قطعات خودرو

ام وی ام X22 معمولی و X22 پرو MT چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، کراس اوور سایز کوچک ام وی ام X22 که در بسیاری از بازارهای دیگر از جمله کشور چین با نام چری تیگو ۳ ایکس یا چری تیگو ۲ عرضه می‌شود و از محصولات پرطرفدار برند چری در ایران است.

این خودرو از سال 2016 در چین معرفی شد و با فاصله اندکی راهی بازارهای جهانی از جمله ایران شد. به دلیل چهره به روزتر نسب به محصولات هم رده و هم دوره استقبال از این خودرو در کشور ما مناسب بود و همچنین شرایط فروش اقساطی مناسب مدیران خودرو در آن دوره نیز مزید علت شد تا ام وی ام X22 مورد توجه قرار گیرد.

حالا پس از گذشت چند سال از اولین عرضه این محصول، کراس اوور مدیران خودرو با نسخه‌ها و فیس لیفت مختلف در بازار کشورمان حضور دارد. ام وی ام X22 در نسخه‌‌های ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت، ام وی ام X22 دنده ای، ام وی ام X22 پرو اتوماتیک تا پیش از این محصولاتی بودند که این خانواده را تشکیل می‌داد و حالا جدیدترین عضو خانواده یعنی ام وی ام X22 پرو MT پا به عرصه وجود گذاشته است.

 

 

 

مشخصات فنی خودرو ام وی ام X22 پرو دنده ای

 

خودرو ام وی ام X22 پرو که فیس لیفتی از نسل قبلی این خودرو بود در بخش فنی نیز کاملا دگرگون شده و با یک پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ با توان تولید حداکثر قدرت 102 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 150 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه عرضه شد. یک گیربکس CVT نیز وظیفه انتقال نیرو به محور جلو را در این خودرو برعهده گرفت. اما نسخه جدید دنده دستی این محصول با حفظ ظاهر نسخه پرو، در بخش فنی دچار تحول کامل شده است. پیشرانه 1 لیتری یا به صورت دقیق 998 سی سی مجهز به توربوشارژر جای خود را به پیشرانه 1,5 لیتری تنفس طبیعی با توان تولید حداکثر قدرت 116 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 143 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه داده است که از نظر توان در سطح بالاتری قرار دارد.جعبه دنده CVT با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی جایگزین شده است.

ام وی ام X22 پرو MT نسبت به ام وی ام X22 در سطح کاملا بالاتری از نظر پیشرانه و سطح امکانات و تجهیزات قرار دارد. نسخه معمولی این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1,5 لیتری تنفس طبیعی از توان و گشتاوری پایین‌تری به نسخه جدید پرو MT برخوردار است.

 

 

 

امکانات خودرو ام وی ام X22 پرو دنده ای

در بخش امکانات این خودرو نسبت به MVM X22 معمولی از سطح بالاتری از تجهیزات بهره می‌برد و امکاناتی مانند گرمکن صندلی، آینه های جانبی تاشونده، سیستم فرمان برقی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی HDC، سنسور نور، صفحه نمایش بزرگتر، نورپردازی زیر درب ها، تنظیم برقی جهت تهویه مطبوع و تصفیه هوای داخل کابیناز تجهیزاتی هستند که این خودرو گنجانده شده است در نسخه معمولی وجود ندارد.

از دیگر امکانات ام وی ام X22 پرو دنده ای می‌توان به 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم صوتی با نمایشگر 9 اینچی و قابلیت Android Mirror Link، تعداد 4 بلندگو در داخل کابین، بلوتوث، مسیریاب اشاره کرد.

در بخش ترمز و پایداری سیستم‌های ESP ،ABS ،EBD ،EBA ،HAC ،HDC به کمک راننده می‌آید.

رینگ 16 اینچی آلومینیومی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور نور، روکش چرمی صندلی ها دو رنگ، فرمان برقی دی کات، روکش چرمی فرمان، سانروف، گرمکن آینه های کناری از سایر تجهیزات ام وی ام X22 پرو دنده ای محسوب می‌شوند.

 

 

در جدول زیر نگاهی به تفاوت‌های ام وی ام X22 و ام وی ام X22 پرو MT می‌اندازیم.

 

تفاوت های ام وی ام X22 دنده ای و ام وی ام X22 پرو دنده ای

 

 

تفاوت ها ام وی ام X22 دنده ای ام وی ام X22 پرو MT
حداکثر قدرت موتور 105 اسب بخار 116 اسب بخار
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر 143 نیوتن متر
گرمکن صندلی ندارد دارد
آینه های جانبی تاشونده ندارد دارد
سیستم فرمان هیدرولیک برقی
HDC ندارد دارد
سنسور نور ندارد دارد
صفحه نمایش 8 اینچی 9 اینچی
نورپردازی زیر درب ها ندارد دارد
تنظیم جهت تهویه مطبوع دستی برقی
تصفیه هوای داخل کابین ندارد دارد

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *