قطعات خودرو

استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان چگونه قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان روش‌های متفاوتی را برای رسیدن به یک نتیجه بکار گرفته‌اند: رسیدن به سرعت‌هایی که فیزیک را زیر پا می‌گذارد!

عرضه مرسدس-ای ام جی وان به معنی پایان یک حماسه برای این خودروساز ژرمنی خواهد بود. این خودروساز پروژه وان را در سال ۲۰۱۷ کلید زد اما پیچیدگی‌های استفاده از پیشرانه فرمول یک در خودرویی جاده‌ای باعث شد فرایند توسعه هایپرکار وان بسیار طولانی‌تر از حد انتظارات شود. همین موضوع درباره استون مارتین والکری نیز صدق می‌کند، خودرویی که با همکاری ردبول ریسینگ و طراحی آدریان نیووی تولید شد. هر دو خودرو حالا آماده حضور در خیابان‌ها هستند.

اگرچه دو خودروی موردبحث در طول فرایند توسعه خود تغییر کرده‌اند و شاید به اندازه زمانی که معرفی شدند پیشرفته و مدرن نباشند اما تقریباً قانون فیزیک سوپرکارها را زیر پا می‌گذارند. تزریق چنین سطحی از تکنولوژی فرمول یک به خودرویی جاده‌ای کار آسانی نیست و مرسدس و استون مارتین به خوبی از عهده این کار برآمده‌اند و شاید بهترین سوپرکارهای نسل اخیر را تولید کرده‌اند. امیدواریم این خودروها در خاطره‌ها بمانند…

مرسدس-ای ام جی وان فقط روی نصب پیشرانه فرمول یک بر خودرویی جاده‌ای تمرکز دارد. زیر کاپوت این هیولا نیروگاه فرمول یک سال ۲۰۱۶ مرسدس بنز جا خوش کرده و این پیشرانه در تأسیسات بریکس ورث که به تولید پیشرانه‌های فرمول یک می‌پردازد توسعه یافته است. وان از پیشرانه درون‌سوز ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۵۶۶ اسب بخار استفاده می‌کند. چهار پیشرانه الکتریکی نیز وجود دارند که در مجموع باعث تولید قدرت ۱۰۴۸ اسبی می‌شوند. شاید خودروهای قوی‌تری نیز در بازار حضور داشته باشند اما این قدرت هنوز هم فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

البته برای بسیاری از افراد، والکری در بحث پیشرانه‌ها برنده خواهد بود زیرا زیر کاپوتش پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری شرکت کاثورث را جای داده است. این پیشرانه قدرت ۱۰۰۰ اسبی داشته و ۱۶۰ اسب بخار دیگر نیز از پیشرانه الکتریکی به دست می‌آید. این پیشرانه با همکاری شرکت مشهور ریمک تولید می‌شود. والکری سقف سرعت ۴۰۲ کیلومتر در ساعت را دارد درحالی‌که حداکثر سرعت وان به ۳۵۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد و به همین خاطر شاید والکری خودرویی احساس‌برانگیزتر باشد؛ اما این خودرو هم تکنولوژی فرمول یک را به روشی متفاوت روی جاده آورده است.

استون مارتین والکری نمای اصلی

استون مارتین قوانین فیزیک سوپرکارها را با چگونگی پرفورمنس والکری نقض می‌کند. نیووی تلاش داشته تا بیشترین میزان ممکن از داون فورس را برای والکری در نظر بگیرد و این هیولا بیش از پیش به فرمول یک شباهت داشته باشد. خبری از پیشرانه ۱۲ سیلندر در فرمول یک نیست بنابراین این آئرودینامیک بوده که از فرمول یک به والکری تزریق می‌شود. محصول استون مارتین از مزیت تأثیر ونچوری استفاده می‌کند که تولید داون فورس از کف و شبیه روش نسل جدید خودروهای فرمول یک ۲۰۲۲ است. والکری مرکز ثقل بسیار پایینی دارد و درب‌های گالوینگ نیز باعث ایجاد حس پروتوتایپ های لمانز می‌شوند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است