قطعات خودرو

با خاتمه تولید اوروس بنزینی در اواخر ۲۰۲۴، لامبورگینی کاملاً هیبریدی خواهد شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، به گفتهٔ استفان وینکلمن، نسخهٔ هیبریدی اوروس اواخر سال آینده به‌طور کامل جایگزین مدل‌های کنونی شده و تولید اوروس بنزینی خالص پایان خواهد یافت.

 

مدت‌ها است میدانیم که نسخهٔ هیبریدی لامبورگینی اوروس در دست توسعه است اما مدیرعامل برند ایتالیایی «استفان وینکلمن» در خبری عجیب گفته است که نسخهٔ هیبریدی تا اواخر سال ۲۰۲۴ جایگزین مدل‌های کنونی اوروس خواهد شد. این در حالی است که تاکنون تصور می‌کردیم اوروس هیبریدی در کنار نسخه‌های بنزینی خالص ارائه خواهد شد. برای یادآوری، نسخه‌های کنونی شاسی‌بلند محبوب سنت آگاتا یعنی پرفورمانته و اوروس S در اواسط سال ۲۰۲۲ معرفی شدند و حالا به گفتهٔ وینکلمن، کمی بیشتر از یک سال دیگر تولید آن‌ها خاتمه خواهد یافت تا اوروس هیبریدی به تنها انتخاب خریداران تبدیل شود.

 

به گفتهٔ وینکلمن، اوروس هیبریدی پنج سال تولید خواهد شد و سپس نسل دوم شاسی‌بلند لامبورگینی به شکل تمام الکتریکی به بازار خواهد آمد. اوروس الکتریکی یک سال پس از اولین محصول تمام برقی لامبورگینی به بازار خواهد آمد که هنوز نامش مشخص نیست ولی میدانیم یک گرند تورر خواهد بود. اوروس هیبریدی هم دومین محصول هیبریدی لامبورگینی پس از روئلتو خواهد بود درحالی‌که سال آینده جانشین هیبریدی هوراکان هم به این جمع اضافه خواهد شد. وینکلمن می‌گوید ساخت پیشرانه‌های بنزینی حجیم طبق آخرین استانداردهای یورو ۶ فوق‌العاده پرهزینه است و زمانی که یورو ۷ در اواسط سال ۲۰۲۵ اجرایی شود این هزینه‌ها سنگین‌تر خواهد شد.

 

بااین‌حال، خوشبختانه اوروس هیبریدی همچنان از پیشرانهٔ V8 استفاده خواهد کرد و نیروی کمکی الکتریکی آن را قوی‌تر می‌کند. انتظار می‌رود این خودرو به قوای محرکهٔ پورشه کاین توربو S هیبریدی جدید مجهز شود که حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. همچنین در جانشین هوراکان هم پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی با یک نمونهٔ کوچک‌تر جایگزین خواهد شد. به گفتهٔ وینکلمن، این خودرو نام جدیدی خواهد داشت و به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی اوروس مجهز می‌شود. این یعنی باید انتظار دیدن یک V8 توئین توربو، یک موتور الکتریکی و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ روئلتو را داشته باشیم.

 

رئیس لامبورگینی معتقد است پیشرانه‌های درون‌سوز خصوصاً در اتحادیهٔ اروپا آیندهٔ روشنی ندارند. او پیش‌بینی می‌کند که هرچند طبق قانون، فروش خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد اما حتی پیش از آن تاریخ هم مالیات خودروهای درون‌سوز آن‌قدر بالا خواهد رفت که خریداران به خودروهای الکتریکی روی خواهند آورد. به گفتهٔ وینکلمن، سوخت‌های مصنوعی می‌توانند تنها راه زنده نگه داشتن پیشرانه‌های درون‌سوز باشند. این یعنی وینکلمن به‌طور غیرمستقیم می‌گوید آیندهٔ خودروسازی الکتریکی خواهد بود. بدین منظور، در سال ۲۰۲۸ اولین محصول تمام الکتریکی لامبورگینی در قالب یک گرند تورر ۲+۲ معرفی خواهد شد. به گفتهٔ وینکلمن، این خودرو نسبت به یک GT معمولی فاصلهٔ بیشتری از زمین خواهد داشت و از باطری‌های کارایی بالایی استفاده خواهد کرد که هیچ خودروساز دیگری ندارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *