قطعات خودرو

تصاویر سایپا کوییک با ترمز هوشمند AEB را ببینید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، نمایشگاه تحول صنعت خودرو به تازگی میزبان خودروهای قابل توجه متعددی بوده و سایپا هم به جز نمایش چندین خودرو، طی این نمایشگاه از پروژه کوییک با ترمز هوشمند AEB رونمایی کرده است. «ترمز اضطراری خودکار» (Automatic Emergency Braking) به عنوان یکی از سیستم‌های کمک‌راننده می‌تواند نقشی حیاتی در جلوگیری از تصادف داشته باشد.

 

 

تصاویر سایپا کوییک با ترمز هوشمند AEB را ببینید | تجربه یک رانندگی بدون تصادف

سیستم‌های کمک‌راننده روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند و امروزه بسته قابلیت‌های کمک‌راننده هر خودرو یکی از نکته‌های کلیدی در تعیین کیفیت آن به حساب می‌آید. از جمله قابلیت‌های کمک‌راننده پایه می‌توان به هشدار خروج از لاین، تشخیص نقطه کور، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی و البته ترمز اضطراری خودکار یا AEB اشاره کرد.

 

 

تصاویر سایپا کوییک با ترمز هوشمند AEB را ببینید | تجربه یک رانندگی بدون تصادف

به صورت کلی، سیستم AEB در صورتی که خودرو احتمال برخورد با خودروهای دیگر را داشته باشد، به صورت خودکار ترمز می‌گیرد تا منع برخورد شود یا حداقل اثر آن را کاهش بدهد. الگوریتم این سیستم ابتدا پس از تشخیص خطر، هشدار می‌دهد و در صورتی که راننده همچنان واکنش نشان ندهد، به طور خودکار خودرو را متوقف می‌کند.

 

 

تصاویر سایپا کوییک با ترمز هوشمند AEB را ببینید | تجربه یک رانندگی بدون تصادف

با توجه به توضیحات سایپا، برای ترمز هوشمند AEB کوییک یک رادار ۷۷ گیگاهرتزی در جلو پشت لوگوی سایپا، یک دوربین با رزولوشن فول HD جلوی شیشه جلو و آنتن‌های رادار در سمت چپ و راست تعبیه شده است. پس از انجام پردازش تصویر با کارت گرافیک، پاسخ به واحد کنترل مرکزی ارسال می‌شود تا با توجه به سیگنال‌های دوربین و رادار تصمیم‌گیری شود. سیستم ابتدا ترمزی جزئی را به صورت موقت اعمال می‌کند و به راننده با صدای بوق هشدار می‌دهد. در صورتی که راننده کنترل خودرو را در دست نگیرد، سیستم ترمز نهایی را می‌گیرد تا خودرو را متوقف کند. در واقع جلوگیری از برخورد طی سه مرحله انجام می‌شود.

 

 

تصاویر سایپا کوییک با ترمز هوشمند AEB را ببینید | تجربه یک رانندگی بدون تصادف

سیستم ترمز هوشمند AEB کوییک می‌تواند وجود هر مانعی در مسیر را تشخیص بدهد و در این زمینه همان‌طور که انتظار می‌رود، محدودیتی ندارد. این هاچ بک تولید داخل با فناوری ترمز هوشمند سایپا نه تنها عابرهای پیاده بلکه حیوان‌ها، دوچرخه‌سوارها و موتورسوارها را شناسایی می‌کند.

 

 

بر اساس این گزارش، سایپا طی نمایشگاه تحول صنعت خودرو محصولات فراوان دیگری را به نمایش گذاشته است که از بین آن‌ها می‌توان هاچ بک ساینا S برقی، سدان شاهین با گیربکس CVT، کراس اوور سایپا آریا و نسخه‌های هاچ بک و مینی SUV سایپا SP۹۰ را نام برد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *