قطعات خودرو

برای داخلی سازی خودروهای برقی آمادگی داریم

به گزارش قطعات خودرو به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو، «محمدرضا نجفی منش» در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: نیازهای زیادی برای توسعه خودروهای برقی در این کشور وجود دارد که اولین آن، دولت. کمک و پشتیبانی این برنامه مهمی است که در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا پذیرفته شده و یارانه و مشوق هایی برای تولیدکنندگان و خریداران این خودروها در نظر گرفته است.

 

وی ادامه داد: ایجاد کارخانه تولید این خودروها و انجام مطالعات زیست محیطی از دیگر محورهای مهم توسعه این خودروها در سطح کشور است.
نایافی منش با اشاره به ظرفیت قطعه سازان داخلی خاطرنشان کرد: صنعتگران داخلی می توانند به خودروسازان برای داخلی سازی قطعات و قطعات این خودروها کمک کنند.
وی گفت: آینده این خودرو در کشور به سیاست و تصمیم گیری در این بخش و همچنین ارتباط دولت و بخش خصوصی بستگی دارد.
** تامین مالی تولیدکنندگان مواد اولیه به صورت ارزی
رئیس کارگروه صنعت برق و خودروسازان کشور نیز خواستار دخالت دولت برای کنترل صنعت خودرو و قیمت محصولات شد.
وی با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون اصل 90، تامین ارز صنایع را از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه برشمرد و توضیح داد: از قطعه سازان عضو این انجمن نیز خواستیم به مسئولان اطلاع دهند. لطفا در صورت تامین نشدن بودجه لازم در اسرع وقت به ما اطلاع دهید.
** مجوز فروش 60 هزار دستگاه خودرو برای پرداخت مطالبات قطعه سازان
نجفی منش همچنین خاطرنشان کرد: آخرین روز سال نزدیک است و هر سال به این روز می رسد. تامین نقدینگی قطعه سازان برای پرداخت عیدی و حقوق کارگران به یک چالش تبدیل می شود. و امیدواریم با پرداخت حقوق کمتر دغدغه مطالبات خودروسازان را داشته باشیم.
وی در این رابطه گفت: به همین منظور مقرر شد خودروسازان بزرگ برای اطمینان از نقدینگی و تامین نیازمندی ها، مجاز باشند 60 هزار دستگاه از محصولات خود را خارج از ضوابط تعیین شده و با قیمت های حاشیه ای بازار به فروش برسانند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *