قطعات خودرو

نمایشگاه قطعات خودرو تهران شنبه افتتاح می شود

نمایشگاه قطعات خودرو تهران از ۱۱ الی ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ برگزار می گردد. نمایشگاه قطعات خودرو تهران یکی از بزرگ ترین رویدادهای صنعتی و بازرگانی کشوراست. این نمایشگاه از ابتدا با هدف ارائه قابلیت ها و توانمندی های شرکت ها و هدایت آنها به بازارهای گسترده تر داخلی و خارجی برگزار می‌گردید. این نمایشگاه همچنین قرار بود به عنوان فرصتی برای صنعتگران خلاق یرای معرفی آخرین محصولات مدرن و نیز آشنایی با صنعت قطعات خودرو سایر کشورها باشد.
نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو هر سال در ماه نوامبر در تهران برگزار می‌شود و شرکت بازرگانی بین المللی “ایدرو” میزبان این نمایشگاه در هر دو بخش داخلی و خارجی می باشد. 

به گزارش « قطعات خودرو» این نمایشگاه امسال با توجه به پاندمی کرونا پس از دوبار تاخیر در زمان برگزاری قرار است از روز شنبه اا بهمن به مدت چهار روز تا روز شنبه 14 بهمن برگزار شود.
زیرگروه های تخصصی نمایشگاه قطعات خودرو تهران به شرح زیر هستند.

  • قطعات و مجموعه های خودرو
  • ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی
  • تحقیقات و طراحی مهندسی
  • اتوسرویس
  • مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو
  • بازرگانی و خدمات پس از فروش
  • لوازم تزئیناتی خودرو
  • تعمیر و نگهداری خودرو
  • محصولات پاک کننده خودرو
  • نشریات تخصصی صنعت خودرو

انتقادات بی پاسخ به نحوه برگزاری نمایشگاه بین اللملی قطعات خودرو

براساس عرف و تعریف بین‌المللی نمایشگاه، محلمی برای عرضه آخرین دست‌آوردهای هرصنعتی است. اما نحوه نگاه مجری نمایشگاه باعث شد رفته رفته این نمایشگاه نه تنها چنین کارکردی را نداشته باشد بلکه برعکس تولید کنندگان، فن‌آوران، شرکت‌های تحقیقاتی، بازرگانان معتبر داخلی و خارجی یا اساساً در این نمایشگاه حضور نداشته باشند یا حتی اگر حضور داشتند بیشتر بنابر اجبارهای است که از سوی برخی شرکت‌های دولتی و خودروسازان صورت می گیرد. این بی رغبتی از نحوه حضور این شرکت‌ها کاملاً قابل درک است.
از طرفی جایگزین شرکت‌های یاد شده فروشندگان عمده لوازم یدکی شدند. بدتر این که برخی از این شرکت‌ها نام تولید کننده بر خود نهادند.

وجه بین اللملی نمایشگاه بیشتر شبیه یک شوخی است!

در سال های اخیر مشخصاً 4 دوره گذشته جزء شرکت‌ها واسطه و دست چندم چینی کشور دیگری حضور نداشت گرچه در آمارها نام ترکیه، سنگاپور، تایوان، ژاپن، آلمان، ایتالیا، برزیل و چند کشور دیگر دیده می شود اما حقیقت این است از این کشورها نمایندگان ایرانی یا واسطه‌هایی حتی بدون نمایندگی رسمی شرکت کرده اند.
شاید مجری برگزاری پاسخ‌هایی از جنس عذر بدتر از گناه ارائه کند اما به هیچ وجه نمی‌تواند ادعا کند این نمایشگاه در توسعه و رونق صنعت قطعه سازی، خدمات پس از فروش یا خودرو سازی کمکی کرده است. دلیل اصلی این وضعیت نگاه درآمدزایی به این نمایشگاه و حذف تشکل‌های بزرگ و مرتبط با صنعت خودرو و زنجیره تامین و خدمات است.
گرچه باید گفت مرکز توسعه صادرات و مجموعه مرتبط در وزارت سمت و شرکت‌های متولی سایت‌های نمایشگاهی در تهران و سایر شهرهای کشور نیز در این بی فایده شدن نمایشگاه‌های بی تقصیر نیستند. به عبارت صحیح‌تر منشاء این وادادگی همان مجموعه‌های بالاسری هستند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است