قطعات خودرو

وضعیت بازار خودرو در پایان فروردین ۱۴۰۲ / خودروهای پرفروش یک ماهه چقدر گران شدند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از  اقتصادآنلاین؛ تقریبا طی بازه زمانی یک ماهه قیمت اکثر محصولات ایران خودرو ۱۰۰ میلیون تومان و سایپا ۵۰ میلیون تومان بالا رفته است که دلیل اصلی آن هم شوکی بود که نیمه دوم فروردین ماه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها به بازار وارد کرد.

 

در این میان خریداران دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۱، تنها طی تقریبا یک ماه ۱۳۵ میلیون سود کردند. پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما هم رکورد زد و سود ۱۴۰ میلیونی را نصیب خریداران ماه گذشته خود کرد. قیمت شاهین سایپا هم در این رالی افزایش قیمت ۷۵ میلیون بالا رفت. ساینا و کوییک هم حداقل ۵۰ میلیون افزایش یک ماهه را ثبت کردند.

 

در ادامه قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در پایان فروردین ۱۴۰۲ و میزان افزایش آنها نسبت به پایان ماه گذشته (۲۸ اسفند ۱۴۰۱) را می‌خوانید. گفتنی است اگر بخواهیم تغییرات قیمت خودرو طی یک ماهه گذشته را مشخص کنیم به دلیل تعطیلات نوروزی فروردین ماه ناچارا باید به ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ که آخرین روز فعالیت بازار رسمی معاملات خودرو بود، بازگردیم که تغییرات را طی بازه ۳۳ روزه مشخص می‌کند.

 

قیمت ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ در آخرین روز معاملاتی سال گذشته (۲۸اسفندماه) ۴۸۵ میلیون بود اما در آخرین روز معاملاتی فروردین ماه ۱۴۰۲ به ۵۹۵ میلیون تومان رسید. مدل ۱۴۰۱ این خودرو هم از ۵۱۰ میلیون تومان به ۶۰۵ میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۹۵ میلیون تومانی است.

 

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی که۶۴۰ میلیون بود به ۷۷۰ میلیون تومان رسید که ۱۳۰ میلیون طی مدت گفته شده گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما ۶۹۰ میلیون بود که در روزآخر فروردین ماه ۸۳۰ میلیون تومان شد. یعنی طی یک ماه ۱۴۰ میلیون تومان گران شد.

 

قیمت تارا دنده ای 1401 نیز ۷۳۰ میلیون تومان بود اما طی یک ماه ۱۰۰ میلیون گران شد و حالا ۸۳۰ میلیون تومان است.

 

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس ۱۴۰۱ هم ۸۷۵ میلیون تومان بود اما در آخرین فروردین ماه یک میلیاردو ۱۰ میلیون قیمت خورد که ۱۳۵ میلیون گران شده است.

 

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم که در آخرین روز معاملاتی اسفند به ۶۸۰ میلیون تومان رسیده بود، فروردین ماه ۱۴۰۲ را با قیمت ۷۹۰ میلیون تومان به پایان رساند و افزایش ۱۱۰ میلیون تومانی را به ثبت رساند.

 

قیمت رانا پانوراما پلاس 1401 هم ۷۰۰ میلیون تومانی شد درحالی که یک ماه پیش ۵۹۰ میلیون تومان بود یعنی ۱۱۰ میلیون گران شده است.

 

قیمت رانا پلاس ۱۴۰۱ هم که حدود ۳۰ روز پیش ۵۴۰ میلیون تومان اعلام شده بود حالا ۶۱۵ میلیون تومان است یعنی ۷۵ میلیون تومان افزایش داشته است.

قیمت سمند EF۷ 1401حوالی ۵۳۰ میلیون تومان بود اما در جدیدترین به روزرسانی قیمت آن به ۶۰۰ میلیون تومان رسید یعنی ۷۰ میلیون تومان افزایش.

 

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی ۱۴۰۱ هم در آخرین روز معاملاتی ماه گذشته ۵۹۰میلیون تومان ثبت شده بود اما فروردین را با قیمت ۶۸۵ میلیون تومان به پایان رساند. یعنی ۹۵ میلیون تومان گران شده است.

 

قیمت وانت آریسان 1401 هم که ۳۸۰ میلیون تومان بود با افزایش ۴۰ میلیونی به ۴۲۰ میلیون رسیده است.

 

بازار خودرو

قیمت پراید ۱۵۱ پلاس طی یک ماه با افزایش ۳۵ میلیون تومانی به ۳۲۵ میلیون تومان رسید.

 

قیمت پراید ۱۵۱ SE در آخرین روز فروردین ۳۱۰ میلیون تومان اعلام شد، درحالی که آخرین روز ماه

 

گذشته ۲۷۵ میلیون تومان بود یعنی ۳۵ میلیون ارزان تر.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱هم در آخرین روز معاملاتی ماه گذشته ۳۳۵ میلیون بود اما در فرودین ماه ۳۸۵ میلیون تومان قیمت داشت که به معنای افزایش ۵۰ میلیون تومانی است.

 

قیمت تیبا هاچ بک پلاس مدل ۱۴۰۰ هم به ۳۴۰ میلیون رسیده است که نسبت به هفته روز گذشته ۲۵ میلیون گران شده است.

 

قیمت ساینا S دنده ای‌ ۱۴۰۱حوالی ۳۶۰میلیون تومان بود و یک ماهه به ۴۱۰ میلیون تومان رسید که افزایش ۵۰ میلیونی را به ثبت رسانده است.

 

قیمت ساینا پلاس دنده ای مدل ۱۴۰۰ هم به ۳۶۰ میلیون تومان بود اما در آخر فروردین با افزایش ۵۰ میلیونی به ۴۱۰ میلیون تومان رسید.

 

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۱ یک ماهه از ۳۵۵میلیون به ۴۱۰ میلیون تومان رسید و ۶۰ میلیون گران شد.

 

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم در همین مدت از ۳۶۵ میلیون به ۴۲۰ میلیون تومان رسید که ۶۰ میلیون رشد کرده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم تقریبا طی ۳۲ روز گذشته از ۴۶۵میلیون تومان به ۵۰۵ میلیون تومان رسیده است که ۵۰ میلیون گران شده است.

 

 

قیمت شاهین سایپا ۱۴۰۱ ۶۹۵ میلیون تومان در فروردین ماه ثبت شد و طی تقریبا یک ماه ۷۵ میلیون تومان گران شد.

 

نوشته وضعیت بازار خودرو در پایان فروردین ۱۴۰۲ / خودروهای پرفروش یک ماهه چقدر گران شدند؟ اولین بار در قطعات خودرو. پدیدار شد.

نوشته وضعیت بازار خودرو در پایان فروردین ۱۴۰۲ / خودروهای پرفروش یک ماهه چقدر گران شدند؟ اولین بار در خانه روشن. پدیدار شد.

نوشته وضعیت بازار خودرو در پایان فروردین ۱۴۰۲ / خودروهای پرفروش یک ماهه چقدر گران شدند؟ اولین بار در خانه روشن. پدیدار شد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است