قطعات خودرو

افزایش ۸۲.۵ درصدی محصولات سایپا / رشد ۱۲۸ درصدی تولید خودرو شاهین

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصاد آنلاین؛ محمدعلی تیموری درباره روند تولیدی که گروه خودروسازی سایپا در سال جاری طی کرده است، اظهارداشت: راهبرد گروه خودروسازی سایپا در ۱۶ ماه گذشته، مدیریت نوین در راستای امیدآفرینی و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، بوده است و در این میان تمام ارکان گروه سایپا در راستای افزایش تولید و بهره وری حرکت کردند. بر این اساس از ابتدای سال جاری تا ۷ خردادماه، در کنار ارتقاء سطح کیفی محصولات، میزان تولیدات این مجموعه به ۸۶ هزار و ۶۱۸ دستگاه رسیده این در حالی است که سال گذشته در مدت مشابه ۴۷ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو تولید شده بود. بر این اساس در این حوزه رشد ۸۲.۵ درصدی کسب شده است.

او با بیان اینکه تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا به جهت تامین ارز و قطعه رو به افزایش است و در ماه های آتی رکوردهای مناسبی ثبت خواهد شد، افزود: بر اساس مذاکراتی که میان وزارت صمت و بانک مرکزی برای تامین ارز خودروسازان و قطعه سازان صورت گرفته است، برنامه تولید ۱۴۰۲ بدون مشکل محقق خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه با همکاری مؤثر و مناسب بانک مرکزی، تأمین ارز بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد، گفت: افزایش تولید کمی و کیفی خودرو در پاسخ به نیاز متقاضیان است، از همین رو فرایند بهینه سازی تولید و رفع نواقص احتمالی با جدیت دنبال می شود و در سال جاری با توجه به شعار مهار تورم و رشد تولید، گروه خودروسازی سایپا از تمام توان خود استفاده می کند تا رکوردهای جدیدی در تولید را ثبت کند.

او اذعان داشت: تولیدات گروه خودروسازی سایپا با هدف کمک به تنظیم بازار خودرو، کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار و عمل به تعهدات داده شده در سامانه یکپارچه عرضه خودرو افزایشی است. رشد تولیدی که از ابتدای سال جاری محقق شده، نشان از آن است که زنجیره تامین قطعه، فرآیند تامین ارز و خطوط تولید با شرایط مناسب در حال فعالیت است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا ۷ خردادماه، ۳۸ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو در خانواده کوییک تولید شده است. این عدد تا ۷ خردادماه سال ۱۴۰۱، حدود ۲۳ هزار و ۱۲۰ دستگاه بوده، بدین جهت در این بخش رشد ۶۷ درصدی حاصل شده است.همچنین در مدت عنوان شده، در تولید خانواده ساینا رشد ۱۲۷ درصدی ثبت شده است. سال گذشته و در زمان مشابه ۹ هزار و ۸۹ دستگاه خودرو از خانواده ساینا تولید شده بود و اکنون این عدد به ۲۰ هزار و ۶۳۰ دستگاه رسیده است.

او یادآورشد: از ابتدای سال جاری تا ۷ خردادماه در تولید شاهین، گروه خودروسازی سایپا به رکورد جدیدی دست یافت به گونه ای که ۹ هزار و ۲۳۳ دستگاه خودروی شاهین تولید شد و این در حالی است که سال گذشته میزان تولید شاهین ۴هزار و ۲۴ دستگاه بود. بر این اساس در تولید خودرو شاهین رشد ۱۲۸ درصدی محقق شده است. از سویی از ابتدای سال گذشته تا ۷ خردادماه، ۶ هزار و ۱۱۷دستگاه سایپا ۱۵۱ تولید شد و اکنون این عدد به ۸هزار و ۹۶۱ دستگاه رسیده، لذا در همسنجی با سال گذشته رشد ۴۶ درصدی به دست آمده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: رشد ۲۸ درصدی محصولات زامیاد از ابتدای سال جاری تا ۷ خردادماه دستاورد دیگر گروه خودروسازی سایپا است. سال گذشته شرکت زامیاد ۶ هزار و ۸۳۷ دستگاه خودرو تولید کرد و اکنون این عدد به ۸هزار و ۷۲۶ دستگاه رسیده است. همچنین در مدت مورد اشاره، شرکت سایپا دیزل رشد ۵۶ درصدی را در تولید محصولات خود ثبت کرده است. از ابتدای سال جاری تا ۷ خردادماه، سایپا دیزل ۴۱۷ دستگاه خودرو تجاری سنگین تولید کرد؛ سال گذشته میزان تولید این مجموعه صنعتی ۲۶۸ دستگاه بوده است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است