قطعات خودرو

«مک لارن آرتورا» جی تی ۴ هیبرید آماده رقابت در پیست

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛  خودروسازان اروپایی بیشتر از گذشته تحت فشار سازمان های استانداردی و حفاظت از محیط زیست قرار گرفتند. اتحادیه اروپا در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ تمام خودروها خود را الکتریکی و هیبریدی کند. این مساله سبب شده تا خودروسازان به ویژه تولیدکنندگان محصولات اسپرت بیشتر از گذشته به دنبال الکتریکی سازی تولیدات خود باشند.

روز گذشته شرکت خودروسازی مک لارن از عرضه محصول جی تی ۴ هیبرید مجهز به یک پیشرانه وی شکل شش سیلندر خبر داد. این خودرو را می توان جز محصولات اسپرت انگلیس برای رقابت در پیست شناخت. مک لارن برای رقابت با لوتوس یک پیشرانه جدید وی شکل شش سیلندر طراحی و تولید و وزن جی تی ۴ را به لطف تکنولوژی جدید و متریال کربن ۱۳۰ کیلو گرم کاهش داده است.

این خودروساز بریتانیایی امروز عصر از جی تی۴ هیبرید در جشنواره سرعت «گودوود» رونمایی خواهد کرد. شنیده ها حاکی از آن است که تست سرعت این خودرو برای نمایش آمادگی آن جهت رقابت سرسختانه، در پیست نزدیک جشنواره برگزار خواهد شد. هرچند که هنوز نسبت به ورود خودروهای مسابقه ای به پیست مخالفت های وجود دارد، اما استانداردهای رقابت در پیست باید بزودی خود را برای ورود خودروهای هیبریدی و الکتریکی تغییر دهد.

«مک لارن آرتورا» جی تی ۴ هیبرید آماده رقابت در پیست؛ ۱۳۰ کیلوگرم سبک تر از همیشه

جی تی ۴ متفاوت تر از همیشه
آرتورا جی تی ۴ ۱۰۰ کیلوگرم سبک تر از جی تی ۴ اس ۵۷۰ است، آرتورا با پیشرانه هیبرید خود امروز جایگزین جی تی۴ اس می شود. تغییر پیشرانه از هشت سیلندر وی شکل به شش سیلندر وی شکل توسط مک لارن، نشان از تغییر رویکرد این اسپرت ساز و تطبیق محصولات خود با چشم انداز ۲۰۳۰ اتحادیه اروپا دارد. باتری نصب شده در جی تی۴ هیبریدی معادل یک باک ۱۱۰ لیتری می توان برای رقابت مک لارن در پیست توان و قدرت تولید کند. باتری های این خودرو طوری طراحی شده اند که نه تنها سبب افزایش وزن نشود، بلکه مرکز ثقل خود برای افزایش پایداری در سرعت های بالا را بهبود داده است. از سوی در بدنه خودرو فضاهای به لطف سیستم هیبریدی ایجاد شده که می تواند ارتقا آیرودینامیک خودرو برای دست یابی به سرعت های بالا را نیز ایجاد کرد.

«مک لارن آرتورا» جی تی ۴ هیبرید آماده رقابت در پیست؛ ۱۳۰ کیلوگرم سبک تر از همیشه

جی تی۴ هیبریدی یا همان آرتورا علاوه بر داشتن پیشرانه شش سیلندر نسل جدید هیبریدی، یک گیربکس هفت سرعته متفاوت نسبت به گیربکس هشت سیلندر مک لارن در این خودرو نصب شده است

گیربکس و پیشرانه قوی جی تی۴
جی تی۴ هیبریدی یا همان آرتورا علاوه بر داشتن پیشرانه شش سیلندر نسل جدید هیبریدی، یک گیربکس هفت سرعته متفاوت نسبت به گیربکس هشت سیلندر مک لارن در این خودرو نصب شده است. این گیربکس علاوه بر وظیفه انتقال قدرت به سر چرخ ها، وظیفه تولید جریان الکتریکی در سرعت های بالا را نیز عهده دار است. ضریب دنده های این گیربکس به حدی کاهش یافته که اتلاف ضریب انتقال قدرت درگیربکس این خودرو به کمترین میزان خود خواهد رسید. از سوی دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی در این خودرو به گونه ای جانمایی شده است که مصرف سوخت کاهش و راندمان خنک کاری در جی تی ۴ افزایش یافته است. یکی از چالش های جدی صفحات دیفرانسیل لغزش محدود که چالش جدی خودروسازان بزرگ در دنیا است، مک لارن آن را اصلاح و نسل جدید از دیفرانسیل های لغزش محدود را به بازار معرفی کرده است.

«مک لارن آرتورا» جی تی ۴ هیبرید آماده رقابت در پیست؛ ۱۳۰ کیلوگرم سبک تر از همیشه

پیش از رقابت مک لارن و ب ام و ام۴ در مسابقات سال ۲۰۲۳، قیمت مک لارن آرتورا جی تی ۴ هیبریدی ۲۰۰ هزار پوند تخمین زده شده است

مک لارن جی تی ۴ چند قیمت؟
پیش از رقابت مک لارن و ب ام و ام۴ در مسابقات سال ۲۰۲۳، قیمت مک لارن آرتورا جی تی ۴ هیبریدی ۲۰۰ هزار پوند تخمین زده شده است. رقابت دو خودرو آلمانی و انگلیسی فقط به پیست منوط نمی شود بلکه این خودرو قرار است در خیابان ها نیز یک دیگر را به چالش بکشند. اگر مشتری بخواهد که مک لارن جی تی۴ هیبرید را فول آپشن سفارش دهد، باید ۱۰۰ هزار پوند برای آن در نظر داشته باشند. این ۱۰۰ هزار پوند شامل تیون تغییر پیشرانه، نصب کیت آیرودینامیکی، باله آیرودینامیکی هوشمند و سیستم تعلیق ارتقا یافته می شود. باله آیرودینامیکی که مک لارن برای این خودرو در نظر گرفته است، قابلیت تغییر و تنظیم تا هفت سطح مختلف را دارد. همچنین باید اشاره کرد که صندلی و پدال های این خودرو نیز متناسب با سلیقه مشتری تغییر و بهبود خواهد می یابد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است