قطعات خودرو

گران‌ ترین خودروهای جهان + عکس

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصاد آنلاین؛ زمانی که صحبت از خودروهای اسپرت، لوکس یا ابرخودروها به میان می‌آید، همگی به برندهای ویژه و خوش ذوقی مانند پاگانی، بوگاتی یا کونیگزگ فکر می‌کنیم، کمپانی‌هایی که نام محصولاتشان همیشه در فهرست خاص‌ترین و گران‌ترین خودروهای جهان می‌درخشد.

 

 

کمپانی‌های مختلفی وجود دارند که طی حیات خود خودروهای عجیب و غریب یا گران قیمتی تولید می‌کنند که شناخت آنها خالی از لطف نیست.

 

 

یک کلکسیونر ناشناس در حراج ساتبی، یکی از دو نسخه موجود مرسدس بنز SLR300 را خریداری کرد و رکورد گران‌ترین خودرو جهان را با مبلغ ۱۴۳ میلیون دلار، شکست.

 

 

۱. فراری لافراری؛ یاقوت سرخ قیمتی

گران‌ ترین خودروهای جهان

این فراری خوش ساخت در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و با قدرت هیبرید ۷۰۸ کیلوواتی خود دنیا را شگفت‌زده کرد. نکته جالب اینجاست که این مدل به عنوان اولین مورد فهرست گران‌ترین خودروهای جهان و با قیمت ۱.۴ میلیون دلار یکی از مقرون به صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین خودروهای این لیست محسوب می‌شود. طی حیات سه ساله لافراری سرخ رنگ، تنها ۴۹۹ دستگاه از آن ساخته شد.

 

 

۲. پاگانی هوایرا؛ عروسک ایتالیایی

گران‌ ترین خودروهای جهان

پاگانی هوایرا که توسط خود شخص هوراچیو پاگانی طراحی شد، به عنوان یکی از جذاب‌ترین موارد این لیست شناخته می‌شود. این محصول ایتالیایی اصیل ۱.۴ میلیون دلاری نیز در تیراژ بسیار محدود و بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ تولید می‌شد. تمامی ۱۰۰ دستگاه پاگانی هوایرا تولید شده در این شش سال دست ساز بودند. این مدل‌ می‌توانست به لطف موتور Mercedes-AMG V12 ۷۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند.

 

 

۳. مک لارن اِلوا؛ خاص و جسور

گران‌ ترین خودروهای جهان

الوا شاهکار دیگری از کمپانی بریتانیایی مک‌لارن محسوب و به عنوان‌ یکی از گران‌ترین خودروهای جهان شناخته می‌شود. این ابرخودرو جسور و جذاب بر خلاف بسیاری از خودروهای هم کلاس خود شیشه جلو ندارد. الوا به یک موتور تویین توربوشارژ ۴.۰ لیتری V8 مجهز است که بدون هیچ زحمتی ۸۰۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این محصول زیبا و خوش رنگ ۱.۷ میلیون دلار قیمت دارد.

 

 

۴. فراری مونزا

گران‌ ترین خودروهای جهان

این فراری جذاب و خوش قیافه نیز مانند مورد قبلی بخشی به عنوان شیشه جلو ندارد. مدل SP1 تنها برای یک سرنشین و مدل SP2 برای دو سرنشین فضا و صندلی دارد. مشخصات فنی این دو برادر با یکدیگر متفاوت نیست و هر دو از یک موتور ۶.۵ لیتری V12 با ۸۰۹ اسب بخار نیرو بهره می‌برند. این خودرو ۱.۷ میلیون دلار قیمت دارد.

 

 

۵. باکالار؛ طلای ناب بنتلی

گران‌ ترین خودروهای جهان

بنتلی باکالار یکی از آن خودروهای خاص و تیراژ محدود صنعت خودروسازی بریتانیا محسوب می‌شود که طی زمان تنها ۱۲ دستگاه از آن تولید شد. یکی از نکاتی که در همان ابتدا همه توجهات را به خود جلب می‌کند، طراحی و رنگ خاص و متفاوت باکالار است که بیننده را به یاد یک تکه طلای خالص می‌اندازد. این مدل با یک موتور توربوشارژ ۶.۰ لیتری W12 ارائه شده و ۶۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. باکالار در زمان حیات با قیمتی برابر ۱.۹ میلیون دلار به خانه جدید خود رفت.

 

 

 

۶. ویکتور؛ شاهکاری از آستن مارتین

گران‌ ترین خودروهای جهان

برخی از محصولات کمپانی آستن مارتین به دلیل تبدیل شدن به خودروهای فیلم‌های جیمز باند به شهرت رسیدند، اما داستان برای ویکتور شیک و خوش قیافه اینطور نیست. آستن مارتین ویکتور به عنوان یکی از خاص‌ترین پروژه‌های این خودروساز بریتانیایی شناخته می‌شود. این خودرو سه میلیون دلاری بر پلتفرم One-77 سوار است.

 

 

۷. والکایری؛ هایپرکار بریتانیایی

گران‌ ترین خودروهای جهان

والکایری یکی دیگر از شاهکارهای آستن مارتین است که هنوز نیامده قیمت آن ۳.۲ میلیون دلار تخمین‌زده می‌شود. البته لازم به ذکر است که این قیمت هنوز رسمی نیست، اما احتمالا عدد واقعی فرق چندانی با عدد پیش‌بینی شده نخواهد داشت. از قرار معلوم این هایپرکار هیبرید بریتانیایی به یک موتور ۶.۵ لیتری V12 مجهز است که هزار و ۱۶۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. آستن مارتین اعلام کرده است که تنها ۱۵۰ دستگاه از این مدل ویژه وارد خط تولید شده و سپس به بازار عرضه می‌شود.

 

 

۸. لامبورگینی سیان؛ خودرویی از آینده

گران‌ ترین خودروهای جهان

سیان به دلیل طراحی خاص و ویژگی‌هایی که دارد، به عنوان پل ارتباطی میان این لامبورگینی و آینده صنعت خودروسازی آن شناخته می‌شود. این خودرو جذاب که یکی از گران‌ترین خودروهای جهان است بر پلتفرم سوار آونتادور SVJ می‌شود. سیستم قدرت هیبرید این خودرو با کمک گرفتن از یک پیشرانه ۶.۵ لیتری V12، ۸۱۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. تنها ۶۳ دستگاه از سیان تولید شده و با قیمت ۳.۶ میلیون دلار به فروش می‌رسد.

 

 

۹. مایباخ اکسِلِرو؛ شاهکار مرسدس

گران‌ ترین خودروهای جهان

مرسدس مایباخ اکسلرو یکی از خاص‌ترین محصولات این برند و البته صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شود. جلوپنجره عجیب و پوزه کشیده این مدل در نگاه نخست حسابی جلب توجه می‌کند. با اینکه اکثر خودروهای فهرست گران‌ترین خودروهای جهان نسبتا جدید و تازه‌ نفس هستند، اما اکسلرو در سال ۲۰۰۴ رونمایی شد. با بیشینه سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، موتور تویین-توربو V12 این خودرو آلمانی ۶۹۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. امروزه اکسلرو بیش از ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.

 

 

۱۰. رولز رویس بوت تیل

گران‌ ترین خودروهای جهان

بدون شک بوت تیل (Boat Tail) که به عنوان جانشین سوئیپ‌تیل (Sweptail) شناخته می‌شود، یکی از خاص‌ترین محصولات برند لوکس رولز-رویس و قیمتی‌ترین مورد فهرست گران‌ترین خودروهای جهان شناخته می‌شود. رنگ آبی خاص بدنه، طراحی خارجی زیبا و امکانات پیشرفته، بوت تیل را به یک محصول ویژه و محبوب میان ماشین‌بازهای ثروتمند تبدیل می‌کند. سوئیپ‌تیل و بوت تیل به ترتیب ۱۲.۸ میلیون دلار و ۲۸ میلیون دلار قیمت دارند.

 

 

۱۱. شیرون پور اسپرت، جذابِ گران

گران‌ ترین خودروهای جهان

بوگاتی در تاریخ خودروسازی جهان، خودروهای جذاب و البته گران قیمت زیادی ساخته است. این کمپانی حالا با اصلاح یکی از نسخه‌های قدیمی خود با نام شیرون که رکورد سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت را شکسته است، توانست توجه جمعی از ماشین‌بازها را به خود جلب کند.

 

 

شیرون یک نسخه جاده‌ای از بوگاتی است. این مدل از بوگاتی بسیار خوش طرح است. بدنه‌ای با طراحی راه راه دارد و تولید آن، همین امسال آغاز می‌شود. قیمت این مدل از بوگاتی ۱۸.۸۶ میلیون دلار و ۱۶.۵ میلیون یورو است.

 

 

۱۲. لیکان هایپراسپرت، پر از الماس

گران‌ ترین خودروهای جهان

سال ۲۰۱۳ بود که صنعت خودروسازی جهان شوکه شد چرا که لیکان هایپراسپرت به بازار آمد. خودرویی با چراغ‌های LED تیتانیومی که ۴۲۰ الماس ۱۵ قیراطی در آن به کار رفته بود و یک صفحه نمایش هولوگرافیک برای ایجاد تصاویر سه بعدی در کنسول مرکزی، خودنمایی می‌کرد.

 

 

هایپراسپرت توسط W Motors ساخته شد. با این وصف، اصلا جای تعجب نیست که لیکان هایپراسپرت، سومین خودرو گران در جهان باشد. با این وجود اما لیکان هایپراسپرت همچنان یک هایپرکار خشن و تهاجمی با قلبی بسیار قدرتمند است.

 

 

موتور ۳.۷ لیتری شش سیلندر توئین توربوشارژر که ۷۸۰ اسب بخار معادل ۵۸۱ کیلووات قدرت دارد، می‌تواند ۹۶۰ نیوتن در متر، گشتاور تولید کند. قیمت لیکان هایپراسپورت، ۳.۴ میلیون دلار است.

 

 

۱۳. باتیستا، نامی پرافتخار

گران‌ ترین خودروهای جهان

پینینفارینا باتیستا که به درستی از نام بنیان‌گذار این شرکت، یعنی باتیستا فارینا، گرفته شده، برندی است که نام آن با افتخار سر زبان‌ها جاری می‌شود. باتیستا اولین‌بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ معرفی شد، خودرویی کاملاً الکتریکی که ۱۸۲۷ اسب بخار قدرت دارد.

 

 

اگر زمان ۰ تا ۶۰ ثانیه یک سوپراسپرت معمولی برای شما خیلی آرام به نظر می‌رسد، پینینفارینا می‌گوید که باتیستا شتاب را در کمتر از ۲.۰ ثانیه پر می‌کند. پینینفارینا قصد دارد ۱۵۰ نمونه از باتیستا بسازد که هزینه ساخت هر یک از این خودروها ۲.۵ میلیون دلار است.

 

 

۱۴. بوگاتی بولاید

گران‌ ترین خودروهای جهان

اگرچه بولاید خشن‌ترین بوگاتی این لیست است، اما گران‌ترین آن نیست. بولاید نسبت به امکاناتش قیمتی بسیار معقول دارد؛ ۳.۰ میلیون دلار. از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به توان فنی ۱۴۷۹ اسب بخاری (معادل ۱۱۰۲ کیلووات) آن اشاره کرد. ظرفیت موتور این خودرو ۸.۰ لیتر است.

 

 

۱۵. مرسدس Project One

گران‌ ترین خودروهای جهان

کمپانی مرسدس بنز مدتی پیش وعده ساخت هایپرکار Project One را به ماشین‌بازها داد. اولین معرفی این خودرو، مارس ۲۰۱۷ قبل از ساخت اولین مدل مفهومی این خودرو، اواخر همان سال بود. حالا با گذشت پنج سال از اولین معرفی، Project One بالاخره پا به جاده‌ها می‌گذارد. زمانی که این وعده عملی شود، این هایپرکار هیبرید، بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار (معادل ۸۹۵ کیلووات)، قدرت خواهد داشت. قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، ۲.۷ میلیون دلار است.

 

 

۱۶. چنتو دیه ‌چی، شاهکار بوگاتی

گران‌ ترین خودروهای جهان

درست دو سال پیش و در هفته خودرویی پِبِل بیچ (Pebble Beach) بود که بوگاتی از این شاهکار جذاب و کمیاب رونمایی کرد. تنها ۱۰ دستگاه از این مورد از فهرست گران‌ترین خودروهای جهان ساخته شد. این مدل طراحی نوینی از بوگاتی EB110 محبوب و دوست داشتی است. طراحی این خودرو به قدری خاص است که شاید هر طیف سلیقه‌ای را در بر نگیرد، اما اگر دوست دارید صاحب خوش شانس یکی از این ۱۰ دستگاه چنتو دیه‌‌چی باشید، باید برای خرید خودرو مبلغی برابر ۹ میلیون دلار بپردازید.

 

 

۱۷. وِنِنو، ربات لامبورگینی

گران‌ ترین خودروهای جهان

وننو بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ زاده و تنها ۱۴ دستگاه از آن تولید شد. این مدل جذاب و خوش ساخت، بر اساس یکی دیگر از اعضای خانواده خود، یعنی آونتادور ساخته شده است. می‌توانید این محصول را در ازای چهار و نیم میلیون دلار ناقابل در مدل‌های کوپه یا کانتورتیبل تهیه کنید. وننو که به عنوان گران‌ترین خودرو لامبورگینی شناخته می‌شود، ۷۴۰ اسب بخار نیرو و ۶۰۹ نیوتن.متر گشتاور دارد.

 

 

۱۸. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت +۳۰۰

گران‌ ترین خودروهای جهان

افتخار شکستن رکورد ۳۰۰ مایل بر ساعت به این نسخه از بوگاتی شیرون محبوب تعلق دارد. در واقع این محصول برای جشن گرفتن این رکورد مهم طراحی و تولید شد. همانطور که از ظاهرش پیداست، تنها ۳۰ دستگاه از آن در سراسر دنیا وجود دارد و قیمت اولیه آن برابر ۳.۹ میلیون دلار است. تولید رسمی این خودرو در سال ۲۰۲۱ آغاز شد.

 

 

۱۹. دیوو، عضو جوان بوگاتی

گران‌ ترین خودروهای جهان

دیوو طراحی خاص و چشمگیری دارد که نمی‌توان به راحتی آن را نادیده گرفت. با اینکه این محصول به مراتب از مدل شیرون گران‌تر است و حدود ۵.۸ میلیون دلار قیمت دارد، اما بسیاری از نقاط میان این دو هم خانواده مشترک است. می‌توان گفت این عضو از خانواده بوگاتی امکاناتی نظیر خنک‌کننده‌های داخلی از جنس فیبر کربن و صدای موتور کمی دارد که قیمت بالاتر آن را توجیه می‌کند. نکته دیگر این است تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو جذاب تولید می‌شود.

 

 

۲۰. لا وواتور نوآر، بوگاتی گران قیمت

گران‌ ترین خودروهای جهان

یکی دیگر از گران‌ترین خودروهای جهان، بوگاتی لا وواتور نوآر (La Voiture Noire) است که برای داشتن آن باید حدود ۱۸.۷ میلیون دلار هزینه کنید. البته که تنها یک دستگاه از این خودرو خاص ساخته شده که همان هم به فروش رسیده است. این مورد برداشت نوینی از طراحی مدل Type 57 SC Atlantic است که به کلکسیون شخصی خود ژان بوگاتی تعلق دارد. پیشرانه قدرتمند لا وواتور نوآر بیش از ۱۴۰۰ اسب بخار نیرو و حدود ۱۶۰۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است