چو دانی ؛ توانی

امروز : سه‌شنبه 25 مرداد 1401

  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری

http://ghatatnews.ir/?p=44444

خانه » مزیت واردات خودرو های ۱۰ هزار دلاری از برندهای مطرح

  • سارا رستگار
  • 14 تیر 1401

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=44444

مزیت واردات خودرو های ۱۰ هزار دلاری از برندهای مطرح

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛  اخبار و شنیده ها از راهروهای ساختمان سمیه گویای آن است که تدوین آئین نامه اجرایی واردات خودرو به مرحله پایانی رسیده است. چندی پیش نیز وزیر محترم صمت در خصوص نهایی شدن این آئین نامه و واردات خودروهای ۱۰ هزار دلاری سخن گفته بود. تعیین قیمت واردات از سوی وزیر صمت اذهان را به سمتی متمرکز کرد که شاید هدف استفاده از برندهای مطرح دنیا برای تعدیل و سرکوب قیمت ها در بازار نباشد. لذا برای بررسی بیشتر وضعیت واردات خودرو با مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به گفت وگو پرداختیم که در ادامه از نظر خواهید گذراند:

* ظاهرا وزیر صمت مدعی شده است که تدوین آئین نامه واردات خودرو تمام شده است، آیا از این موضوع خبری دارید؟
اطلاعی در خصوص نهایی شدن آئین نامه نداریم، در تهیه این آئین نامه دخالت یا مشورتی نداشتیم. منتطر ابلاغ هستیم که بدانیم و ببینیم این آئین نامه چگونه است.

اگر آئین نامه به نفع مشتریان، بازار و منجربه راهی شدن عده ای به سمت زندان ها نشود حتما موافقت، پشتیبانی و کمک می کنیم. اما در صورتی که آئین  نامه و دستورالعمل نظم بازار را برهم زده و عده ای را گرفتار دادگاه و زندان کند که مسبوق به سابقه است، شکایت قضایی خواهیم داشت

* شما به عنوان دبیر انجمن واردکنندگان خودرو پیشتر در گفت و گو با «بازار» مطرح کردید؛ مشروط بر عدم منفعت آئین نامه برای مشتریان و فعالان این صنف از وزیر صمت به دلیل عدم التزام به قانون شکایت خواهید کرد، آیا همچنان بر این موضوع تاکید دارید؟
اگر آئین نامه به نفع مشتریان، بازار و منجربه راهی شدن عده ای به سمت زندان ها نشود حتما موافقت، پشتیبانی و کمک می کنیم. اما در صورتی که آئین نامه و دستورالعمل نظم بازار را برهم زده و عده ای را گرفتار دادگاه و زندان کند که مسبوق به سابقه است، شکایت قضایی خواهیم داشت. انجمن واردکنندگان خودرو اجازه نخواهد داد مانند گذشته دردسرهای فراوان برای مشتریان ایجاد شود. تاکید می کنیم در صورتی که آئین واردات به نفع مشتریان و بازار باشد، حمایت نیز خواهیم کرد.

خودروهای با قیمت ۱۰ هزار دلار یا کمتر از آن توسط ۱۰ برند مطرح و برتر دنیا تولید و عرضه می شود، پس خودرو با این قیمت در بازارهای جهانی وجود دارد. ولی قوانین و مقرراتی که در مسائل زیست محیطی و استاندارد تدوین کردیم، امکان واردات خودروهای کمتر از ۱۰ هزار دلار را فراهم نمی کند

* وزیر صمت پیشتر در رسانه ملی مدعی شد که به دنبال واردات خودروهای ۱۰ هزار دلاری هستند، آیا در بازارهای جهانی محصولاتی با این قیمت وجود دارد؟
خودروهای با قیمت ۱۰ هزار دلار یا کمتر از آن توسط ۱۰ برند مطرح و برتر دنیا تولید و عرضه می شود، پس خودرو با این قیمت در بازارهای جهانی وجود دارد. ولی قوانین و مقرراتی که در مسائل زیست محیطی و استاندارد تدوین کردیم، امکان واردات خودروهای کمتر از ۱۰ هزار دلار را فراهم نمی کند. اگر این قوانین و مقررات براساس آمایش سرزمینی و زیرساخت ها تغییر و اصلاح یابد، امکان واردات وجود دارد. اگر استانداردها را منطقی و منطبق با شرایط کشور کنیم، امکان دسترسی به خودرو کمتر از ۱۰ هزار دلار نیز خواهد بود. از برندهای مانند تویوتا، هیوندای، داتسون و رنو خودرو زیر ۱۰ هزار دلار وجود دارد.

مزیت واردات خودروهای ۱۰ هزار دلاری از برندهای مطرح| فاجعه با تدوین آئین نامه در راه است

* بسیاری از کارشناسان معقتد هستند که واردات خودرو سبب خروج بیشتر ارز از کشور خواهد شد، بحث خدمات پس از فروش در این میان چه خواهد شد؟
واردات خودرو، واردات لوازم یدکی خودرو یا سایر واردات ها ارز خارج می کند، این موارد جز الزامات زندگی در قرن جدید است، این سوال چه منطقی برای مطرح کردن از سوی کارشناسان دارد؟ از الزامات یک خودرو نیز تعمیرات آن است، علاوه بر این هیچ کس در مورد مبحث واردات فرضا ۱۰ میلیارد دلاری خودرو و قطعات سخن نمی گوید که از این حجم مقدار یک و نیم میلیارد تبدیل به مونتاژ خودرو چینی شد. اما همه در خصوص واردات سی بی یو خودرو به کشور گارد دارند. سوالاتی این چنین فرافکنی است، در حال حاضر که واردات خودرو وجود ندارد، آیا قطعات وارد نمی شود؟ استدلال های واهی برای پیشگیری از واردات خودرو در حال اجرا شدن است.

چندی پیش آقای جلال رشیدی کوچی نماینده محترم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، توئیتی منتشر کرد که حس می کنم این آئین نامه را دیده که نام فاجعه برای آن انتخاب کرده است. فکر می کنم فاجعه ای برای واردات در راه است

* چندی پیش وزیر صمت برای استیضاح به خانه ملت فراخوانده شده بود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی همگی جویای تدوین آئین نامه هستند، نظر شما در خصوص عدم تعلل در تدوین آئین نامه چیست؟
چندی پیش آقای جلال رشیدی کوچی نماینده محترم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، توئیتی منتشر کرد که حس می کنم این آئین نامه را دیده که نام فاجعه برای آن انتخاب کرده است. فکر می کنم فاجعه ای برای واردات در راه است، البته این مورد نیز از هنرهای دستگاه های اجرایی است که فرصت را تبدیل به تهدید می کنند.

 

  • قطعات خودرو, قیمت خودرو, مهدی دادفر, واردات خودرو, وزارت صمت
قبلیقبلتوان مهندسی قطعه‌سازان ایرانی بالاتر از روس‌هاست
بعدیحضور موفق شرکت دانش‌بنیان دیجی خودرو در اولین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»بعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

حضور قطعه سازان ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه
عبدالحسین آزاد 23 مرداد 1401
بومی سازی نقاط گلوگاهی خودرو
محسن فاطمی 22 مرداد 1401
اجرای گشت مشترک نظارت بر بازار لوازم یدکی
محمدامین الهی 22 مرداد 1401
تولید باتری خودرو از درخت!
سارا رستگار 20 مرداد 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

گران‌ترین نسخه نیسان Z مدل ۲۰۲۳ چه قیمتی دارد؟
علی محمد اخوان 23 مرداد 1401
10 تا از بهترین کراس اوورهای چینی
محمدامین الهی 23 مرداد 1401
امید متقاضیان خودروهای تجاری به بازگشت اروپایی‌ها
عبدالعلی مجد 22 مرداد 1401
ِکشنده جدید ای‌اکتروس برقی مرسدس بنز، ترکیب جذابی از کامیون و تریلر
مجتبی علوی 22 مرداد 1401

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : شکوه لمانز با استیو مک کوئین

حسین توکلی 24 مرداد 1401

تاریخ خودرو : آغازی بر مجموعه فیلم های «سریع و خشن»

حسین توکلی 21 مرداد 1401

میل میلیا مسابقه ­ی استقامت اتومبیلرانی در جاده ­های آزاد

حسین توکلی 20 مرداد 1401

تاریخ خودرو : تام فچ سفر نیویورک را با یک پاکارد آغاز کرد

حسین توکلی 19 مرداد 1401

بانک خودرو

از 2023 در اروپا
فولکس‌واگن تایرون در نمایی تازه

حسام مهجور

سانگ‌یانگ متحول شده / نگاهی به سانگ‌یانگ تورس

حسام مهجور

اولین گام از تاثیر تحریم‌های روسیه / لادا نیوا به بازار روسیه برگشت؟

مرصاد رنگرز
آئودی Q6

بزرگ‌ترین اتومبیل آئودی در خیابان‌های چین / آئودی Q6 معرفی شد

حسام مهجور

آموزشی

4 روش طلایی برای افزایش شتاب خودرو

عبدالعلی مجد 23 مرداد 1401

راه های ساده جلوگیری از سرقت خودرو / ۱۵ نکته طلایی

علی محمد اخوان 23 مرداد 1401

گرم کن صندلی خودرو چگونه کار می کند؟

عبدالحسین آزاد 22 مرداد 1401

اگر به جای بنزین در باک خودرو گازوئیل بریزیم چه می شود؟

محسن فاطمی 21 مرداد 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

تماشا کنید: فیلم آموزشی کلاس طرح شناسه کالا در اتحادیه

مرصاد رنگرز 24 مرداد 1401

سیداحمد حسینی: صدای ما شنیده نمی‌شود / اصناف در همه حوزه‌ها پیشتازند

مرصاد رنگرز 13 مرداد 1401

گزارش تصویری کمیسیون مالیاتی با هیات مدیره جدید

مرصاد رنگرز 08 مرداد 1401

گزارش تصویری از اهدا لوح یادبود به کمیسیون اقتصادی اتحادیه

مرصاد رنگرز 06 مرداد 1401

همراه با قطعات خودرو

چرا دولت به دنبال شهر فروشگاه لوازم یدکی است؟
آغاز گشت‌های ارشادی طرح شناسه کالا / اشتغال بخش اصناف نیاز دولت
21 مرداد 1401
دولت هوشیاری خود را حفظ کند
بیکاری حاصل شهر فروشگاه
20 مرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

واردات خودرو معجزه نمی کند؛ مشکل جای دیگری است
رویای خودرویی در روسیه
کاهش ناقص‌ها به زیر ۱۲هزار دستگاه
جایگزین‌های سمند و تیبا از نیمه دوم سال آینده وارد بازار می‌شوند
طراحی هفت پلتفرم جدید در خودروسازی
سرقت از خودروهای وارداتی در گمرک و بنادر!
۱۰ درصد سهم قرعه کشی خودرو به کام دارندگان خودروهای فرسوده
توقف ن­وسازی ناوگان تاکسیرانی
تاریخ خودرو : شکوه لمانز با استیو مک کوئین
رنو و سیتروئن برای بازگشت به بازار خودرو کشور باید ضررها را جبران کنند
توسعه در ایران‌خودرو را به برجام گره نزده‌ایم
دریافت استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) برای دنا
تماشا کنید: فیلم آموزشی کلاس طرح شناسه کالا در اتحادیه
حضور ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه با حضور ۴۰ قطعه ساز
آمارهای متناقض از کجا می‌آید؟
حجم قاچاق بازار لوازم یدکی

برترین‌های قطعات خودرو

معرفی شرکت سرکان فیلتر
بانوی کارآفرین در حوزه تولید تجهیزات تعمیرگاهی / سام صنعت پارس
حضور موفق شرکت دانش‌بنیان دیجی خودرو در اولین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»
مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند

وب‌گردی

بستن