عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت اعلام شد، گفت: مدیریت سیاسی ایران خودرو و سایپا، این مجموعهها را با مشکل مواجه کرده است.
محمد باقری عضو ناظر مجلس در شورای رقابت اظهار داشت: تا زمانی که قیمتها تکلیفی باشند و انحصار وجود داشته باشد، بحث رانت هم مطرح است.
وی شکست انحصار از دو خودروساز در کشور را ضروری دانست و افزود: قیمتگذاری باید متناسب با عرضه و تقاضا باشد، نه دستوری و تکلیفی و از طرف دیگر حاکمیت و دولت نیز باید نظارت کافی داشته باشد تا خودروسازان گرانفروشی نکنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو است و مخالفت خود را هم به شورای رقابت اعلام کرده است، گفت: ما در جلسه آخر شورا این موضوع را مطرح کردیم و امیدواریم در هفته آینده به نتیجه برسیم.
باقری، سرمایهگذاری شرکتهای خارجی خودروساز در ایران و واردات مدیریتشده را راهکاری برای شکست انحصار از دست دو خودروساز داخلی عنوان کرد و گفت: اگر واردکنندگان خودرو بدون اینکه دلاری از کشور خارج شود، خودرو وارد کشور کنند اتفاق مبارکی خواهد بود.
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اذعان به نبود برنامه عملیاتی در صنعت خودروسازی کشور، اظهار کرد: معضل اساسی ما در این حوزه، نبود یک برنامه عملیاتی است که باید برای آن فکری کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اظهار اینکه مدیریت مجموعه ایران خودرو و سایپا سیاسی است، گفت: وقتی مدیریت این مجموعهها سیاسی میشود صنعت خودروسازی هم قطعاً با مشکلات مواجه خواهد شد.
منبع: فارس