قطعات خودرو

چگونه خط و خش روی ماشین را از بین ببریم؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که روی ماشین خودتان حساس هستید و همیشه با احتیاط رانندگی می‌کنید تا آسیبی به ماشین شما نرسد، باید بگوییم که این کار کافی نیست، چون دیگران به اندازه شما با احتیاط رانندگی نمی‌کنند و ممکن است با شما تصادف کنند و به ماشین شما آسیب برسانند و یا هنگامی که خودرو خود را پارک کرده‌اید، کودکی هنگام بازی با ماشین شما برخورد کند و باعث ایجاد خط و خش بر روی بدنه‌ی ماشین شما شوند.

اگر وجود این خط و خش‌ها باعث کلافگی شما می‌شوند تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

وجود خط و خش روی بدنه‌‌ی ماشین مشکلی رایج است که رانندگان همیشه از وجود آن‌ها شکایت می‌کنند و حاضر هستند با پرداخت هزینه این مشکل را رفع کنند تا از نامرتب شدن ظاهر بدنه‌ی ماشین و افت قیمت آن جلوگیری کنند.

 

در این مقاله از خودرو بانک به بررسی 8 روش‌ کاربردی و ساده‌ی رفع خط و خش بدنه‌ی ماشین پرداخته‌ایم.

 

رفع خط و خش ماشین با خمیر دندان

 

 

1.خمیر دندان، درمان خش‌های کم عمق روی ماشین

 

اگر بعد از ثبت نام ایران خودرو و تحویل خودروی خودتان متوجه وجود خط و خش‌های بسیار ظریف بر روی بدنه‌ی ماشین شدید، اصلا نگران نباشید و برای رفع این مشکل، در ابتدا خودروی خودتان را کاملا تمیز بشویید و با یک دستمال نرم کاملا آن را خشک کنید. بعد از خشک شدن ماشین مقداری خمیر دندان را با یک حوله و یا دستمال نرم بر روی خش‌های ماشین بکشید تا کاملا خط و خش‌های کم عمق را بپوشاند. در قدم بعدی باید خمیر دندان‌های اضافه‌ای که در بقیه سطح بدنه ماشین پخش شده‌‌اند را بشویید. اگر پس از شستشوی ماشین باز هم خطوط بدنه مشخص بود، این عمل را تکرار کنید تا خطوط کاملا از بین بروند.

 

رفع خط و خش ماشین با پولیش

 

 

2.معجزه‌گری به نام پولیش برای رفع خش روی بدنه ماشین

 

اگر مجبور به پارک کردن خودروی خودتان در کنار خیابان هستید و بعد از بازگشتن به ماشین متوجه وجود خطوطی بر روی بدنه ماشین شده‌اید، نگران نباشید که در فرایند کارشناسی خودرو وجود این خطوط باعث افت قیمت خودروی شما می‌شود چون شما به راحتی می‌توانید این مشکل را با پولیش رفع کنید و اثری از خط و خش بر روی ماشین شما نخواهد ماند. برای حل این مشکل کافیست مراحل زیر را انجام دهند.

• بدنه‌ی خودرو را با مواد شوینده مناسب بشویید

• بدنه‌ی خودرو را کاملا خشک کنید

• مقداری از پولیش را با پد پولیش بر روی قسمتی از ماشین که خط و خش دارد، بکشید

• دقت کنید که وقتی بدنه‌ی ماشین داغ است و یا زیر تابش مستقیم نور خورشید، پولیش کاری نفرمایید

 

با رنگ کردن، خط و خش ماشین را رفع کنید

 

 

3.رنگ کردن، درمان خط و خش‌های عمیق است

 

اگر خط و خش‌های ایجاد شده بر روی ماشین شما ناشی ازتصادف باشند و این خطوط بسیار عمیق بودند، تنها راه چاره‌ی شما رنگ کردن خط و خش‌های ماشین است. برای رفع کردن این خطوط ابتدا باید خودروی خودتان را مخصوصا اطراف خطوط را کاملا تمیز بشویید و خشک کنید و به یک متخصص مراجعه کنید. اگر قصد دارید این کار را در منزل خودتان انجام دهید، از مراحل زیر پیروی کنید.

• بدنه‌ی خودرو را تمیز بشویید و خشک کنید

• در ابتدا قسمت‌هایی که خط و خش دارند را در جهت خراش سمباده بکشید تا لایه رنگ از بین برود

• دوباره خودرو را بشویید و خشک کنید

• چند لایه از زیرسازی که به رنگ ماشین شما نزدیک است را بر روی ناحیه‌ای که سمباده زده‌اید اسپری کنید

• پس از گذشت حدودا 10 دقیقه و خشک شدن زیرساز، 3 بار این کار را تکرار کنید

• یک رنگ مشابه به رنگ بدنه خودرو انتخاب کنید و رنگ را بر قسمتی که زیرسازی کردید بزنید و این عمل را چند بار تکرار کنید

• در آخر برای تثبیت شدن رنگ از یک واکس مرغوب استفاده کنید

 

رفع خط و خش ماشین با چسب برزنتی

 

 

4.چسب برزنتی یک پوشش موقت برای خطوط ماشین

 

افراد معمولا قبل از رفتن به سفر تلاش می‌کنند که خودروی خودشان را از نظر فنی بررسی کنند و مشکلات آن را رفع کنند تا در جاده و سفر با مشکلی مواجه نشوند، در این میان افراد دیگری هم هستند که در چک لیست خودرو قبل از سفر رفع نواقص ظاهری خودرو را هم ذکر کرده‌اند تا در سفر علاوه بر خودروی سالم، خودرویی با ظاهر تمیز هم داشته باشند؛ به همین منظور اگر زمان کافی برای رفع نواقص ظاهری خودرو مثل خط و خش‌ها را ندارند، به‌صورت موقت این کار را انجام می‌دهند تا در زمان مناسب مشکل را به صورت اساسی رفع نمایند. برای رفع خط و خش‌های خودرو می‌توانید از چسب برزنتی استفاده کنید. چسب برزنتی همرنگ خودروی خودتان را تهیه کنید و بدون هیچ‌گونه لرزش و انحراف چسب را بر روی بدنه‌ی ماشین بچسبانید.

 

پوشاندن خط و خش ماشین با استیکر

 

 

5.با برچسب‌های ماشین خطوط را بپوشانید

 

تا زمانی که بتوانید ماشین را به یک تعمیرگاه ببرید و بتوانید خط‌های ایجاد شده را به‌صورت حرفه‌ای از بین ببرید، می‌‌توانید بر حسب سلیقه‌ی خودتان با چسباندن برچسب‌های تزیینی و فانتزی صورت مسئله را پاک کنید و از دیده شدن خطوط جلوگیری کنید. این روش یک روش کاملا موقتی است و به خودروی شما کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه از نامرتب بودن ظاهر خودروی شما بکاهد، به زیباتر شدن آن هم بیافزاید.

 

6.هنگام استفاده از رقیق کننده‌های رنگ مراقب باشید

برای از بین بردن خطوط روی بدنه‌ی ماشین با استفاده از رقیق کننده‌ها مثل روش‌های قبلی که در این مقاله ذکر کردیم، باید بدنه‌ی ماشین را از هرگونه آلودگی پاک کنید. بعد از تمیز کردن خودرو، با استفاده از یک سنباده نرم و باکیفیت با احتیاط و به آرامی سنباده بزنید. پس از سمباده زدن، از رقیق کننده‌های ضعیف رنگ استفاده کنید. رقیق کننده‌ها رنگ خودرو را تا حدودی نرم می‌کنند و به خودرو رنگ براقی می‌دهند.

 

رفع خط و خش ماشین با قلم خش‌گیر

 

 

7.با قلم خش‌گیر به راحتی خش‌های ماشین را پاک کنید

 

قلم‌های خش‌گیر مانند لاک غلط گیر عمل می‌کنند و خط و خش‌های ماشین شما را پوشش می‌دهند. قلم‌های خش‌گیر در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند و شما با توجه به رنگ و میزان نازک و یا عمیق بودن خطوط ماشینتان می‌توانید نوع قلم را انتخاب کنید. حدودا 12 ساعت طول می‌کشد تا این رنگ‌ها خشک شوند و در این بازه زمانی نباید به رنگ دست بزنید. اگر پس از خشک شدن رنگ، هنوز خطوط مشخص بودند، دوباره رنگ بزنید تا تمامی خطوط از بین بروند و بر روی قیمت گذاری خودروتاثیر نگذارند.

 

رفع خطوط روی بدنه ماشین

 

 

خطوط روی بدنه ماشین را دست کم نگیرید

وجود خطوط بر روی ماشین باعث افت قیمت ماشین و نامرتب شدن ظاهر ماشین می‌شود، به‌همین علت رانندگان خودرو تلاش می‌کنند تا از ایجاد این خطوط جلوگیری کنند و یا اگر خطی بر روی بدنه ماشین افتاد، آن را رفع کنند. در این مقاله از خودرو بانک به معرفی 7 روش کاربردی برای رفع خطوط ماشین پرداخته‌ایم و تلاش کردیم تا با معرفی ساده‌ترین روش‌ها بتوانید به‌‌راحتی این خطوط را رفع کنید اما کارشناسان پیشنهاد می‌کنند برای اینکه به رنگ خودرو آسیب بیشتری وارد نکنید و اینکه بتوانید خطوط و خش‌های بدنه خودرو را کاملا بپوشانید، از کارشناسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است