قطعات خودرو

پروژه خودرویی شیائومی به مانع رگولاتوری خورد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا، شیائومی ماه‌هاست سرگرم مذاکره با مقامات کمیسیون اصلاحات و توسعه چین برای دریافت مجوز است اما موفقیتی به دست نیاورده است.

شیائومی یکی از تازه‌واردهای بخش خودروی برقی چین به شمار می‌رود و پیش از این با رقیبانش از جمله برندهای شناخته‌شده‌ای مانند BYD و Nio Inc، همکاری کرده است.

 

اما لی جون، یکی از موسسان شیائومی، امیدوار است تخصص شیائومی در فناوری‌های متصل و ایجاد جامعه وفادار از کاربران، به موفقیت این شرکت در بزرگترین بازار خودروی برقی جهان کمک کند.

 

 

این سازنده تلفن هوشمند و محصولات الکترونیکی دیگر، پس از اینکه با نخستین کاهش فروش سه‌ماهه خود روبه‌رو شد، درصدد برآمد حوزه‌های رشد جدیدی را دنبال کند. اگرچه بعضی از مدیران شیائومی امیدوار هستند مقامات چین بالاخره با پروژه خودروی برقی این شرکت موافقت کنند اما سایرین نگرانند که این فرآیند، برنامه‌های این شرکت را با تاخیر مواجه کند. شیائومی در سپتامبر سال ۲۰۲۱ زیرمجموعه خودروی برقی خود را تاسیس کرد تا فرآیند دریافت مجوز را آغاز کند.

 

پس از اینکه تب فعالیت در صنعت خودروی برقی، به چندین مورد ورشکستگی بزرگ منجر شد، چین نظارت بر این بخش را تشدید کرده است. شرکت‌هایی که قصد ورود به حوزه خودروی برقی را دارند، باید مجموعه اسنادی را ارائه کنند که توانمندی‌های مالی و فناوری آنها را ثابت کند و فرآیند بازبینی این مدارک، ماه‌ها طول می‌کشد.

دولت همچنین گاهی درخواست‌ها را رد می‌کند و شرکت‌ها به نقطه اول برمی‌گردند.

 

به گفته یکی از منابع آگاه، عدم دریافت مجوز، تاثیر محدودی روی تلاش‌های ساخت خودروی برقی در شیائومی گذاشته است.

واحد خودروی برقی شیائومی بیش از هزار کارمند دارد و شیائومی اعلام کرده است قصد دارد تولید انبوه نخستین خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

 

این شرکت در مناطق جنوب شرقی پکن برای یک کارخانه مونتاژ، زمین خریده و استارتاپ‌های خودروی برقی را خریداری کرده است تا به فناوری خود اضافه کند.

 

براساس گزارش بلومبرگ، بنیانگذار شیائومی اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود حدود ۱۰میلیارد دلار در مدت ۱۰ سال برای تولید خودروهای این برند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

این مدیر ۵۲ساله از انظار عمومی فاصله گرفته تا زمان بیشتری را برای پروژه خودروی برقی خود بگذراند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است