قطعات خودرو

بازتولید بنتلی S2 کانتیننتال ۱۹۶۱؛ محصولی کلاسیک و برقی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شرکت لوناز به عنوان متخصص بازتولید محصولات کلاسیک بریتانیایی از بنتلی S2 کانتیننتال ۱۹۶۱ مجهز به پیشرانه برقی با قدرت ۴۰۰ اسب بخار رونمایی کرد.

 

جدیدترین پروژه لوناز در عین اینکه از قوای محرکه بدون آلایندگی استفاده می‌کند ویژگی‌های لوکس و سطح بالای قابل‌توجهی دارد. این بنتلی کمیاب‌ترین خودروی کلاسیکی است که در گاراژ لوناز و به منظور تبدیل شدن به محصولی برقی حضور پیدا می‌کند.

 

کمپانی یاد شده می‌گوید تنها ۴ دستگاه از S2 کانتیننتال ۱۹۶۱ با بدنه طراحی شده توسط جیمز یانگ وجود دارد. در حال حاضر هنوز هم می‌توان شاسی خودرو را از بنتلی خریداری کرد و سپس به یک کوچ بیلدر به منظور ساخت بدنه‌ای سفارشی سپرد اما جیمز یانگ ویژگی‌های خاصی برای خودروی مدنظر خود در نظر گرفته بود که شامل گلگیرهای گیرا و کابین دو درب بوده است.

 

قوای محرکه اصلی خودرو نیز شامل پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری و گیربکس اتوماتیک بوده اما حالا شاهد استفاده از قوای محرکه برقی هستیم.

 

لوناز بجای نیروگاه ۸ سیلندر از مجموعه برقی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۹ نیوتون متر گشتاور استفاده کرده است. بنا به گفته شرکت سازنده، بنتلی S2 کانتیننتال یاد شده می‌تواند در عرض ۶.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. جدای از قوای محرکه جدید، لوناز مواردی همچون سیستم تعلیق پیچشی کاملاً قابل تنظیم را در نظر گرفته است و راننده از داخل کابین می‌تواند آن را پیکربندی کند. ترمزها نیز به نمونه‌های دیسکی تبدیل شده‌اند و دارای کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب هستند.

لوناز علاوه بر موارد یاد شده یک فرایند بازسازی کامل را در نظر می‌گیرد. کمپانی همه اجزای بدنه و شاسی را باز می‌کند تا با اعمال تغییرات و بهبودهای لازم قطعات را دوباره سرهم کند. داخل کابین نیز متریال پاک‌تری همچون کف‌پوش‌های برگرفته از فیبر نایلون و چرم تولید شده با استفاده از برگ‌های زیتون دیده می‌شوند.

 

 

همچنین چوب بکار رفته در کابین دارای تأییدیه شورای حفظ جنگل‌های بریتانیاست. شایان ذکر است خودروی موردبحث اولین بنتلی کلاسیک برقی شده توسط لوناز نیست و در سال ۲۰۲۱ یک دستگاه S2 کانتیننتال فلایینگ اسپور ۱۹۶۱ از قوای محرکه بدون آلایندگی استفاده کرده بود.

 

 

 

قیمت آن خودرو حدود ۴۹۰ هزار دلار اعلام شده بود. لوناز سال قبل نیز یک جفت لندروور رنجروور کلاسیک را معرفی کرده بود که یکی از آن‌ها دارای بدنه کانورتیبل با الهام از فیلم جیمز باند ۱۹۸۳ بود. مدل دوم هم نسخه طویل‌تر تاون با تجهیزاتی همچون سیستم صوتی ۱۳۰۰ واتی، نگه‌دارنده‌های فنجان گرم و سرد شونده، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند و… بود.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *