سید‌هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی، در خصوص مالیات خودروهای لوکس گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۷۷هزار خودرو لوکس شناسایی شده است که برای آنها دوهزار میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده است. از این رقم ۷۷۰میلیارد تومان وصول شده است. وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۶۳هزار خودرو شناسایی و ۲۲۰۰هزار میلیارد تومان مالیات تومان تعیین شد. با‌این‌حال از این رقم ۲۰میلیارد تومان مالیات وصول شده است. به گفته سبحانیان، علت این است که مالیات‌ها به‌تازگی به مودیان اعلام شده است.

اما ۵۲۰هزار خودروی لوکس نیز برای سال ۱۴۰۲ شناسایی شده که به گفته سازمان امور مالیاتی، اقدامات مربوط به آنها به‌سرعت در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت. در حال حاضر شاهد هستیم که تعداد مشمولان این پایه مالیاتی جدید در حال افزایش است. بنابراین اگر قرار باشد شاهد این میزان تاخیر در رسیدگی به اعتراضات مربوطه باشیم، عملا نمی‌توان انتظار داشت اتفاقی در حوزه مالیاتی وصولی خودروهای گران‌‌قیمت رخ دهد.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، بخشی از دلایل میزان بالای اعتراضات، عدم‌صحت کافی در داده‌هایی است که به دست سازمان امور مالیاتی می‌رسد. در نتیجه لازم است هر چه سریع‌تر اقدامی در رابطه با افزایش دقت اطلاعات مورد استفاده سازمان امور مالیاتی انجام شود.