• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=1846

خانه » پیشنهاد وزیر، ابهامات و تردیدها

  • نیوشا یعقوبی
  • 15 دی 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=1846

پیشنهاد وزیر، ابهامات و تردیدها

آخرین جزئیات تشکیل کنسرسیوم از قطعه‌سازان برای تولید خودرو

ضرورت بررسی جوانب حقوقی وفنی

مازیاربیگلو با بیان اینکه تشکیل کنسرسیوم از قطعه‌سازان برای تولید خودرو در حد یک طرح است؛ خاطرنشان کرد: به جز مسائل فنی، این کنسرسیوم با چالش‌های حقوقی، مالی، قانونی و بازرگانی مواجه خواهد شد که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش قطعات خودرو، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اوایل دی‌ماه پیشنهادی در زمینه تشکیل کنسرسیومی از قطعه سازان را برای تولید خودرویی ایمن و با کیفیت و ایجاد رقابت در تولید خودرو ارائه داد.

مازیار بیگلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار «قطعات خودرو» با اشاره به تشکیل این کنسرسیوم اظهار کرد:

مدتی پیش ما با وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای در این زمینه داشتیم. همان‌طور که می‌دانید ظرفیت خودروسازان مقداری خالی مانده و خودروسازان از تجهیزات مناسب و کافی برای تولید خودرو برخوردارهستند؛ از طرفی بین دو خودروساز رقابت وجود دارد.

وی افزود: در این راستا وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی در قالب طرح یا ایده در راستای تشکیل کنسرسیوم توسط قطعه‌سازان مطرح کردند. در این کنسرسیوم از تجهیزات خودروسازان برای تولید خودرو استفاده خواهد شد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: پبشنهاد تشکیل کنسرسیوم به تازگی مطرح شده و باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد، هنوز کارگروهی در این زمینه تشکیل نشده است و این موضوع در دست بررسی قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 30 شرکت قطعه‌سازی بزرگ کنسرسیوم دارند. نامه‌های مربوط به تشکیل کنسرسیوم به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

بیگلو بر ضرورت بررسی ساز و کارهای این کنسرسیوم تاکید کرد و گفت: به جز مسائل فنی، این کنسرسیوم با چالش‌های حقوقی، مالی، قانونی و بازرگانی مواجه خواهد شد که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: به طور کلی تشکیل کنسرسیوم از قطعه‌سازان برای تولید خودرو در حد یک طرح است و باید جزئیات آن مشخص شود.این طرح در جلسه با قطعه‌سازان مورد تحلیل و بررسی بیشتری قرار گیرد. جوانب حقوقی و فنی این کار باید رعایت شود.

گفتنی است وزیر صمت به قطعه‌سازان پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی برای تولید خودرو داد. این پیشنهاد در جلسه 1399/10/3 مطرح شد. وزیر صمت گفت: قطعه‌سازان برای تولید خودرویی ایمن و با کیفیت و همچنین ایجاد رقابت در تولید خودرومی توانند اقدام کنند.

وی شکستن انحصار در تولید خودرو را مسیری منطقی برای آینده صنعت خودروسازی کشور دانست و اظهار کرد: شرکت‌های توانمند قطعه‌ساز می‌توانند از طریق ترکیب شدن با یکدیگر، کنسرسیومی برای تولید خودرو تشکیل دهند و بر روی فناوری و نوآوری با ریسک‌پذیری کار کنند. بایستی تصدی‌گری دولت در حوزه خودرو کاهش یابد، ایجاد کنسرسیوم خودروسازان و قطعه‌سازان مسیری برای کاهش هزینه‌های دولت در حوزه صنعت خودروسازی است که نیازمند اصلاحات ساختاری نیز هست.

  • انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو, خودروسازان, قطعه سازان, کنسرسیوم, مازیار بیگلو, وزیر صمت
قبلیقبلجنگ طلبی، زیاده خواهی ترسو ها
بعدیهمه از خدائیم و به سوی او باز می گردیمبعدی

ماهانه ۸۰ هزار خودرو کمتر از نیاز بازار تولید می‌شود

محسن فاطمی 07 تیر 1401

استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان چگونه قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند؟

مرتضی مهدوی 10 تیر 1401

مشخصات و تست فنی خودرو بهمن ریسپکت + تصاویر جدید

علی محمد اخوان 08 تیر 1401

خودروهایی که پس از پنج سال استفاده کمترین افت قیمت را دارند

عبدالعلی مجد 09 تیر 1401

نتایج جالب یک تحقیق: مشتریان برای خرید خودرو بیش از 700 کیلومتر سفر می‌کنند

محسن فاطمی 09 تیر 1401

معرفی اولین خودروی بومی کرمان موتور با همکاری شرکت های معتبر اروپایی

مرتضی مهدوی 12 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

بازدید مهندس برادران از نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 12 تیر 1401

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : دو میلیونمین دستگاه خودروی کامارو ساخته شد
خریداران خودرو چند نوع مالیات باید بپردازند؟
شرایط پیش فروش سه محصول شرکت زامیاد اعلام شد
کاهش سرعت رشد زیان انباشته با تغییر در ترکیب تولید
خودرو هوشمند در دولت سیزدهم ساخته می شود
عرضه جدیدترین محصولات بهمن در نمایشگاه تبریز
شرایط ­دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان
جهش کیفیت در زنجیره ارزش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو
طراحی و تولید خودروی مشترک ایرانی ـ روسی ـ ترکی
بحران ریزتراشه در خودروسازی
فروش از تولید سبقت گرفت
موتور خودروسازی گرم شد
سامانه یکپارچه فروش الزامات حقوقی و قضایی دارد
کشف خودروی کلاسیک تریموف انگلیسی در میناب/ قاچاقچیان سفارش واردات می‌گیرند!
قیمت خودرو در 13 تیر 1401 + دنا پلاس 445 میلیون

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن