قطعات خودرو

چرا اکثر خودروهای مسابقه‌ای قرمزرنگ هستند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، شما را نمی‌دانم، اما من وقتی به یک خودروی اسپورت فکر می‌کنم، اولین چیزی که به ذهنم می‌رسد یک فراری کاملاً قرمز است. در واقع این رنگ نقش مهمی در تاریخ بشر داشته و پاسخ سؤال من هم در همین نکته نهفته است.

قرمز یکی از رنگ‌های اصلی است. پوست مایل به قرمز، به دلیل پمپاژ خون در نزدیکی سطح پوست، یکی از نشانه‌های مهم پستانداران است.

این رنگ انرژی مردانه قوی و قدرتمندی را به نمایش می‌گذارد، و موجودات نر غیر از انسان مانند بابون‌ها و شامپانزه‌ها، با استفاده از رنگ قرمز جنس مخالف را به خود جذب می‌کنند.

رنگ گرم همچنین نماد نیازهای فیزیکی ما برای بقا است.

در مصر باستان، مردم در جشن‌ها خود را با رنگ قرمز رنگ‌آمیزی می‌کردند، چون رنگ قرمز به معنای زندگی، سلامتی و پیروزی بود. در آثار هنری آن‌ها، اغلب این رنگ برای تشخیص جنسیت مورد استفاده قرار می‌گرفت، چون پوست مردان اغلب قرمزرنگ بود، که این هم مردانه بودن رنگ قرمز را نشان می‌دهد.

دوران رنسانس، رنگ‌های قرمز توجه بیننده را به تأثیرگذارترین اشخاص داخل نقاشی جلب می‌کردند. پادشاهان، همسران نامزدهای ریاست‌جمهوری و دیگر افراد مشهور اغلب لباس قرمز داشتند تا در میان جمعیت قابل تشخیص باشند – مثل یک خودروی قرمز که توجه ما را به خودش جلب می‌کند.

قرن نوزدهم اولین دوره تاریخی بود که رنگ قرمز برای خلق احساسات خاص در هنر و نه فقط برای تقلید از طبیعت مورد استفاده قرار گرفت.

این روزها قرمز در چین معانی خوب و مثبتی دارد، و نماد شجاعت، وفاداری، شرافت، موفقیت، ثروت، حاصلخیزی، شادی، شور و شوق، و تابستان است. در ژاپن، قرمز رنگ سنتی قهرمانان است.

انتخاب رنگ تحت تأثیر مد قرار دارد، و در مورد خودروها نیز گرایش تاریخی مردم از رنگ‌های تیره خنثی در خودروهای اولیه، به رنگ‌های روشن دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، و سپس دوباره به رنگ‌های تیره امروزی تغییر کرده است.

اولین خودروی قرمز تاریخ یک ایتالا ماد بود. در سال ۱۹۰۷، یک روزنامه پاریسی خودروسازان را برای برگزاری یک مسابقه از پکن تا پاریس فرانسه دعوت کرد.

فقط پنج خودرو این چالش ۹۰۰۰ مایلی را پذیرفتند. ایتالیایی‌ها با یک ایتالا ماد قرمز وارد مسابقه شدند که توان ۴۵ اسب بخار تولید می‌کرد.

تیم ایتالیایی پس از شصت و یک روز (و یک سفر به مسکو)، از خط پایان عبور کرد. ایتالیا برای ادای احترام به موفقیت این رانندگان شجاع، رنگ روسو کورسا (قرمز مسابقه‌ای) را به عنوان رنگ مسابقات خودرویی ملی خودش انتخاب کرد که به سرعت توسط فراری و آلفارومئو مورد استفاده قرار گرفت.

 

 

دلیل قرمز بودن خودروهای مسابقه‌ای فرمول 1 فراری همین است: سنت. از سال ۱۹۰۳، زمانی که رقابت‌های بین‌المللی خودرویی به تازگی آغاز شده بود، هر کشور یک رنگ ملی برای شرکت‌کنندگان خودش در مسابقات اختصاص داد.

 

ایتالیا پس از اینکه یک فیات قرمز در سال ۱۹۰۷ برنده مسابقات جایزه بزرگ شد، رنگ قرمز مسابقه‌ای معروفش را به عنوان رنگ ملی انتخاب کرد.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۳ در ایالات ‌متحده نشان داد که مردها ۱۲ درصد بیشتر از زنان خودروهای قرمز را ترجیح ‌می‌دهند، در حالی که زنان ۹ درصد بیشتر از مردان خودروهای نقره‌ای را ترجیح می‌دهند. این تحقیق نشان می‌دهد که زنان خودروهای کاربردی را ترجیح می‌دهند، در حالی که مردها به دنبال خودروهای سریع و جذاب هستند.

رنگ قرمز انرژی‌بخش و هیجان‌انگیز است و ما را به عمل کردن تشویق می‌کند. همان‌طور که چندین پژوهش تأیید کرده‌اند، این رنگ همچنین به ما اعتماد به نفس و قدرت می‌دهد.

در سال ۲۰۰۴، دو روانشناس – راسل هیل و رابرت بارتون از دانشگاه دورهام – به این نتیجه رسیدند که احتمال برد بوکسورهای قرمزپوش در بازی‌های المپیک بیشتر است، در حالی که آبی‌پوش‌ها انگیزه کمتری برای برد دارند.

رنگ یک خودرو نشانگر شخصیت راننده است. چه قوی و جذاب، خطرناک و مطمئن یا کاملاً نقطه مقابل این ویژگی‌ها باشید، رنگ قرمز در DNA شماست و غرایز اولیه انسان‌ها را ارضا می‌کند.

 

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است