قطعات خودرو

جای خالی تولید 550 هزار دستگاه خودرو در کشور

معاون وزیر صنعت گفت: دو قرارداد بین قطعه­سازان ایرانی و خارجی امضا خواهد شد. منصور معظمی در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به انعقاد 13 قرارداد بین قطعه سازان ایرانی و خارجی گفت: دو قرارداد بین قطعه سازان ایرانی و خارجی در روز گذشته امضا شد، ضمن اینکه بین خودروسازان ایرانی و خارجی نیز 6 قرارداد منعقد شده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: رئیس جمهور دستوری برای نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده داشته است که بر این اساس قرار است طی سه سال، 202 هزار خودروی سنگین فرسوده از رده خارج شده و نوسازی شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح به 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که بخش قابل توجهی از منابع آن از طریق وزارت نفت و سیستم بانکی تامین خواهد شد. 20 درصد دیگر نیز توسط متقاضیان واریز می شود.

معاون وزیر صنعت افزود: قرار بود وزیر صنعت در این همایش شرکت کند، ولی به دلیل جلسه ای که رئیس جمهور با استانداران و وزرا تشکیل داده، وزیر صنعت نیز در جلسه حاضر شده و پس از آن به همایش خودرو خواهد آمد.

جای خالی تولید 500 تا 550 هزار دستگاه خودرو در کشور

وی تصریح کرد: هم اکنون جای تولید 500 تا 550 هزار دستگاه خودرو در کشور خالی است که باید برای تولیدش برنامه ریزی شود، امروز تولیدات زیادی در صنعت خودرو صورت می گیرد، ولی به معنی این نیست که آنچه مورد رضایت مردم باشد، فراهم شده باشد.

معظمی با تاکید بر لزوم شفاف سازی در میزان سهام خودروسازان به منظور جذب مشارکت بخش خصوصی، گفت:باید به سرمایه گذاری قطعه سازان توجه شود تا بتوانند مجموعه های خود را به روزرسانی کنند و در عرصه رقابت باقی بمانند.

توقف تولید

معاون وزیر صنعت همچنین از توقف تولید تعداد قابل توجهی خودرو در سال آینده بر اساس سیاست­های وزارت صنعت خبر داد و گفت : این اتفاق ممکن است برای برخی خودروسازان مشکل ایجاد کند.

وی با اشاره به تولید 240 هزار دستگاه خودرو در سالهای 47 تا 57 در کشور گفت : از سال 57 تاکنون نیز حدود 21 میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شده است و هم اکنون در جایگاه 14 یا 15 جهان قرار داریم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است