قطعات خودرو

فروش خودرو راحت می شود؟ / آخرین جزییات از حذف رهن سند خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا، سپهر دادجوی توکلی با اشاره به مصوبه ۵۷۱ شورای رقابت اظهار کرد: این مصوبه اصلاحیه بند ۷ ماده ۴ دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ مورخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ است، بنابراین شامل تمام طرح‌های فروش بر اساس این دستورالعمل می شود.

وی ادامه داد: اینکه این موضوع شامل طرح‌های گذشته می‌شود یا خیر، باید مبنا را دستورالعمل و محتوای آن قرار داد اما به طور کلی آرای شورا از زمان ابلاغ برای همه لازم اجرا است.

بر اساس این گزارش، موضوع مصوبه ۵۷۱ شورای رقابت اصلاح مصوبه ۵۴۳ این شورا (دستورالعمل ۵۴۳ تنظیم بازار خودروهای سواری) است.

بر این اساس، بند ۷ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت (تنظیم بازار خودروهای سواری) مورخ ۱۱ بهمن سال ۱۴۰۱، مبنی بر “عرضه‌کننده خودرو موظف است روش های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یکسال از جمله در رهن گرفتن سند خودرو، اتخاذ و اجرا کند”،  حذف می‌شود.

طبق توضیح شورا،   این تصمیم در نهایت موجب افزایش عرضه ثانویه در بازار و کنترل داد و ستد غیرقانونی این کالا می‌شود. با حذف شرط رهن گرفتن سند خودرو معاملات شفاف خواهد شد و این موضوع به افزایش عرضه  کمک می‌کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است