وی بیان کرد: این روند ضمن نوسازی مناسب، شرایط اقتصادی مالکان خودروهای قدیمی را نیز در نظر می‌گیرد. سالاریه با اشاره به مشکلات پیش‌روی اسقاط خودروهای سنگین و جایگزینی آنها، توضیح داد: متولیان اصلی خودروهای سنگین وزارتخانه‌‌‌های راه و شهرسازی و کشور هستند که باید با ارائه طرح به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده مبادرت به ساماندهی در این حوزه کنند، ضمن اینکه اجرای این امر نیازمند ارائه تسهیلات و یارانه‌های مستقیم و غیرمستقیم توسط دولت است.

 

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به اسقاط ۳۰‌هزار دستگاه خودروی فرسوده در نیمه نخست امسال، گفت: خودروسازان مکلف هستند در ازای تولید و شماره‌گذاری هر خودرو، یک گواهی اسقاط صادر کنند و با توجه به تیراژ خودروهای تولیدشده، میزان خودروهای اسقاط‌شده قابل قبول نیست و کفاف نیاز جامعه را نمی‌دهد.

 

وی از نوسازی وانت‌‌‌بارها در آینده‌ای نزدیک و با شرایط ویژه و جذاب خبر داد و افزود: در مورد نوسازی وانت بارها در حال طراحی شرایط جذاب و تسهیلات قابل قبول هستیم و مذاکرات لازم با خودروسازان و اتحادیه‌ها انجام شده است و اطمینان داریم که با استقبال خوب دارندگان این خودروها روبه‌‌‌رو خواهیم شد.سالاریه یادآور شد: دارندگان وانت بارها برای اطلاع از شرایط جدید نیاز به حضور در ستاد ندارند و در این زمینه به‌‌‌زودی اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی انجام خواهد شد.