قطعات خودرو

تسلا، رضایت‌بخش‌ترین برند برای مالکان

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، محصولات تسلا چندین بار در گذشته امتیازات بالایی را به خاطر رضایت مالکان کسب کرده‌اند.

البته بجای تکیه بر یک منبع همچون جی دی پاور یا کانسومر ریپورتز، مطالعه اخیر نتایج رضایت مشتری چندین وب‌سایت را جمع‌آوری کرده تا ببیند مالکان محصولات کدام برندها بیشترین رضایت را از خودروهای خود دارند.

البته همین ابتدا باید گفت همواره چنین مقاله‌هایی با اندکی اغراق منتشر می‌شوند و جمع‌آوری داده‌های صحیح و جهت‌دهی مغرضانه به آن‌ها از نظر برتری یک برند به برندی دیگر کار سختی نیست. ولی ما نگاهی دقیق به آمار و ارقام داشته‌ایم و این مقاله جدید را ارزشمند یافته‌ایم.

طبق گفته وب‌سایت Zutobi که نتایج موردبحث را منتشر کرده است، تسلا از نظر رضایت مشتریان در بازار خودروی اروپا و آمریکا بهترین برند محسوب می‌شود. بر اساس نتایج چهار وب‌سایت که رتبه‌بندی رضایت مالکان را منتشر می‌کنند، تسلا مدل ۳ برترین خودرو از این نظر محسوب می‌شود.

Zutobi داده‌های وب‌سایت‌های اتو تریدر، ادموندز، هانست جان و پارکرز را جمع‌آوری می‌کند تا شاخص مالکان خوشحال جهانی را در آمریکا و اروپا منتشر کند.

تسلا مدل ۳ رتبه‌بندی متوسط ۴.۵۳ را از ۵ به دست آورده است. در ادامه امتیازات این خودرو از چهار وب‌سایت موردبحث را مشاهده می‌کنیم:

  • امتیازات متوسط اتو تریدر: ۴.۵ از ۵
  • امتیازات متوسط ادموندز: ۴ از ۵
  • امتیازات متوسط هانست جان: ۵ از ۵
  • امتیازات متوسط پارکرز: ۴.۶ از ۵

Zutobi می‌گوید:

تسلا مدل ۳ بالاترین رتبه را با امتیاز متوسط ۴.۵۳ به دست آورده است. دانستن اینکه چرا مدل ۳ پرفروش‌ترین خودروی تسلا و یکی از بهترین خودروهای الکتریکی حال حاضر محسوب می‌شود سخت نیست

اما از نظر بهترین برندها، حداقل بر اساس داده‌های این چهار وب‌سایت تسلا بهترین رتبه را دارد. لندروور و مزدا به‌صورت مشترک در رده دوم قرار دارند و پس از آن نیز پژو و بی ام و دیده می‌شوند. اگرچه داده‌های چهار وب‌سایت مختلف می‌تواند تصویری کلی از احساس برخی مالکان درباره خودروهایشان را ایجاد کند اما این داده‌ها جامع نیستند. چیزی که می‌دانیم این است که تسلا مدل ۳ پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی به شمار می‌رود و اولین محصول الکتریکی است که رقبای لوکس و بنزینی را از نظر میزان فروش پشت سر می‌گذارد.

همچنین در خبری مرتبط باید گفت نظرسنجی رضایت مشتری جی دی پاور نشان می‌دهد مالکان محصولات تسلا بیشترین رضایت را از این خودروساز دارند. تسلا مدل ۳ بالاترین امتیاز یعنی ۷۷۷ از ۱۰۰۰ را به دست آورده و پس از آن تسلا مدل Y با امتیاز ۷۷۰ قرار دارد. تسلا همچنین عملکرد بسیار خوبی در مطالعه رضایت مشتری کانسومر ریپورتز در سال پیش داشته است. تسلا مدل ۳ رتبه اول را کسب کرده و مدل S و مدل Y نیز رتبه‌های سوم و چهارم را به دست آورده‌اند. مدل X نیز در بین ۱۰ خودروی اول این مطالعه دیده می‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *