قطعات خودرو

4 روش طلایی برای افزایش شتاب خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از مهر، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اکثر برندهای خودروسازی داخلی به دلیل مشکلات امنیتی، ایمنی و محیط زیست با استفاده از برخی از روش‌های محدود کننده، در نهایت میزان سرعت و شتاب خودروی شما را به شدت محدود می‌کنند.

 

در این صورت شما باید از روش‌های دیگری استفاده کنید تا بتوانید به میزان قابل توجهی به افزایش شتاب خودرو خودتان کمک قابل توجه‌ای داشته باشید.

 

درست در این مطلب ما می‌خواهیم به معرفی ۴ روش منحصر به فرد و ایده آل بپردازیم که بیشترین تاثیر را بر روی سرعت و شتاب خودروی شما خواهند داشت.

 

چطور می‌توان باعث افزایش شتاب خودرو شد؟

عواملی که به جهت بالا بردن میزان شتاب و سرعت در خودروها استفاده می‌شوند، تعداد بالایی دارند و بررسی آن‌ها در یک مطلب صرفاً کار درست و بسزایی نیست! چراکه در این روش ما می‌خواهیم به معرفی ۴ نمونه از برترین روش‌هایی بپردازیم که با بهره گیری از آن می‌توانید به میزان قابل توجه‌ای به شتاب و همچنین سرعت خودروی خود کمک کنید! با این حال در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

 

 

۱. تنظیم کنترل کننده دریچه گاز

تنظیم کنترل کننده دریچه گاز یکی از اولین موارد مهم و تاثیر گذار در جهت افزایش میزان سرعت و شتاب در خودروهای نسل جدید است. در خودروهای نسل قدیم به دلیل آن که تنظیم دریچه گاز به صورت دستی و مکانیکی بود، صرفاً شاهد کاهش شتاب و سرعت خودرو بودیم.

 

اما در نسل‌های جدید به دلیل آن که کنترل دریچه گاز توسط کامپیوتر خودرو یا همان ECU انجام می‌شود می‌توان شاهد افزایش سرعت و شتاب در این نوع از خودروها بود. اما چطور؟

 

توجه داشته باشید که در خودروهایی که کامپیوتر یا همان ECU وجود دارد، زمانی که شما پا بر روی پدال گاز می‌فشارید، ECU بر اساس موقعیتی که به آن ارسال شده است می‌تواند کنترل خوبی بر اساس تنظیم باز و یا بسته نمودن دریچه گاز داشته باشد.

 

۲. کاهش وزن خودرو

وزن، از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در افزایش شتاب خودرو است که با کاهش آن می‌توان به افزایش شتاب و سرعت خودرو اضافه نمود. در حالت کلی روش‌های متفاوتی برای این موضوع وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از ترفندهایی که وجود دارد، به کاهش وزن خودروی خود کمک کنید.

 

اما باید بدانید که کم نمودن وزن باید به صورت کاملاً اصولی و حرفه ای انجام شود! بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً از یک مکانیک ماهر در این امر استفاده کنید.

 

یکی از روش‌های جالبی که می‌توان به کاهش وزن خودرو کمک نمود، حذف باربند و تعویض ترمزهای فابریک خودرو با ترمزهای روتور دوتایی است.

 

۳. تعویض چرخ دنده‌ها

تعویض چرخ دنده‌ها می‌تواند برای افزایش شتاب و سرعت خودروی شما معجزه کند! جالب است بدانید که در موتور خودروها چرخ دنده‌ها در ابعاد کوچک و بزرگ قرار گرفته اند. در خودورهایی که در موتور آن‌ها از چرخ دنده‌های بزرگ استفاده شده است، می‌توان شاهد سرعت بیشتر، شتاب کمتر و مصرف سوخت پایینی در مقایسه با آن دسته از خودروهایی بود که در موتور آن‌ها چرخ دنده‌های کوچک وجود دارد.

 

بنابراین یکی از ساده‌ترین راهکارها، تعویض چرخ دنده‌های بزرگ به کوچک در جهت افزایش سرعت و شتاب خودرو است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که حتماً این فرایند باید توسط یک مکانیک باتجربه و ماهر انجام شود تا در آینده مشکلاتی برای نحوه کارکرد خودروی شما به وجود نیاید.

 

۴. توجه به بهبود وضعیت آیرودینامیک

همواره خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت، طراحی و ظاهری به شدت جذاب و دیوانه کننده ای دارند! این طراحی خاص، تنها و تنها به دلیل زیبایی نیست و ریشه در عوامل مختلف آیرودینامیکی دارد. این سبک از طراحی‌ها در نهایت می‌تواند به افزایش شتاب خودرو ختم شود.

 

موضوعی که در این بخش می‌خواهیم به معرفی و بررسی آن بپردازیم، آنقدری مهم است که از آن به عنوان یک رشته تحصیلی در مقاطع تکمیلی یاد می‌شود دانشجویان با پاس نمودن درس‌هایی که رد این رشته وجود دارد می‌توانند به خوبی وضعیت آیرودینامیکی یک خودرو را تحلیل کنند.

 

اما چطور می‌توان با توجه به این که ما نمی‌توانیم شکل آیرودینامیکی خودرو را تغییر دهیم، فرایندهایی را انجام دهیم که در نهایت به افزایش شتاب خودرو منتهی شود؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است! شما باید فرایندهایی را انجام دهید که شکل ظاهری خودرو کمی تغییر پیدا کند.

 

به عنوان مثال حذف باربند از ساده‌ترین مسائلی است که می‌تواند طراحی آیرودینامیکی خودرو را دچار تغییر کند و باعث افزایش میزان شتاب و همچنین سرعت در خودروها شود.

 

نکته دیگری که در این بخش وجود دارد، این است که شما می‌توانید به سادگی با تغییر ارتفاع خودرو (با تغییر در فنرهای آن) کاری کنید که میزان خروج هوا از بخش زیرین کمی کم شود! که این موضوع در نهایت باعث افزایش میزان شتاب و کاهش مصرف سوخت خواهد بود.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است