانع تولید خبر داد و افزود: گاهی یک بخشنامه ساده از انجام یک فعالیت بزرگ در حوزه تولیدی و صنعتی جلوگیری می‌کند.

معاون وزیر صمت به تهیه کتابی حاوی دستورالعمل، بخشنامه و قوانین مزاحم تولید در وزارت صمت اشاره کرد و افزود: یک نسخه از این کتاب در اختیار نمایندگان مجلس و هیات وزیران قرار گرفته است که امیدواریم با همراهی و نگاه کارشناسانه بتوانیم برخی موانع پیش رو را با اصلاح قانون برطرف کنیم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است