قطعات خودرو

برخی از مدل‌های هیوندای و کیا را می توان با کابل USB به سرقت برد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، نمایندگی کیا در آمریکا از افزایش سرقت خودرو در زیر مجموعه‌ای از مدل‌ها و تیپ‌های خودروهای خود آگاه است. همه مدل‌ها و تیپ‌های ۲۰۲۲ دارای ایموبلایزر هستند که در ابتدای سال یا به عنوان تغییر در حال اجرا استفاده می‌شود.

 

 

به گزارش موتوروان، همه خودروهای کیا برای فروش در ایالات متحده مطابق با استانداردهای ایمنی خودروهای موتوری فدرال یا فراتر از آن هستند. مشتریان کیا موتورز که سؤالاتی درباره خودروی کیا خود دارند، باید مستقیماً با مرکز کمک به مصرف‌کنندگان این شرکت تماس بگیرند.

 

 

موجی از سرقت‌ها بر مدل‌های هیوندای و کیا تأثیر گذاشته است، زیرا کلاهبرداران فقط باید وارد خودرو شوند و از کابل USB برای دور کردن خودرو استفاده کنند. وضعیت وقتی بدتر می‌شود که بدانید ویدئوهایی در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه می‌توان این کار را انجام داد.

 

 

سوئیچ هیوندای کیا / Hyundai Kia

بنا به گزارش اتوموتیو نیوز، خودروهای آسیب دیده ظاهراً دارای ایموبیلایزر موتور نیستند. چنین کمبودی این امکان را فراهم می‌کند تا سارق سیمی را به یک نقطه خاص وصل کند و پیشرانه را بدون نیاز به کلید معمولی یا سوئیچ هوشمند استارت بزند.

 

 

میلواکی ژورنال سنتینل گزارش داد که خودروهای کیا که با مدل سال ۲۰۱۱ شروع می‌شوند و مدل‌های هیوندای که با سال مدل ۲۰۱۵ شروع می‌شوند تحت تأثیر این سرقت‌ها قرار گرفتند. سال گذشته، پلیس در شهر حتی برای جلوگیری از سرقت اقدام به توزیع قفل فرمان به صاحبان این محصولات کرد.

 

 

گروهی از افراد با نام «کیا بویز» در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از سرقت مدل‌های آسیب‌دیده هیوندای و کیا منتشر می‌کنند. آن‌ها سپس خود را در حال شادی در این وسایل نقلیه نشان می‌دهند.

 

 

به نظر می‌رسد شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین، کانون اصلی این مشکل باشد. بر اساس گزارش TMJ4 نیوز میلواکی، سرقت خودروهای هیوندای و کیا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل ۲،۶۴۴ درصد افزایش داشته است. از سپتامبر ۲۰۲۱، پلیس اعلام کرد که ۲۰ مدل از مدل‌های آسیب دیده هر روز به سرقت می‌روند.

 

 

هیوندای کیا / Hyundai Kia لوگو

البته مشکل خودروهای هیوندای و کیا فقط در شهر میلواکی نیست، زیرا سایر نقاط ایالات متحده نیز شاهد افزایش گزارش‌های دزدیده شدن این مدل‌ها هستند.

 

 

در حال حاضر، خودروهای جدید هیوندای و کیا دارای ایموبلایزر موتور هستند، به این معنی که مشکل سرقت با استفاده از USB روی آن‌ها تاثیر نمی‌گذارد.

 

 

سخنگوی هیوندای در آمریکا به موتوروان گفت :

نمایندگی هیوندای موتور در آمریکا نگران افزایش سرقت‌های خودروها در این منطقه است. ایمنی و رفاه مشتریان و جامعه اولویت اصلی ما است و خواهد ماند. این خودروها استانداردهای ایمنی خودروهای فدرال را برآورده می‌کنند یا از آن فراتر می‌روند و ایموبلایزرهای موتور تجهیزات استاندارد هستند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *